Jump to content

Nena

Klubbmedlem
  • Inlägg

    118
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    3732
  • Region
    V.Mälardalen

Nena's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Ja, det sitter ett nytt kort mid x-rör på nu iom bytet till long tube headerserna och de har mycket mindre kattar (skrev precis om det till AJ så se det svaret). Hoppas verkligen inte att det är något fel på de nya bara... :/
  2. Tack för ditt tips AJ, det låter som en trolig orsak. Det låter sådar tunnplåtsskramligt och med tanke på att racekattarna är betydligt mindre än originalburkarna så kan jag tänka mig att det lämnar en del rörelseutrymme för isoleringsplåtarna. Hur mycket kladd satte du på dem? Runtom kanterna eller mer/mindre?
  3. Ni som följde mina trådar ”Headersproblem…”, som jag startade i ren frustration, såg att de urartade. Det var delvis mitt fel och jag beklagar det. Tack till Daniel som var klok nog att stänga tråden här. Jag har nu bett Admin att deleta. Det hela startade ju egentligen med en teknisk fråga som jag behövde få svar på och nu vill jag tacka för era synpunkter och idéer. Jag testade Daniels tips om att lossa på motorfästena och trycka motorn bort från rattstången. Det gick att få en glipa på ca 5 mm till headersröret som låg emot och nu är det bara skavmärken kvar där stången och headersröret nötte emot varann och det kan man ju leva med. Jag är mycket lättad över att detta på ett så pass enkelt sätt löste "headersproblemet" och att jag slapp svetsning o dyl. "Skrammelproblemet" löstes delvis; missljudet försvann från framvagnen men det är något annat, troligtvis ej headersrelaterat, "lättare" rassel kvar underifrån så jag får väl forska vidare om vad det kan vara. Kanske är det nåt med nya fjädringen eller nån liten plåtdel el dyl som vibrerar/slår emot någonstans (vilda gissningar bara); det är bara när jag åker på dåliga vägar i låga hastigheter som man hör det. Hur som så löser det sig nog nån gång. Om någon vill posta ett svar här så ber jag er att inte ta upp något av grållet från den gamla tråden, utan istället låta denna handla om det rent tekniska perspektivet, tack. =)
  4. Tack snälla, tänkte inte på att gräva i Mustangarkivet men där fanns ju en hel del matnyttigt!
  5. Jag ska byta vinge på bilen men får inte loss originalvingen; den sitter som berget. Har såklart skruvat bort skruvarna så det är klistret som sitter så hårt. Har försökt peta undan geggan med en plastskrapa (sån som man har till dekaler) bl.a. och fått bort en del. Vill inte dra för hårt i vingen om det finns risk att det blir bucklor i bakluckan där fästet trycks ner. Någon som fått bort vingen och har tips på hur den ska tas??? Finns tips på medel att tvätta rent luckan från resten av klistret, när (om) vingen kommer bort...? Tacksam för tips!!
  6. AM är bra men jag har även handlat från Cjponyparts.com. De skickar till Sverige så du kan ju kolla fraktkostnad med dem också. Anmäl dig till deras emailutskick el beställ katalogen gratis hem så mejlar de en rabattkod (5% på ett köp).
  7. http://www.shelbystore.com/product-p/s8ms-16606.htm De skickar till Sverige o du kommer inte upp i tullavgiftsgräns för bokstäverna.
  8. ...ända tills den möter en kompressormatad manuell Mustang med högre utväxling... (Sorry Ronis, men jag lystrar ju inte till "Broder"... )
  9. Smaken är olika; har personligen svårt att tänka mig en automat...
  10. Nena

    Sct x3

    Korta eller långa? Och hur känner men skillnaden?
  11. Hej, vad kul, välkommen! Jag var i samma sits för ett år sen och reggade in min GT-08 en bit in i november så jag kom igång med träffar etc först i somras, men det har varit jätteroligt och intensivt! Hoppas att allt går smidigt för dig; lycka till!
  12. Det gör du rätt i! Å vad roligt för dig, då blir din vinter inte så lång när du får pilla med det där roliga (Fast gissningsvis väääldigt lång när du väl är klar!)
  13. Vad blev det; Hotrodsen eller Brenspeed? Tänker du byta själv?
  14. I samband med att min bil stått på verkstad fick jag veta att mekanikern haft inne tre Mustanger där magneterna i elmotorn till trottelhuset fallerat med påföljande, definitivt motorstopp som följd. Det gällde en -05, -06 resp -07 (någon var en V6). Vi jämförde med min -08:a och det var samma typ av elmotor (fast min fungerar fortfarande). Är det någon som vet hur pass vanligt det här är, om det är ett känt problem och om det är något man kan/bör förebygga? Och vad beror det på? Helt enkelt dålig kvalité?
  15. No problem; hope to see you some other time! A suggestion: if you want to ask technical questions about your car, post the questions in the 2005+ forum; you'll probably get most attention there: http://mustangclubsweden.org/forumdisplay.php/26-Teknik-Mustang-2005 Use the upper button "+ Posta nytt ämne" (well, it just hit me that you might already know that since you started this thread, haha... )
×
×
  • Create New...