Jump to content

Tbird

Medlemmar
  • Inlägg

    1 407
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    47

Tbird last won the day on 12 december 2021

Tbird had the most liked content!

1 Följare

About Tbird

  • Födelsedag 1959-06-02

Medlemsinformation

  • Stad
    Västerås
  • Yrke
    Ingenjör
  • Intressen
    Bilar

Senaste Profilbesöken

3 692 profil visningar

Tbird's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

121

Omdömespoäng

  1. Over and out. Have a nice time with your club. / Former CMC 2961 Stefan Johansson
  2. Varför svarar inte Tord Jönsson cmc 1 ?? På denna fråga/påstoende från medlem? Genom åren har jag haft en hel del frågor, men aldrig sett CMC1 svarat på några frågor i detta forum som ska vara viktigt för oss medlemmar, endast genom webmaster. Han har aldrig varit medlem på detta forum, endast skrivit tidningen. Endast en webmaster svarar på frågor. EJ KORREKT... Är detta en klubb för inbördes beundran??? / Stefan Johansson CMC 2961
  3. Ser riktigt fint ut. Hoppas att det levererar.
  4. CMC1 vet jag har en Mustang 2001 Bullitt och som gör det mesta för tidningen, varför är den så annorlunda och måste finnas så mycket i tidningen? Inget fel med det, men varför framhålla det i 3 efterföljande klubb tidningar?? 2-2021 = vilka har Bullitt. (halv sida) 3-2021 = reportage om Bullitt. ( 3 sidor) 4-2021 = enda nyheten är produktionssiffror (1 sida) Det som får mig att skriva detta är att det verkar vara väldigt viktigt för CMC1 med Bullitt. Det var ett reportage med Mustang 2 som var i 2 tidningar efter varandra, helt korrekt. Sedan började ett reportage med med Fox mustang (1979-1983) då var det reportage i 1-2021 och 2-2021 och då tror man att resterande kommer i 3-2021. Tydligen inte... då var det viktigare med dessa Bullitt mustanger. Äntligen kom sista delen försenad i 4-2021. Är detta en klubb för inbördes beundran??? /Stefan Johansson CMC 2961
  5. Amerikanska bilar har det som standard sedan åtminstone 1980-talet. Detta är lite som säkerhet då oftast endast en person åker i varje bil. Första tryck = lås upp förardörren Andra tryck = låser upp resten av dörrarna.
  6. Wow vilket jobb på en totalt sönderrostad bil. Imponerad vad du har gjort så långt.
  7. Brukar vara att det ser för stort ut, men igentligen utdraget som det inte ska vara.
  8. Troligtvis är det bara att skruva dit. Sitter fäst på bärarmarna bak. Titta på länken så ser du hur det sitter. http://www.mikefordmustang.com/writeups/sway-bar/sway-bar-install-mustang-v6.php
  9. Den gamla är en polyuretane eftermarknads bussning. Jag skulle ta bort armen så en press kan användas för att sätta i den nya bussningen.
  10. Läs mitt inlägg från 2017. Billigt och mycket bra.
  11. Sitter inte det i bil datorn? Åtminstone gör det i tidigare , jag har en 2003.
  12. Vet absolut inte vad problemet är. Eftersom den är 1996 så kan man mycket lätt få fram felkoder. De flesta universal data verkyg funkar för att få fram koderna. Dessa talar om varför motorlampan lyser.
  13. Rekomenderar Rockauto, även med frakt och tull å blir det både billigare och snabbare att få hem än att få någon firma i sverige att beställa det.
  14. Låter som du har en 1994-1995 Mustang. Dessa är unika då de igentligen inte skulle finnas. De var de enda Mustanger som har haft 3 siffriga fel koder. Förstår att de flesta verkstäder inte har kunnande on minst 25 år gammalt system. 1996 blev ODBII det enda som fick användas av tillverkare för den amerikanska marknaden. Detta för att verkstäder inte skulle behöva en container med olika kod läsare och olika typer av kablar. Före 1996 hade varje bilmärke och ibland på modell nivå sitt speciella sätt för att läsa fel koder.
×
×
  • Create New...