Jump to content

taway

Medlemmar
  • Inlägg

    15
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

taway's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Ja, visst är det enklare med en men som du säger, det ska ju vara lite extra fränt också Plats finns det ganska gott om och batteriet åker i bagageluckan sen. Tar eventuellt bort servon också. Jag hade tänkt mig två ganska små turbos, exempelvis Mitsu16t och inte ladda på så extremt heller. Besiktningen är ett problem ja. Kanske får bli att skaffa en annan motor för ändamålet men det får jag besluta om senare. Det lär bli en liten lista med saker att ändra före/efter varje besiktning ändå. Det är väldigt frikostiga utsläppsnivåer för modellen som tur är. Motorn släpper "bara" ut en sjättedel mot vad den får enligt papprena från SBP. Jag ska få bilen genom SBP innan jag slänger på turbos. Lite lätt strokning och sådant ska dock fixas innan. Jag har inte hittat någon bra bild på en 71-73 men den här 90-talaren får det plats i så det borde inte vara några större problem på min...
  2. Känner igen det där från mitt eget projekt men nu är jag igång på allvar och bilen åker i bitar ganska snabbt nu. Hoppas du får lite tid att uppdatera tråden snart. Jag ska själv dra igång en projekttråd när jag har lite mer att visa. Dvs sorterat de hundratals bilder jag och min medarbetare har tagit och plita ner lite info och planer... Ibland är det skönt att vara två så vi kan sparkara varandra i ryggen om någon känner sig omotiverad. Har lite film som ska redigeras klart också men det kommer nog ta lite tid Lycka till med projektet! Nu kör jag bevakning på den här tråden så jag kan hålla lite koll på dig!
  3. Jag är väldigt intresserad av att se fler bilder på hur du löser det hela. Jag siktar själv på att köra EFI och dubbelturbo sen. Först har jag dock "en del" rostproblem att fixa klart innan det är dags för motorn De färdiga lösningarna för EFI och dubbelturbo till 302:or tycker jag är lite väl dyra. Det måste gå att bygga lite billigare själv än att köpa färdiga paket USA... Vill du inte lägga upp här så kan du skicka till mustang@sneproductions.com. Mvh Markus
  4. Hur går det med projektet? Själv har jag precis fått tag på ett bra garage i trakterna. Inte direkt enkelt om man inte har några kontakter. Hur som helst så åker motorn ur nästa vecka och ska renoveras. Funderar dock på hur jag ska göra med turbokonverteringen. En vän sa att jag borde skaffa en till motor från en 80-talsmustang som redan har insprutning och bygga på den istället. Hur ser ditt upplägg ut tn? Kostnadskalkyl? Mvh Markus
  5. Jag letar själv delar till min 71:a och jag har faktiskt hittat ganska mycket av det jag letat efter. Listor till rutor finns att få tag på men listerna vid hjulhusen är fortfarande något jag inte hittat. Kolla lite på den här sidan, de har hyggligt utbud med lister för 71-73. http://www.mustang-unl.com/
  6. Min bil har också en konstig historia. Det är en 71:a som togs i drift -76. Mellan 76 och 03 hade den 26 (!) ägare. Jag gissar på att den sålts fram och tillbaka mellan kompisar, som för övrigt bevisligen inte brytt sig så mycket om att serva den... Konstigt är det i alla fall.
  7. Jag kan inte profilen på däcken i huvudet men fälgarna jag har är Aspen Sprint (tror jag de heter) och det är 15"x7 både fram och bak. När bilen är färdigrenoverad kommer den troligen att ha 17"x8 fram och 17"x11->12 bak. Är det någon som har så brett bak på sin 71-73:a?
  8. Båda mina dörrar har sett sina bästa dagar men jag har bestämt mig för att det SKA gå att laga Speciellt risiga är de i botten och hörnen. Insidan är dock ganska "bra". Ska bli intressant att följa fortsättningen.
  9. Detta ska bli intressant att följa då jag och min kompis också tänker oss dubbelturbo (ev supercharger+turbo) för vår Mustang. Vi tänker oss också racing men inte så "pimpigt" som den där moddade bilden
  10. Klart du ska laga! Den 71:a Coupe jag äger med en vän är inte heller i speciellt bra skick med en del fula och dumma lagningar. Vi lär ha 2-3 år framför oss innan den är i kanonskick men det är det värt! Det finns gott om delar att få tag på. Det som är svårast är helt nya dörrar för modellerna (71-73) men annars nytillverkas säkert 80% av bilens delar. Dock med varierande passform... Det finns gott om länkar på den här sidan så det är bara att söka. Kan tipsa om tre så länge: www.ndplink.com www.mustangsunlimited.com www.dallasmustang.com (Tips: Prova trycka en gång på en knapp som heter "Caps Lock" på ditt tangentbord...)
  11. Oh yes, nu är den aningen rostiga skönheten hemma Det blev en Pajero som dragbil. Pajeron får dra drygt 3 ton enligt chauffören men sen hörde jag att det finns olika gränser för 50-kula och 60-kula. Hur som helst så märktes det knappt att släpet hängde där bak. Finns det någon som kan reda ut begreppen med kultyper så det dokumenteras här?
  12. Jag kollade med Eurotransport och de ville ha 5 dagar på sig och 1872kr+moms för frakten. Nu har jag dock (äntligen) löst det hela för ungefär samma pris privat inkl bensin men kan mycket väl tänka mig att använda dem senare ifall jag behöver. Fördelen jag kan se med att åka själv är att jag kan betala kontant (inte dyrare än så) och pappershanteringen blir enklare. Jag bad en god vän till mig som är polis att ta reda på lite mer exakta bötesbelopp för övervikt då det inte ens verkar stå på deras hemsida. Kan återkomma med det ifall intresse finns Tack för ert engagemang, jag har känt mig väldigt stressad över det här men nu känns det bra!
  13. Tack för tipsen! Har mailat Jimmy och hoppas han kan hjälpa mig. Jag har försökt hitta en stor bil i tre dagar men det har bara resulterat i 500kr extra på mobiltelefonräkningen
  14. Hej Jag måste ha information om hur det är med maximal släpvagnsvikt, eventuella bötesbelopp för övervikt osv. Jag har pratat med virriga människor hos både polisen och vägverket men får olika besked av alla jag pratar med. Grunden till mitt problem är att jag inom två veckor måste ha en bil+trailer som får köra Mustangen (1520kg). En trailer som får köra 2000kg finns att hyra på Trailercentralen här i Örebro men att hitta en bil som får dra 2100kg+ verkar nästan omöjligt (trailern=620kg). Vad jag har förstått så får en Range Rover dra runt 2500kg men var hyr man en sådan? E- och C-kort finns så lastbil är inte uteslutet såvida det inte spräcker min budget med tusentals kronor... Finns det någon här som vet hur jag ska lösa situationen så får ni hemskt gärna höra av er. Det kanske rent av finns någon här på forumet som bor i närheten av Örebro och kan ordna en körning för ett belopp? Den ska transporteras 45 mil så det är ett heldagsprojekt. Jag är beredd på att betala ett antal tusen för detta men helst inte femsiffriga belopp. Mvh Markus
×
×
  • Create New...