Jump to content

GT -67

Medlemmar
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Stockholm
  • Yrke
    Jurist
  • Intressen
    Bilar och segling

Senaste Profilbesöken

395 profil visningar

GT -67's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

10

Omdömespoäng

  1. Jag har tänkt på det också, mitt problem blir att jag har lite rost och annat som kryper på ett par ställen så jag måste komma ner till grunden...
  2. Hej! jag har en -67 fastback GTA (390 S) som jag haft i lite drygt 10 år. jag skruvar en del själv som det blir med gamla bilar (har bytt bromsar, styrservo, vattenpump mm genom åren) men skulle vilja helrenovera/restaurera hela bilen. Vågar dock inte börja själv för jag tror att det skulle bli stående i garaget efter ett tag... har ni någon seriös, pålitlig och prisvärd person (eller firma) att rekommendera för ett sådant här projekt?
  3. Stort tack Claes! Jag måste nog uppdatera min sökteknik på nätet.... //CJ
  4. Hej Claes! Tack för ditt tips. Har sökt runt en del och hittar många delar som ser rätt ut men mitt problem är dock att hitta en backventil (brake booster check valve) som passar Bendixen med två kopplingar för vakuumrör. Kanske helt enkelt måste byta hela bendixen till en Midland istället, de verkar levereras med två kopplingar vad jag kan se på bilder. Eller är det någon annan som har erfarenhet av samma problem vid byte till Bendix, dvs att ni har två vakuumrör men bara en infästning på servot? Kan man helt enkelt skarva ihop de två vakuumslangarna eller kommer det bli helt kajko? //CJ
  5. Hej! Har en Fastback GT -67 390 med skivor fram och trummor bak. Har fått haveri på det gamla bromsservot så jag köpte ett nytt av typen Bendix. När jag nu ska montera det nya upptäckte jag att backventilen i det nya bara har en koppling för luftslangar och mitt gamla hade 3 varav 2 var kopplade och en pluggad med gummihatt. Tänkte försöka byta backventilen från mitt gamla men det passar inte för det är av en grövre dimension än hålet i Bendixen. Har någon av er ett bra tips om vad jag gör nu? Tacksam för svar! // CJ
  6. Hej Peter! Stort tack för ditt svar! Ska omedelbart bege mig hem från jobbet och testa detta. Sen får man väl försöka ordna själva läckaget om där finns ngt.... //CJ
  7. Hej! Jag har en GT Fastback -67 som jag byss köpt. Bilen går förhållandevis mkt bra förutom att det konstant kommer ett pysande ljud från vad jag tror är om bromsservon eller bromssystemet. Bromspedalen är stenhård och när jag trycker på den för att bromsa så åker pedalen lite av sig självt neråt och bromsar innan den kommer tillbaka så att bilen rullar igen. Detta gör att jag inte vågar köra med bilen av förklarliga skäl vilket känns lite trist eftersom den är nyköpt! Jag är inte världens mest tekniska person men skulle gärna vilja få något tips på vad det kan vara och hur jag kan fixa det!? Otroligt tacksam för svar från någon kunnig! //C-J
×
×
  • Create New...