-
C4 driver inte i läge D 1 2
Vad är de för fel? Jag har renoverat lådan. Jag var ut en sväng och provad och ALLT funkar. Men när jag skulle vända vill inte lådan driva framåt, utan bara på backen. Vad är de som är fel? Den har rätt mängd olja. Jag körde igenom alla växlar flera gånger innan jag tog ner bilen från pallbockarna. Backade ur garaget. Och körde iväg. Allt funkar tills jag vände. Bilen är 69 mustang med 302 o c4
-
Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Fick du bort muttern efter du ätit upp mackan [emoji6] Brukar ju underlätta med lite mat i magen [emoji4] Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Trevligt trevligt [emoji4] Jag går i samma tankar om en 408a... Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Bromsljus
Hej Kolla kontakten på bromspedalen. Din sitter under rattsången, ovanför bromspedalen. Tror att de är den som har sagt upp sig. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Byta från T5 till 4r70w i -67:a
Hej Hmm vadå mindre busa? 4r70w tål ju en hel del pisk ;) Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
T-56
Hej De finns en kille i Lycksele som har gjort detta i en 69 fastback Han stoppade ner en boss motor från en 06 tror ja de var. Blev grym bil. Med NOLL fäste [emoji4] Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Växellådsbyte automat till manuell
Summit racing har de du behöver. De finns ett ställe som har grejer här i Sverige med. Kommer inte ihåg vad dom heter. Men ska kolla upp de. Dom har de du behöver, o är billiga med. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Släng din gamla ruttna 302a eller 289a!!
Hmm man kanske skulle...slänga på en turbo på 5.0an [emoji4][emoji6] Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Helljusomkopplare till rattstång ?
Hej De ska finnas en tråd, om de här på forumet. Tror att de var golf grejer han hade använt. Sök på "rattstång" eller "golf" mm Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Tips på hemmagjord hjulinställning?
Men gör som gammalt. Lägg en bräda på minst en o halv meter. På framhjulet över centrum. Så att du har änden av brädan i bakkant av framhjulet. Sätt ett sträck/tejp på golvet. Där andra ändan av brädan slutar. Gör likadant bakåt. Sen upprepar du de på andra sidan av bilen med. Mäta hur mycket du har fram o sen bak. Sen är de bara att skruva in eller ut tåin eller tåut. Beroende av måttet du fått fram. Gör om allt igen o se om du är rätt. Du kan få de på mm om du har tålamod... Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Oj oj ojjj oj va avis jag blir nu.. [emoji6][emoji4] Snyggt jobbat i vanliga ordning [emoji38] Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
cmc2476
Hej Kan vara att växellänkagen är glapp,feljusterad eller att kopplingen är slut.. Jag antar att du har en lilla eller stora rugen... Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
oljud i motor
Hej Låter som att du har ett lagerljud. När bytte du oljan sist? Om du har gjort de nyligen. Kollade om oljan var slät? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Byta från manuell till automat
Inga större problem. Jag gjorde tvärtom. Och de gick fint. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Vinande bakaxel
Hej Låter som att pinjongen ligger för löst emot kronhjulet. Har du tur så kan du dra på muttern till pinjongen. Men ja tror du måste ner med klumpen. Och justera. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk