-
tändning
Skruvade igår lite. kollade kammen det står rätt. när jag satte på remskivan stämde TDC. och skalan är graderad upp till 12 grader sen tog jag tejp och gjorde egna markeringar upp till 60 mätte med skjutmått nu är det 40 grader på tomgång och då är det nästan så han vill hugga emot när man startar sen så slåt tändningen ut till 60 på varv. var ute och provade bilen går jämt och fint när den är varm och rapp på gasen. fördelaren som är lustig???? har en dubbelbrytar som ligger får välla renovera upp den och prova med.
-
tändning
när man sätter tädningen på 45 grader går det inte att starta men under det är de lugnt!!
-
tändning
Ja den är org och har stämt förut ! kan det vara fördelaren som är något fel??vikterna i den?
-
tändning
tdc stämmer och mätaren fungerar stämmer på en annan bil. vad kan vara fel?
-
kolvar 289
hej skulle höra är det som vet hur är hur org kolvar ser ut i en 289? är det en grop i kolvarna? eller är det plana kolvar med 2 ventilutag? vet ej om dom är bytta till annan sort i min 289 som är borrad .030:D skulle räkna lite på kompet
-
tändning
jag har en nya fördelar som är brytarlös utan vakum. och 0:a stämmer när 1ans kolv är i topp.
-
tändning
vad var felet? jag har samma fel ca 40 grader tändning på tomgång. vore roligt att veta
-
pannhard stag musse 65
Per Soda Eriksson replied to Per Soda Eriksson's post in a topic in Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, BromsarHåller på att bygga lite nu bygger från vänster ramben en profil ner och där blir det uniball. tänkte höra måste man ha ett snestag upp i koffertgolvet som extra förstärkning?? U profilen från rambenet kommer ca 10 cm ner. Tips och trix motages hur gör ni med avgasystemet när ni sänker har funderingar på att dra det under bakaxlen sen blir trångt med dubbbla 3 tum med låg bil
-
pannhard stag musse 65
Per Soda Eriksson replied to Per Soda Eriksson's post in a topic in Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, Bromsarmm inga vinklar man behöver hålla reda på eller nåt sånt? så långt stag som möjligt då? Åker du med 4 link och coils?
-
pannhard stag musse 65
Håller på att ska bygga ett stag till bakvagnen tänkte höra är det någon som har tips på hur man ska bygga eller några bra bilder? Bakvagnen är rätt slapp utan. Blir nya sänkbladfjädrar och gasdämpare och lågprofilsdäck, Tips mottages gärna
-
Bakaxel 65a
Per Soda Eriksson replied to Per Soda Eriksson's post in a topic in Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, Bromsarsnackade lite med han en snabbis bara. Ska slå en pling till han i veckan igen tänkte jag. var bra grejer han,sa nåt om 9 tums grejer i 8 tums hus. Märke sa han inte. han ville ha 7300 för en diff inte billigast på marknaden va?
-
Bakaxel 65a
Per Soda Eriksson replied to Per Soda Eriksson's post in a topic in Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, Bromsarpratade med stig axel o parts han hade lammeldiffar av orginaltyp med 4 små drev sa han. som skulle hålla bra. vet du vad det är han pratar om då? vore ju bättre en condiff som rasar då?
-
Diff till 8 tummare
Någon som har erfarenhet av http://www.summitracing.com/parts/STR-R542059/ diff??? eller tips på någon bättre?
-
Bakaxel 65a
Per Soda Eriksson replied to Per Soda Eriksson's post in a topic in Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, BromsarDömma av min förvåning så kollade jag utväxlingen idag den var utbytt till 4.10 Någon som har erfarenhet av diffar från summit typ http://www.summitracing.com/parts/STR-R542059/
-
Bakaxel 65a
Per Soda Eriksson replied to Per Soda Eriksson's post in a topic in Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, Bromsarhitta sig en 351 och bygga en motor brevid är nog det bästa. Har du monterat en 351 i en 65a? vad satt 302 med rullkam i för några bilar? här är lite bilder på mitt skrot!http://www.garaget.org/?car=76319