Jump to content

Lusth

Medlemmar
  • Posts

    70
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Lusth last won the day on October 28

Lusth had the most liked content!

Members Information

  • City
    Surahammar

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lusth's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

2

Reputation

  1. Då andra framstolar ska hittas tänkte jag avvyttra det som satt i bilen när den köptes. Framstolar, baksäte och dörrpaneler i blått & vitt. Bra skick med någon liten skavank. Ligger undanstoppade men kan ordna mer bilder om så önskas. Svart komplett baksäte kan tas som delbetalning. Ge bud. Pm eller mail till lusth69@gmail.com (Finns i Surahammar) /Stefan
  2. Sorry det var jag som var inte tittade tillräckligt noggrant. Det fanns märkning. Fasningen nedåt på dessa.
  3. Köpte kolvringar via VP-autoparts. Följde med installationsinstruktioner. Dock är varken ring "1" eller ring "2" märkta med vilken sida som ska vara uppåt. Enligt Hastings hemsida har en ring ingen "uppsida" om den saknar märkning. Detta funkar ju på ring 1 men ring 2 har en avfasning på insidan. Tror att den ska vara neråt men vill såklart veta säkert. Någon som kan bistå?
  4. Verkar som att det gick bra iaf. Axeln snurrar lagom lätt efter åtdragning. Lär väl visa sig när motorn startas upp sen
  5. Tänkte montera vevaxeln men den bakre vevaxeltätningen ser onekligen för stor ut? Kan väl omöjligen gå att dra ihop det där utan att demolera tätningarna??
  6. Ok det fanns tydligen 2 varianter av detta system. Trodde inte det fanns på mina toppar då den ena är sen -65 (5K21) och den andra är tidig -66 (6D2). Från mitten på -66 kom den andra varianten om jag fattat rätt. Kanske enklast låta det se ut som det gör?
  7. Vad har detta hål haft för funktion? Jag vet att dessa toppar inte har det bästa flödet men man vill ju försöka göra dom så bra man bara kan. Tänker då att det där hålet borde man fylla ut för att inte störa flödet? Eller blir det ingen skillnad?
  8. Med korrekt avstånd mellan motorkuddarnas hål (ca 33,5cm) ser det ut som på bilden. Nästan bra, eller hur Det blir skapligt stora övre hål i fästena!
  9. Nu har jag, av ren nyfikenhet, köpt hem positive seals för att försöka fatta varför man behöver bearbeta toppen för att de ska passa. Dom jag köpt passar ytterdiametern på mina styrningar (0.502") och mina ventiler (11/32"). Kan jag använda dessa eller inte? Om inte, varför? Har även demonterat alla styrningar och har provmonterat en ny. Det gick bra men är osäker på hur mycket styrningen behöver sticka ut på ovansidan? Om dessa tätningar passar är väl det bästa om styrningarna bara sticker upp precis så mycket att tätningen nästan bottnar när den är monterad?
  10. Jo det kan mycket väl bli så. Vi får se när det är dags att lägga tid på den detaljen. Tanken är iaf att den ska hålla en låg profil. Den ska synas men inte synas
  11. Om du tänker på 'hood clearence" så håller jag på och laborerar med diverse alternativ ovanför filtret. Får väl köra utan huv annars
  12. Haha varför anade jag att du skulle gå igång på ordet HEI? Min har fungerat klanderfritt och enligt lite google-sökning verkar många vara nöjda med sina. I mitt fall var den gamla fördelaren bestyckad med Pertronix som jag lyckades kortsluta och bestämde då att byta till HEI-fördelare för att slippa separat tändspole. Och för att fördelaren var sliten. Jag vet att det blir lite justeringar med spacer men det är medtaget i beräkningarna. Tips på var man kan hitta en "öppen" spacer?
  13. Då jag har en HEI-fördelare passar inte det runda 14" luftfiltret jag fick i present. Jag skulle behöva minst en 2" spacer mellan Edelbrock-förgasaren och Weiand-insuget. Några nackdelar med detta?
  14. Tänkte dela med mig av min pågående "utveckling" gällande kamlagermontering. Det blev ett inköp av ett billigt men fullt fungerande kamlagerverktyg. Beställde en kamlagersats från VP av märket ACL. Kikade på en drös videoklipp om hur diverse människor gjorde och skred sedan till verket. De 4 första gick galant och det sista (nr 1) hade jag sett att vissa monterade bakifrån för att få rätt styrning så då fick det bli det sättet. Tyckte att det gick lite väl trögt att knacka på plats men det gick till slut. Men när kammen skulle provmonteras visade det sig att nr 1 hade blivit aningen deformerat vid monteringen. Jaja det var ju första gången jag provade detta så det var väl bara att beställa en ny sats. Läropengar ni vet Nåja ny sats kom hem och nu tänkte jag montera nr 1 framifrån istället. Var ju lite svårt att hålla verktyget rakt men lagret gick in fint. Betydligt lättare än det förra. Jamen då tar jag väl och provmonterar kammen för att se så den glider runt fint. Men det sket sig ju! Gick bra ända till sista lagerbanan på kammen skulle in på lager 1 (främre alltså). Ville inte gå in! Nu började självförtroendet få sig en törn. Shit skulle jag ha lyssnat på Per B. och lämnat bort detta moment? Nåja måste ju iaf ut med lagret igen för kontroll. Efter kontroll av måtten visade det sig att innermåttet var fel. Det var samma innermått som lager nr 2! Klart som f"n att kammen vägrade gå in! Men inte nog med det för när jag kontrollerar måtten på nr 1 i första satsen jag köpte är yttermåttet ca 1 tiondel större än nr 1 i andra satsen (och det gamla som satt i från början). Troligtvis därför det lagret blev deformerat. Men vem hade sagt att det skulle vara lätt To be continued.....
  15. Tack för länken. Har inte sett just den förut gällande statisk/dynamisk komp. (Mina nuvarande verkar ha +12 cc)
×
×
  • Create New...