Jump to content

nova07

Medlemmar
  • Inlägg

    23
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

nova07's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Vill bara göra ett inlägg att till fastbacken behöver du inte ta bort bakrutan för att montera innertacket.sista biten mot rutan täcks ju av taklisten och de n bakersta innertaks bågen sätts ju fast baktill så att innertacket kan spännas framåt.Det räcker om du bara petar innertacket under listen bak det är ialla fall vad det stog i beskrivningen som följde med när jag köpte mitt innertak-
  2. Har handlat en hel del ifrån mustang unlimetid och bara possitivt att säga om delarna.även väldigt lätt att lägga ordrar på hemsidan efter att man beställt första gången för man en bra katalog som gör det enkelt att veta vad man ska ha.Negativt är dock att dom har stor förkärlek att skicka med Fedex istället för usps vilket gör att frakten blivit dyr men snabb.De är även omöjligt att få dem att skriva ner värdet för att lura tullen
  3. Bara ett exempel. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/65-66-MU ... 3efb80f754
  4. 15000kr Tycker jag verkar åt helvete för dyrt Jag har köpt massor av grejor från ebay och det blir överlägset mycket billigare än att handla från sverige.Var in och tittade på skivbroms kitt och de låg runt 800 dollar lägg då till en dyr frakt på 200-250 USD (är nog billigare) Och än om du får belala tull och moms så kommer du att tjäna många tusen.Ett tips för att tjäna mera pengar är att du ber säljaren skriva ner värdet på innehållet till ett mindre belopp än du betalar eftersom det är det som tullen går på. P.S skulle aldrig kunnat renovera min fastback om det inte varit för ebay.
  5. Har väl inte gjort så myket åt monteringen utan har endast skaffat de delar jag saknat det enda som kan bli lite klurit när man inte vet hur det ska se ut är väl att lista ut hur hävstången ska vara monterat i växellådsbalken ,men det ska nog lösa sig när man väl kryper under bilen och börjar montera
  6. Kul tråd det här framför allt eftersom man upptäcker att man måste ANSES som ung i mustang kretsar när man ser att medelålder verkar vara 50 år fast det är väl inte heller så konstigt när man ser hur prisbilden på usa bilar ändrats de sista 15 åren. fakta om mig är väl följande- Ålder: blyga 35år fast gift med två barn 14år och 10 år så man kanske känner sig som 50 Mustang fakta: Köpte min första musse för 15 år sedan ,blivit några genom åren men är inte märkes bunden så det har blivit det som varit fränt för studen som köpts.Mitt nuvarande projekt som kommer att rulla till våren är en -65 fastback som byggs lite som en shelby 350GT clone. Övriga bilar: 1970 Dodge Challenger och ett par mindre tråkiga bruksbilar Övriga intressen: Självklart bilrenoveringar men även laxfiske och hundtävlingar ,,,jo just också var det det där med familjen när det finns tid över har jag fått höra Inkomst: Sketen postlön så man får se till att det går runt på hobbyns intäckter
  7. Tack så mycket nu vet jag att det instämplade chassinr stämmer med reg pappret.T som jag trode betydde hartop stog ju för att det satt sexa i bilen och det stämmer det med.Käns jävligt mycket lugnare nu när jag vet att papprena jag har är till fastback bilen och inte den skrotade hardtopen,nu återstår bara frågan på vars jag vänder mig för att få nya id brickor med chassinr instämplat.
  8. Köpte min -65 fastback i delar i sommras av en kille som även han haft bilen i delar i sex år och innan det så togs bilen isär på -80 talet och under den tiden har massor av delar fursvunnit under årens lopp.det jag skulle vilja veta är vars man vänder sig om man vill ha nya id brickor till motor rum och dörr? Regesterings bevisets chassinr matchar det som finns instansat i karossens innerskärmar men jag befarar lite grann att identiteten kan ha tagits från en HT bil som jag vet att förra ägaren skrotat.Är det andra bokstaven i chassinr som avser modellen? T är det = HT och F = fastback ?. Det vore ju skit om det vore så att identiteten ändrats bara för att få den svensksåld.Svårt för att tro att den skulle varit stulen för den har krävt mycket jobb för att få den rostfri.Så vars vänder jag mig nånstans för att fixa nya chassi plåtar?
  9. Jag har ett sånt fäste men det är till en -65a ser ju ganska likt ut på bild men du kan ju kolla upp om det är samma annars så kan du få mitt för en hundring. 0705748268
  10. Finns det nån som kan ge mig måtten och en snabb beskrivning på hävarmen som ska sitta mellan vajrarna till handbromsen? tycker det känns onödigt att betala över 500kr för en så simpel annordning
  11. Orginal bakaxel till 65-66 ska vara 57.25 tum och har man då en bakaxel från 67-70 som är 59.25 tum så är det som att ha spacer på 2.5 cm på varje sida och vill man då slippa använda fälgar från nyare biler med kraftig offsett så har man inget annat val än att återgå till orginal spårvidd vilket jag nu gjort så nu sitter fälgarna perfekt på kärran så jag behöver nu inga fler nyttiga råd på den här tråden
  12. Var på norrlands custom idag och skulle köpa orginallagret men tvekade när jag såg hur det såg ut: lådan jag har är från en -87 och ska vara vajer till kopplings armen vilket gör att orginal 65 arm ser ju helt annorlunda ut än den i -87 lådan som har ett vanligt lager helt olikt det som ska vara till -65 mustang så det kan väl alldrig pasa???
  13. Tackar då var det som jag misstänkte ,bara att öppna plånboken igen och vädra
  14. Har en -65 motor med orginal koppling som jag ska montera en läda från -87 nu är det ju tydligt att lagret på den nya lådan ej passar och jag vet ej heller hur orginal lagret ser ut men jag förstår att diametern på anlignings ytan mot tryckplattan måste vara större,det jag nu undrar är! passar ett äldre stödlager på en nyare låda eller är det nått speciellt lager som ska användas för dessa konverteringar är ju inte ovanliga.
  15. Visade sig efter mätning att den var 2 tum för bred och troligen från en 67-70 mustang så det blir till att kapa motsvarande
×
×
  • Create New...