Jump to content

Jester

Medlemmar
  • Inlägg

    29
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Jester's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack för tipset om juteväven. Så du kör skum istället för bomullsvadden? Jag tänkte jag skulle göra ett försök att rädda det jag kan av den gamla stoppningen och fylla på med mer bomullsvadd, om jag nu kan hitta en vettig vadd. Mitt ryggstöd (bak) saknade helt stoppning på ovansidan. Är det på ovansidan och sidorna du använt isolermattan från biltema? /J
  2. Hej, Håller på att byta klädsel på sätena. Bomullsstoppningen i ryggstödet bak är helt slut likaså sadelgjorden. Någon som vet var man kan köpa bomullsstoppning och burlap/canvas/sadelgjord i Sverige.
  3. Cleveland toppar går väl inte att montera på ett Windsor block? Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Att det står 302 på en matching number 289 på en 68 är inte konstigt. Ford fick slut på 289 block 1968 och byggde många 289or på 302 block. Jag har en sån själv. Nån lösning på missljudet har jag dock inte tyvärr! Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. När kollade du blandningen/förgasarinställningen senast? Hade varit min första check. Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Absolut. Kom bilen med en 289 C code original, då är Vin numret på motorn C kod oxå även om blocket det är byggt på är ett 302 block. Så faktum kvarstår, om man bara vill veta om motorn är matching Numbers - original för bilen så är det enklast att bara kolla vin numret på motorn. Huruvida det är ett 289 block eller 302 block är nog bara intressant om man vill stroka motorn tex. 302 blocken är kraftigare i godset i nedre cylinderväggarna än vad 289 blocken är. Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. En liten varning gällande just 68or dock: andra kvartalet 1968 fick Ford kort om 289 block så Ford har använt en massa 302 block som de byggt 289or av. Har själv en sån motor. Mao kan blocket säga 302 men bygget är ändå 289. /Jesper Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Om det verkar jobbigt att krypa under motorn och skruva loss startmotorn vilket kan behövas för att se motor id, så är alternativet att titta på motorblockets VIN. I bakkant av motorns ovansida mot brandväggen till finns ett partiellt VIN nr stämplat. Alltså kika ner bakom luftinsuget (om du står framför bilen) där finns en plan yta där VIN nr är stämplat. Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Jo, det är riktigt, men det ska vara high country special. HCS gjordes som ett dress up kit av Colorado återförsäljare redan innan 68. När California Special GT/CS producerades för västkusten 68 togs 251 bilar av bandet och skickades till Colorado för att bli HCS. Det enda som skiljer HCS 68 från GT/CS 68 är en dekal på scoopen och att HCS inte har California Special script på rear quarters. Annars identiska. Det gjordes 3867 GT/CS som baserades på Två prototyper av shelby american som studier inför en shelby coupe som aldrig blev av. Det finns 1 HCS i Norge och 5 st verifierade GT/CS i scandinavien, känner till ytterligare 3 som jag dock inte sett Marti rapport på. Har glädjen att äga en av dessa GT/CS som var en av de sista som rullade av bandet i San José i Juli 1968. Kolla gärna på www.californiaspecial.com /Jesper Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Både broms och styrservo är mer en fråga om vana än något annat IMHO. Jag har kört både med och utan. Tycker att bilar utan PS har en betydligt bättre känsla av vägkontakt och PB ger förstås ett bättre bromstryck. Men jag tycker inte att fördelarna är tillräckligt stora för att motivera att ta kostnader åt något håll. Jag hade behållt bilen original oavsett vad den var utrustad med från fabrik. Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Hej, vad heter bumper guards på svenska och vet någon någon som lagerför repros/begagnat? /Jesper Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Saknar en skruv till ett av Lucas dimljusen (skruven som håller ramen och glaset ihop - sitter en på varje sida av lampan) någon som vet var man kan köpa bara en sådan skruv??? Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Vill du ha en benchmark så får du gärna höra av dig om du har vägarna förbi Skåne. Jag har en äkta 68 GT/CS Matching Numbers. http://californiaspecial.com/forums/dto_showcase.php?do=preview&g=1177
  14. Grattis! Vilket tempo, det där är vad jag lyckas hitta tid till på ett decenium!
  15. Tack. Gjutjärn it is! Vad gäller bromsvätska funkar det med DOT 3 eller 4? Har inte nån större koll på skillnaden...?? Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Create New...