Jump to content

macattac

Medlemmar
  • Inlägg

    220
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About macattac

  • Födelsedag 1980-06-23

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

macattac's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. hej har bytt låda på min 03a. 4r70w-låda, den gamla la av. men jag får inte till det. har legat och försökt justera växelväljaren/vajern och armen på själva lådan, men det blir fan inte rätt. växlar ligger antingen fel eller så får jag ingen växel alls. Kan det vara att manual valve levern i valve bodyn ligger fel?
  2. Om du är en mekanisk människa så kan du köpa min 4r70w som har trasiga bromsband på 1-2 och 2-3 växlarna. Jag duger inte till att byta sånt så jag byter hela lådan. Du kan få den billigt, säg till annars åker den på tippen i nästa vecka. Overhaul/Repair kit ligger på ett par hundra dollar....
  3. Kan du starta bilen? I så fall....prova att starta den på sedvanligt vis, sen vrider du tillbaka nyckeln ett klick så att motorn dör...inte hela vägen. Prova sedan att föra växelspaken till N....starta...i med D och kör.....dubbelkolla att du har bromsljus nu...
  4. Tonade lyktor och mach1 grille.... fått en fin repa på en parkering.... tonade baklyktor.
  5. Är det en xpower du har? Cool bil i så fall. Men, lustgas kan du skjuta utan problem om du gör det rätt. Monterar du korrekt, har rätt tryck i flaska, rätt tune samt window switch och pressure control. Så att systemet slår ifrån om det inte blir rätt AFR. Titta på exempelvis moddedmustangs.com, oerhört många som skjuter gas om och om igen utan problem. Om det var så skadligt för bilarna skulle man inte använda det proffesionellt. Dessutom, om det är en xpower du har, så kunde man ju få den med lustgas från fabrik. Kolla även på freddans bil här och bilderna när han tog isär sitt första block. Han hade skjutit en hel del gas.
  6. Nej du ska kunna ändra vxl-väljaren genom att bara trycka ner bromsen lite grann. När jag hade helt tomt bromssystem kunde jag ändå flytta den. Men du behöver bevisligen lufta dina bromsar. Prova att ta bort - polen på batteriet ett tag, dra ut lampknappen i någon sekund, tryck in den igen...vänta lite sen återanslut polen och prova igen. Att du ska dra ut lampknappen är för att tömma systemet på el.
  7. http://lmgtfy.com/?q=How+to+Change+the+Time+on+a+Ford+Mustang+Car+Clock#
  8. FLSFC = Full Length Sub-Frame Connectors WL = Watt-länk TA= Torque Arm Va fan Freddan...skärpning
  9. Jag tycker nog din nästa uppgradering borde vara FLSFC's....förmodligen också en WL....
  10. Skall i dagarna tona mina lyktor fram..samt dimljus.... Beställde även igår samt
  11. SCT Xcal 3....Nu finns det även för iphone med en ODB plug....
  12. har för mig att du får en kb boost-a-pump etc med i KB Big Bore kit...
  13. Någon av er som ska dit i år?
  14. Jag kör blå...den som var i kylaren var blå ....röd är väl för nyare alu-motorer?
  15. Jag har läst att KB Big Bore ska ge de siffror du säger, men som FastNinja säger så bör du bänka bilen...det kan vara glädjesiffror. Men med ett parasitic loss på ca 20% som mustang med automatlåda har så ligger du runt 380-390 hk på bakhjulen...vilket bör ses som gränsen för vad din motor klarar om du inte vill riskera ras....416 rwhp hade stämt om du hade manuell låda...då är drivlinetappet runt 15%.... Jag skulle, snarare än att lägga "onödiga" pengar på komplett avgassystem, lägga pengarna på att förstärka din motor. Typ detta http://www.modularmustangracing.com/450%20shortblock.htm Av nyfikenhet...är det den musse som såldes i Sollentuna på blocket för någon vecka sen som du köpt?
×
×
  • Create New...