Jump to content

AdmiralGanja

Medlemmar
  • Inlägg

    19
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

AdmiralGanja's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Ja! Glömde ju svara på detta men bytte bromscylindern och nu fungerar det fin-fint! Tack för alla svar!! /Jesper wilfing
  2. Kanske världens sämsta foto men ändå... Så här ser det ut
  3. Okej, har bra erfarenheter från Tony's Auto Parts.. skall testa med honom! Tack
  4. Tack för tipsen By the way...
  5. Jag försökte en gång hos L-F men damen som behandlade mitt ärende sa att bilen var i bedrövligt skick och att jag säkert ändå skulle ha den som bruksbil trots att jag sagt det var en entusiast-bil. Bilen var i orginalskick och nyligen importerad, stod inget i villkoren om det hon snackade om iaf.. Hur som helst får väl försöka med dem igen och hoppas på att den specifika damen har slutat där...
  6. Hejsan, skall gå med i Classic Mustang Club , och har hört man även kan få med bra försäkring (=billig). Dock måste man vara med ett år för det skall gå (?). Någon som har tips på vad man kan ha fram tills dess? Tack/Jesper
  7. Hejsan, När jag kör i lite högre hastigheter med min 3-växlade Mustang 1966 så uppstår nått slaggs metallskrammel från växelspaken. Med mina amatöröron låter det väl mest bara som nått är lite löst och behöver dras åt litegranna. Om man kikar rätt ner i hålet sitter det ju en bult som går rätt ner, denna glappar ju lite men gissar att det kanske skall vara så för att spaken skall bli lite flexibel? Inte så bra på att förklara detta märker jag men någon kanske känner igen problemet? /Jesper Ps. Har bifogat en dålig bild, skall försöka komplettera med bättre...
  8. Skarpt tips!!! Borde verkligen ha sökt... Här fanns en bra länk: http://www.mustangmonthly.com/howto/173 ... ndex3.html Danke!
  9. Hej! Kom på, jag måste ha färg också, spanade runt lite på nätet men hittade inget bra... Hur vet jag vilken färg jag skall ha till min Mustang hardtop, 1966, 200... Rak 6:a. Behöver färg till lack, antar att gräddvit inte är tillräkligt specifikt. Sen när jag skall måla motorrum (mattsvart) och motorbloc (blå) vilken typ av färg använder man då? Det blir väl rätt varmt... Samt färgkoder för dessa? jaja.. om nån har nått tips är jag tacksam! Annars får jag chansa! Tack /Jesper
  10. Tackar tackar för skarpa tips! Nu har jag lite att göra i Helgen!!! /Jesper
  11. Okej.. Tur att jag ändå beställde en riktig då!! Då e det bara att byta med en gång!
  12. Hejsan, Jag skall piffa till min mustang litegrann. Så småningom vill jag givetvis lacka om den helt och hållet, men det blir nån vinter. Till att börja med vill jag stoppa eventuell rostspridning. På vissa ställen har lacken slåtts av i små flisor och under ser jag ett grått skikt. På vissa ställen har lite rost börjat tränga upp genom lacken. Någon som vet någon bra gide för hur jag på bästa sätt ska fixa detta utan återfall på behandlade ytor samt för att få bästa möjliga finish. Hur skall man kunna måla på fläckvis utan att det syns, till skillnad från om man lackar om helt och hållet? Jag gissar att man iallafall måste slipa helt rent från rostangreppet oavsett hur djupt man måste slipa, och sen spackla / slipa tills ytan blir jämn, men då bler det väl en liten förhöjning orsakad av färglagret? Tack på förhand för alla skarpa tips!! /Jesper
  13. Tack för alla tips! Jag drar helt enkelt slutsatsen att det är säkrast att köra med blyersättning... Kör nog med "certifierad" ersättning till att börja med! Vill ju inte kompromissa med stangen innan jag känner den bättre! Tack igen /Jesper
  14. Hejsan, Jag har fått igenom min 66:a mustang rak 6:a (200) hardtop. Snart skall jag börja konservera den (rostskydd m.m.) men först och främst behöver jag veta om jag skall använda blyersättningsmedel eller ej i bensinen. Jag tankar 98 blyfri alternativt Shells "superbensin" vad den nu heter... Behöver jag hälla i nått blyersättningsmedel för att inte skada motorn? Jag har kört litegranna utan, och har inbillat mig själv att den är svagara (tomgång går fint men den dör väldigt lätt vid start i liten lutning om man inte sliter på kopplingen). finns det några andra tips på hur jag kan anpassa den till Sverige (den komemr från södra USA), tas dessa också gärna emot!! Detta har prio ett nu! tack på förhand/Jesper
  15. Hej! Jag var och besiktigade och kom undan med bara fel på höger frambroms. Jag tänkte... Det justerar jag lätt genom att öppna upp och snurra på en skruv tills det blir lagom avstån mellan trumma och belägg. MEN!!! När jag sen skulle bromsa in den så fastnade beläggen igen och ligger nu åter igen på trumman vid körning. Man kan INTE snurra hjulet för hand. Kan detta lösas genom att smörja in hela mekaniken med kopparpasta? Man vill ju inte gärna ha in olja och grejer där i... Har någon tips på orsak och åtgärder?! Tack på förhand/Jesper Wilfing
×
×
  • Create New...