Jump to content

Kompressor

Medlemmar
  • Inlägg

    20
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kompressor's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag besiktigade med kompressor ja. Det sitter en vortechsnurra med intercooler och batteriet skuffen så nog var jag nervös.....
  2. Jag har förövrigt 275 breda däck fram.... Kanske inte så bra i sammanhanget!
  3. Vad kan orsaka detta? Fick anmärkning på besiktningen på trög styrning (ingen återgång). Jag har gjort en hjulinställning, servon fungerar och inget glapp förekommer!
  4. Vet inte hur mycket den laddar, har inte köpt nån laddmätare än. Min tomgång stabil å bra.
  5. Nu är problemet löst, det var nåt knas i "FUEL PUMP DRIVER MODULE". Monterade en ny och bilen går som en drömigen.
  6. om du ger mig 8 sista i chassienumret så kan jag kolla d. Normalt sett är alla gt utrustade med diff dock. Sista 8 siffrorna är: 2f145255
  7. Klumpen läcker lite olja, vad ska jag använda för packningslim för att det ska hålla? Samt vilken olja?
  8. Hur ser jag om min bil är utrustad med diffbroms? Vad ska det stå på märkskylten på klumpen?
  9. Var inte tryckgivaren heller, fick låna en. Nu åker jag nog på att byta FPDM burken iaf. Usch fy å blä.
  10. Har du en tryckgivare hemma och isf vad kostar den?
  11. Regulator? Menar du tryckgivaren då? För nån bränsletrycksregulator finns det ju inte... Eller menar du FPDM (fuel pump driver module)?
  12. Idag fick jag en felkod som jag direkt åkte iväg för att läsa av... Koden var: P0190 - Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction (FRP) Som förklaring står följande: The comprehensive component monitor (CCM) monitors the FRP sensor to the PCM for VREF voltage. The test fails when the VREF voltage from the PCM drops to a voltage less than a minimum calibrated value. VREF open in harness. VREF open in sensor. VREF open in PCM. Verify VREF voltage between 4.0 and 6.0V. Enligt loggen så hade soppatrycket sjunket till 0,9bar vid 3850 rpm Vad är troligaste felorsaken sensorn eller soppapump?
  13. Okej om vi säger så här då! Om bilen går med konstant soppatryck (i mitt fall ca 3bar) oavsett varvtal och går ryckigt iaf och stiften visar att bilen går magert vad ska jag kolla först då? Ursäkta om jag är lite trög, hehe...
  14. Jag har kollat TPS:en oxå och den riktiga värden oxå! Bilen rycker även med 2/4 gas, endast stillastående som den går jämnt. Ska nog faktiskt ta å byta pumpen då jag idag har provat att sätta i orginalpumpen och då gick den något bättre. Märkligt då denna pump är mindre..... Sen ska jag kolla om det finns nån här i k-holm som kan rätt grejer för att läsa värdena! Tack så mycket för hjälpen så länge.
×
×
  • Create New...