Jump to content

Andrej CMC 1896

Klubbmedlem
  • Inlägg

    35
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Andrej CMC 1896

  • Födelsedag 1960-06-25

Medlemsinformation

  • CMC
    1896
  • Region
    Ö.Mälardalen

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Andrej CMC 1896's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1

Omdömespoäng

  1. Jag hade samma fel på min 72:a som berodde på kortslutning i klockan i mittkonsolen.
  2. Jag behövde inte justera nivån på adaptern, basen lät bra ändå ihop med mitt 2-kanals steg.
  3. Så bra! Det blir till att köpa ett sådant LED-Kit. Såg att det fanns även till min 72:a :)
  4. Otroligt seriös renovering du gör! Och det ska bli intressant att höra om ljudisoleringen gör stor skillnad då jag har funderat på att göra detta själv. Instrumentbelysningen blev verkligen bra! Jag bytte till led-lampor för några år sedan och det blev bättre men inte i närheten av detta. Var köpte du led-lamporna?
  5. Ett tips är att ta fram bilens sk Windows Sticker. Där står det vilken standardutrustning samt vilken extrautrustning bilen hade vid leverans. Lägg till VIN/Chassinummer till länken nedan. OBS! fungerar från 2007 års modell och framåt. http://services.forddirect.fordvehicles.com/inventory/WindowSticker.pdf?vin=
  6. Det är nog samma bil om man nu inte flyttat chassinumret från bilen på auktionssidan till en annan bil. Tittar man på datumet som den såldes på auktionssidan så var det i juni 2010, och det verkar ju sannolikt att man sen hunnit laga den på ett halvår då första gången i trafik i Sverige är i januari 2011. Är du spekulant på den här bilen så se till att någon med goda kunskaper om krockskador tittar på hur den är reparerad. Kolla också vad som finns hos Carfax. Och framför allt, fråga säljaren om vad han har för dokumentation och vad han känner till om bilens historia.
  7. jag tänkte försöka göra det sen, får se det som en liten kompensation för allt strul jag haft.
  8. Nu har det nästan löst sig, det kom en ny mätartavla på posten igår, men det var en med fyra mätare istället för sex stycken Efter mailkontakt (fick svar direkt) så lovade dom att skicka "rätt" mätartavla, och jag får behålla den felaktiga
  9. Ok det får bli en sån här adapter. Det verkar som sagt vara vanligare att byta huvudenheten och använda Pac-audios kabeladapter för detta. Får hoppas att min Shaker håller ett tag till......
  10. Jag planerar att montera en baslåda i bakluckan på min 2007 GT och koppla till Shaker 500:an. För att få ut lågnivå från Huvudenhet till förstärkaren behövs en adapterkabel, och jag hittade en som heter AOEM-FRD24 på PAC-Audios hemsida och undrar om det är någon här som testat denna? http://www.pac-audio.com/productDetails.aspx?ProductId=548&CategoryID=28
  11. Det verkar inte bli rätt varje gång Mätartavlan jag beställde från US Speedo hade texten "FOOSE" tryckt mellan hastighetsmätaren och det gröna display fönstret, vilket jag inte ville ha. Vid kontakt med dem fick jag veta att texten enkelt skulle gå att tvätta bort med Rubbing Alcohol, vilket är ungefär samma sak som Isopropyl-alkohol. Det fungerade inte och då föreslog han att jag skulle använda bensin. Dumt nog så provade jag med bomullstops och bensin vilket löste upp texten, men det tog en evighet att få bort allt och jag misstänker att displayen påverkats på något sätt av bensinen då displayens text blir lite suddig med instrumentbelysningen på max. Så nu håller jag på och tjafsar via mail med dem om detta. Och dom är måttligt intresserade av att ens svara nu. Det vore intessant att se hur era installationer blev. Det kan ju vara så att deras produkt är lite sämre än original och att det är därför det blir suddigt med belysningen på Max. Så lägg gärna upp en bild den som har.
  12. Det sitter en gummitätning/packning på varje bromsok som brukar gå sönder. Detta gör att smuts och vatten tränger in i oket, och bromsvajern blir rostangripen så att den till slut kan gå av. Vet inte om det här är ditt problem men det är vanligt med fel på parkeringsbromsen pga dessa gummitätningar
  13. Om du planerar att byta stift så var försiktig vid demontering! Grufman skriver i sin köpguide för Mustang 2005-09 att byte av tändstiften är riskabelt då dom kan sota fast. Det finns en Servicebulletin från Ford för bland annat 4,6 l 3V motorer om hur man ska gå till väga vid ett byte. TSB 08-7-6 heter den jag hittade men det kan finnas fler versioner så är bara att googla efter den senaste. TSB08-7-6.pdf
  14. Jag har precis beställt en blå mätartavla som visar kmh från US Speedo och nu går det att betala med Pay Pal. Man måste fortfarande maila beställningen så skickar dom en faktura till Paypalkontot, hur smidigt som helst.
×
×
  • Create New...