Jump to content

Lusth

Medlemmar
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Lusth last won the day on December 11 2020

Lusth had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About Lusth

  • Rank
    Mustangfrälst

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jo jag har kikat på sådana men tänkte först och främst se om det går att få tag på någon från en annan bil. Lite svordomsmekande samtidigt som man kanske sparar några kronor till andra delar är ju aldrig fel. Hittar inget på Osbyskroten via laga.se. Det finns något de kallar Broms.tryckackumulator. Är det samma som hydroboost? Sorry igen Tungdragarn för trådkapningen. Nu handlar den mer bromsar än styrning
  2. Haha sån maskin har väl alla seriösa hobbymeckare Man kan då alltså ta hydroboosten från vilken bil som helst och modifiera?
  3. Det finns ju olika varianter av dessa. Om man vill göra en "custom" installation kan man ta vilken som helst och modifiera? Finns som du skrev färdiga system men modifiera själv är ju oftast mer givande och lärande. 1 steg framåt, 2 steg bakåt är ju det bästa man kan få uppleva när det ska skruvas
  4. Detta lät ju intressant! Jag har ju själv nyss monterat borgeson och har funderat på om jag skulle byta ut bromsservon då den troligen kommer från en Granada. Vore ju smutt att slippa vakuum-historien. Något annat att tänka på gällande denna installation? Ursäkta trådkapningen tungdragarn
  5. Det är bara V8-servogrejer inköpta. Verkar som att pitman-armen kanske är Granada den med.
  6. Kan ju vara fel arm som sitter på då denna bil en gång i tiden hade en sexa och sedan fick en Granadakonvertering? Armen sitter väl iaf nästan där den ska så jag låter den vara tillsvidare. Men som Per säger så kanske man inte kan räkna med precision på dessa gamla klenoder
  7. Antar att det är olika precision på pitman-armar. Efter demontering filades alla splines lite lätt men den gick inte på nämnvärt mycket längre, dock så såg jag att armen faktiskt går på så långt att man nästan kan se Borgeson-splinesen på "muttersidan". En annan fundering är i samband med detta är att mittstaget inte är vågrätt. Skiljer typ 1,5 cm mellan sidorna. Gissar att det inte har någon jättestor betydelse på styrningen?
  8. Är det ens möjligt att sätta den fel? Det finns ju bara 4 lägen att montera på. Går på typ halvvägs på splinsen. Nu sitter den som f@@n så lär ju skaffa en avdragare som passar. Annars är det bra
  9. Lite tunt med inlägg här så jag kan väl lika gärna bättra på statistiken med lite info om mitt "styrarrangemangsäventyr". Borgeson inköpt och resten av styrhistorien är också inhandlat. Då allt på bilen gällande styrningen verkar ha varit från Granada fick jag köpa höger yttre styrled till Granada. Den vänstra fick bli en specialare med Granadas storlek på konisk tapp och den större gängan i andra änden som bara satt på Mustang 65 - 66 med P/S. Inre styrleder blev Mustangvarianten. Hjälpstyrarmen inkl. balkfästet var inte heller originalvarianten så dessa blir också utbytta. Skulle
  10. Tror inte bilen "rör sig" om du lyfter på rätt ställen. Jag har ställt min på pallbockar dels under bakaxeln och dels på balkarna under torpedväggen. Varför vill du ha den i våg?
  11. Själv skulle jag nog gissa på samma som..... 7.5 stämmer inte utseendemässigt med min men det kanske finns fler ovanliga varianter?
  12. Efter lite mer sökning på nätet känns det troligt att bakaxeln kommer från en Granada. Hittade en bild på en bakaxel som spot on liknar min. Och med tanke på alla detaljer i framvagn och styrning som kommer från en Granada ljusnar bilden av att en Granada fått agera "donor-car" till min bil. Men som sagt så lägger vi väl till bakaxeln också till min "bucket list" Tack än en gång för att ni bidrar med information
  13. Mnja lite energi måste jag nog lägga på den. Bakaxelbyte ligger helst några år framåt i tiden. Lite ny olja och lite färg skadar ju aldrig.
×
×
  • Create New...