-
NackaBosse started following Mustang cab 1970
-
Mustang cab 1970
Hej alla Mustangvänner. Jag känner nu att åldern börjar ta ut sin rätt och jag funderar på att sälja min Mustang någon gång under denna säsong. Den kräver sitt underhåll och det börjar bli lite jobbigt för min del. Numera lejer jag bort det mesta av underhållet till goda vänner i klubben, som hjälper mig, ingen nämnd och ingen glömd. När jag tog körkort 1968 var ju Ford Mustang drömbilen, men det man hade råd med då var en folkabubbla för 800 kr köpt av hederlige Harry på Rörstrandsgatan med kontoret på fickan och bilarna på gatan. När jag pensionerade mig 2009 tänkte jag att nu skall jag uppfylla min ungdomsdröm och började leta efter en Mustang av Generation 1 och fann en till slut för en rimlig peng. Importerad till Sverige från Kalifornien 1991. Den är fortfarande helt rostfri och mycket har gjorts på den under årens lopp. Dokumentation finns. Vill ha tips om lämpligaste plattform att lägga ut en säljannons? Man vill ju rikta sig till seriösa köpare och rätt målgrupp. Tar gärna emot tips från er. Ni, som har sett min bil kan också gärna ge en hint om vad som kan vara lämpligt att begära för den. Jag finns att nå på min e-postadress eller privat meddelande på min facebooksida. Bosse CMC 2739
-
Dött batteri?
Hittade denna video. Jag är tveksam om det funkar. (24) Återuppliva ett dött bilbatteri? Sant eller falskt? - YouTube
-
Starta V8 med PowerBank
Intressant video för oss med stora V8:or. (1) Kan man kallstarta en 5,2lit V8 med bara en powerbank? - YouTube
-
Wynn´s automatic transmission treatment
Tror jag köpte den för c:a 3 år sedan. Tack för din synpunkt, då är vi inne på samma linje.
-
Wynn´s automatic transmission treatment
Oljenivån i min C4 automat är nu nere på lägsta nivån. Nu är bilen inställd för vintern men till våren är det dags att fylla upp den med ATF-F olja. Hittade i ett skåp i garaget denna burk, som jag införskaffat vid något tillfälle. Den säger att om man får problem med läckande packningar, slirningar eller hugg vid växling, skall man hälla i detta. Min automatlåda har inga av dessa problem. Är det då någon vits med att hälla i detta i så att säga förebyggande syfte? Är generellt emot dessa tillsatser av olika slag, men det vore intressant att höra era synpunkter.
-
Vilken vacuumslang?
Har börjat få ganska dålig bromsverkan (får trycka hårt på pedalen) och misstänker att det kan vara läckage i vacuumslangen till servoklockan. Var kan jag hitta rätt slang med rätt innerdiameter? Bilen är en Mustang 1970 med original bromsar, skivor fram och trummor bak och vacuumstyrd bromsservo.
-
Handbroms
http://www.set-engineering-team.com/Tech/FORD%20handbroms.pdf
-
justera bakbromsar
Bra fråga. Men enligt filmens närbild ser man gängorna. Om man då tänker sig att man petar nedåt dvs motsols så spänner man backarna utåt. Huruvida det är lika på bägge sidor får man väl se när man gör justeringen men det verkar logiskt tycker jag.
-
justera bakbromsar
Det var nog inte riktigt svar på frågan men nu hittade jag en film på youtube som visar att kugghjulet skall petas nedåt tills backarna precis börjar gå mot bromstrumman.
-
justera bakbromsar
Jag måste nog justera mina bakbromsar manuellt då jag inte riktigt litar på den automatiska justeringen. Frågan är om man skall peta kugghjulet uppåt eller nedåt för att sätta an backarna?
-
Hedin Bil i blåsväder
I senaste Plus på SVT1 hade en bilägare som köpt en ny bil (dock ej Mustang) råkat ut för rostiga bromsskivor. Ingen ville ta på sig ansvar, varken Hedin Bil eller Nissan. De är ju återförsäljare för Mustang i Sverige så det kanske kan vara av intresse att höra om även mustangköpare råkat illa ut. Jag blir alltid så trött på att höra ansvarig säga: " Vi kan inte kommentera det enskilda fallet, men generellt så bla, bla, bla." Inslaget kan ses på länken nedan 14:30 in i programmet. https://www.svtplay.se/video/23859771/plus/plus-sasong-28-bostadsrouletten?start=auto
-
Kan man använda 6 volts relä?
OK, det är ingen brådska.
-
Kan man använda 6 volts relä?
Tack för alla råd. Jag vidarebefordra era kommentarer till Stefan Gustafsson på Brillko, som installerat systemet åt mig. Det här är lite över min förmåga att fixa själv.
-
Kan man använda 6 volts relä?
Jag skall förklara lite närmare. Kabeln, som ger 4 volt kommer från tändningen när den slås på. Den har ett inbyggt motstånd och borde ge 8 volt. Varför den bara ger 4 vet jag inte. Då jag har EFI så skall ju bränslepumpen gå igång och bygga tryck så fort jag slår på tändningen. När den gjort det startar man motorn. Det gör den bara sporadiskt idag så man får mala lite längre med startmotorn. Försökte kringgå problemet med ett 12 volts relä men det orkar inte dra på 4 volt. Därav min fråga.
-
Kan man använda 6 volts relä?
Har ett lite annorlunda fråga. Jag har problem med låg spänning i en kabel, som skall dra ett relä. Den ger bara 4 volt och relät orkar inte dra. Om jag då försöker med ett 6 volts relä, som borde orka dra, så förbrukaren på 12 volt kopplas in, funkar det eller kommer jag att bränna relät?