-
Tyvärr syns det vem som styr tidningen.
Over and out. Have a nice time with your club. / Former CMC 2961 Stefan Johansson
-
-
Tyvärr syns det vem som styr tidningen.
Varför svarar inte Tord Jönsson cmc 1 ?? På denna fråga/påstoende från medlem? Genom åren har jag haft en hel del frågor, men aldrig sett CMC1 svarat på några frågor i detta forum som ska vara viktigt för oss medlemmar, endast genom webmaster. Han har aldrig varit medlem på detta forum, endast skrivit tidningen. Endast en webmaster svarar på frågor. EJ KORREKT... Är detta en klubb för inbördes beundran??? / Stefan Johansson CMC 2961
-
Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Ser riktigt fint ut. Hoppas att det levererar.
-
Tyvärr syns det vem som styr tidningen.
CMC1 vet jag har en Mustang 2001 Bullitt och som gör det mesta för tidningen, varför är den så annorlunda och måste finnas så mycket i tidningen? Inget fel med det, men varför framhålla det i 3 efterföljande klubb tidningar?? 2-2021 = vilka har Bullitt. (halv sida) 3-2021 = reportage om Bullitt. ( 3 sidor) 4-2021 = enda nyheten är produktionssiffror (1 sida) Det som får mig att skriva detta är att det verkar vara väldigt viktigt för CMC1 med Bullitt. Det var ett reportage med Mustang 2 som var i 2 tidningar efter varandra, helt korrekt. Sedan började ett reportage med med Fox mustang (1979-1983) då var det reportage i 1-2021 och 2-2021 och då tror man att resterande kommer i 3-2021. Tydligen inte... då var det viktigare med dessa Bullitt mustanger. Äntligen kom sista delen försenad i 4-2021. Är detta en klubb för inbördes beundran??? /Stefan Johansson CMC 2961
-
Centrallåset på passagerarsidan låser inte upp
Amerikanska bilar har det som standard sedan åtminstone 1980-talet. Detta är lite som säkerhet då oftast endast en person åker i varje bil. Första tryck = lås upp förardörren Andra tryck = låser upp resten av dörrarna.
-
Joachim o björns Mustang 67 cab projekt.
Wow vilket jobb på en totalt sönderrostad bil. Imponerad vad du har gjort så långt.
-
Rear main seals
Brukar vara att det ser för stort ut, men igentligen utdraget som det inte ska vara.
-
Bakre krängningshämmare 2001
Troligtvis är det bara att skruva dit. Sitter fäst på bärarmarna bak. Titta på länken så ser du hur det sitter. http://www.mikefordmustang.com/writeups/sway-bar/sway-bar-install-mustang-v6.php
-
Problem med toe-vinkel
Den gamla är en polyuretane eftermarknads bussning. Jag skulle ta bort armen så en press kan användas för att sätta i den nya bussningen.
-
Check engine (1998)
Läs mitt inlägg från 2017. Billigt och mycket bra.
-
Kompressor ? avgassystem ? 2018vs 2021 ?
Tror inte det...
-
Mätarställning
Sitter inte det i bil datorn? Åtminstone gör det i tidigare , jag har en 2003.
-
Check engine (1998)
Vet absolut inte vad problemet är. Eftersom den är 1996 så kan man mycket lätt få fram felkoder. De flesta universal data verkyg funkar för att få fram koderna. Dessa talar om varför motorlampan lyser.
-
var kan jag hitta IAT och ECT i Sverige
Rekomenderar Rockauto, även med frakt och tull å blir det både billigare och snabbare att få hem än att få någon firma i sverige att beställa det.
-
Min felsökning på sn95 och min besvikelse av Ford AB Dennis Lundins Bil
Låter som du har en 1994-1995 Mustang. Dessa är unika då de igentligen inte skulle finnas. De var de enda Mustanger som har haft 3 siffriga fel koder. Förstår att de flesta verkstäder inte har kunnande on minst 25 år gammalt system. 1996 blev ODBII det enda som fick användas av tillverkare för den amerikanska marknaden. Detta för att verkstäder inte skulle behöva en container med olika kod läsare och olika typer av kablar. Före 1996 hade varje bilmärke och ibland på modell nivå sitt speciella sätt för att läsa fel koder.