-
Kolla fågelbadet
Tack, men mektipset från Grufmanbil gäller läckage fram. Dessa strutar har jag kollat. Alla mattor är torra förutom vänster bak. Mvh
-
Kolla fågelbadet
Jag har översvämning bakom förarsätet. Tips?
-
Kan inte släcka innerbelysningen på 2008:a
Hade samma "problem" på min kärra. Tack för tipset!
-
vatten läcka/läcker in någon stans
Hittade du felet, jag har samma problem (ej cab) dvs vatten bak, vänster sida. Fram är det torrt. Tips?!
-
Köpebesiktning, tips och trix
Den är duktigt krockad 2009 enligt Carfax USA. Är det någon har som har erfarenhet av att köpa smälld bil? Vad jag förstår kan den vara allt från OK till en helt annan bil med samma chassi och motor? Dvs årsmodell okänd...
-
Övervaka tempen i automatlådan
2008 GT: Får man ut tempen på convetern via OBD eller måste man koppla in en tempgivare? Om så, hur gör man? /Kimmen
-
Köpebesiktning, tips och trix
Tjena, medan 71:an Mach 1 får lite kärlek i garaget i sommar, så tänkte jag skaffa ett subsitut. Ska kolla på en GT 2006 nästa torsdag. Tips på kontrollpunkter önskas! Snart är det gummibrännarsäsong igen... Tack på förhand! /Kimmen
-
Crane 524421 hydralkam till 351C
http://www.cranecams.com/product/cart.php?m=product_detail&p=24093
-
Crane 524421 hydralkam till 351C
Behöver byta kam då den är slut. Det finns en Crane 524421 hydralkam på blocket, är den lämplig till min 351C? Tack på förhand.
-
Går det att "flippa" bakaxeln på Mussen?
Tack! Jag tolkar det som att förlänga hänkena inte är något bra lösning? Utan hellre köpa nya fjädrar/sveta på ett blad till på befintliga är bättre?
-
Går det att "flippa" bakaxeln på Mussen?
Min Fastback 71 går för lågt bak. Bakaxeln sitter ovanför bladfjädrarna. Ska det vara så? Om jag vill höja den bak, kan jag flippa och sätt axeln under bladfjädrarna?
-
Kamaxelbyte 351 c
Tack! visst går det att byta axeln med motorn på plats?
-
Identifiera kamaxel
Ok, blir till att lyfta insuget och plocka bort lyftarna och mäta om...
-
351C 4v CJ 73 Balancer
Hm, från en glad amatör; är du säker på att den sitter fel? Skulle tro att du har den högt ställd. Vrid fördelaren motsols ett par cm, lägg stroben "från sidan" vid batterilådan (inte uppifrån) så är det lättare att se graderingen riktigt. Om det är otydliga markeringar på svängdämparen pga övermålning eller dyligt så ta en penna eller rits och dra ett sträck vid 15 grader. Vill absolut inte påstå att du kollar fel, men det kan vara svårt att se graderingen ibland. Vissa påstår att man kan montera fördelaren 180 grader fe (vet inte om det stämmer) med det skulle kunna vara "felet" även. Lycka till.
-
Identifiera kamaxel
OK, tack för råd Visst är kammen driven av kedja va? Det betyder väl inte steglös justering av kammen...? Mätte ventillyftet och fick knappa 7 mm på stötstången vilket indikerar orginalkammen (ska vara 6,7). Tyvärr var flera nockar historia, så det blir till att byta kamaxel.