Jump to content

Badmanners

Medlemmar
  • Inlägg

    103
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    5

Badmanners last won the day on 11 juni 2019

Badmanners had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Åhus
  • Yrke
    Bilbyggare
  • Intressen
    Bilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Badmanners's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

11

Omdömespoäng

  1. Har du nyckelkoden så är det busenkelt att programmera. Utan den så Fixar Ford det. Tror det kostade 1950:- inkl moms senast vi kollade. Även om man tappat nycklarna helt så går det att göra en recovery och koda in nya nycklar. Pcm med inkodade nyckelämnen är smart och enkelt. Kostar 150:- /nyckel att få den skuren.
  2. Här har ni en väldigt enkel, kanske dyr lösning https://www.fs1inc.com/oem-engine-computer-programmed-with-keys-2006-ford-mustang-6r3a-12a650-fa-ftv0.html
  3. Tror inte mappen spökar men logga en wot. Lägg till tq-controll som pid om du inte redan loggar den
  4. Inte än. Men vi kan lösa det om man vill sätta headers. Dock måste bilen till oss
  5. Sänker tändningen, dvs trimmar ner. Du har ju ett gt350 insug på bilen och en del annat godis. Det går även att släcka koden totalt, inte bara då at mil inte tänds.
  6. Hej Richard! Vi har nu satt kompressorer på 2018 både med och utan gpf filter. Bilar med gpf och kompressor börjar gå märkbart sämre redan efter 100-150 mil. Vi bromsade 800,5 hp ur den första procharger mustangen med headers på 9 psi. Vi var uppe på 14 psi som mest men det är inte hållbart.
  7. Om vridmomentet är mer än 50nm mer än förväntat över 5000 varv så triggas koden.
  8. Absolut en av de bättre kopplingarna. För att vara twin disk så slår de otroligt lite .
  9. Ser ut som ett stabilt bygge. Det är dock ingen 2018
  10. Den ska upp i dyno senare i år. Vi har tre olika lösningar. Hur vi gjort berättar vi inte men det kommer en kommersiell produkt senare i vår.
  11. Hör du enbart ljudet vid 2000 varv så skulle jag gissa på ett du har ett annat problem.
  12. Ingen som vet än hur filtren kommer att må av e85. Rent generellt tycker jag e85 på en gatbil är värdelöst. Ska man kunna hålla normala serviceintervaller så är det bensin som gäller. Sedan slänger jag ut en fundering. Dessa bilar har en del problem med piston slapp. Frågan är om det förvärras eller kan uppkomma snabbare av e85 då det tvättar cylinderväggarna mer effektivt än bensin....bara en tanke
  13. Han har inte fått se den än men nöjd kommer han att bli.
  14. 2018 gt med procharger stage 2, inga gpf filter, långa grenrör med racekatalysatorer. Skruva upp ljudet och lyssna. Byggd av oss.
×
×
  • Create New...