Jump to content

Taifun38

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. ett inlägg i en tråd postade Taifun38 i Mustang 1964½-1973
    På min -66cab har jeg brukt den seneste radioen fra Custom Autosound;USA6. Dette er en AM/FM(ingen kassett) radio med mulighet for CD-veksler i bagasjerommet etc. Jeg bruker en 10-CD veksler men den finnes også i en mindre utgave. Hoved høyttalerne har jeg montert i dørene,samme posisjon som originalt for biler med 8-track og med originale høyttalerdeksler lakket i samme farge som metallet på dørens innside. Jeg har brukt moderne høyttalere på innsiden av dørene, det er noe begrenset hvor store det blir plass til. Under høyttaler/defroster-dekselet på innstrument-pad'en har jeg tatt bort den enkle monohøytaleren og montert to diskanthøyttalere. Disse blir usynlige med dekselet på plass. Alt i alt så ser det hele riktig pent ut, lydkvaliteten er 6 på en skala til 10.
  2. Taifun38 replied to Taifun38's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Vel,vel. Jeg har iallefall brukt denne fremgangsmåten noen år nå med godt resultat og fettet trekker noe inn i gummien så den forsvinner ikke spesielt fort.
  3. ett inlägg i en tråd postade Taifun38 i Mustang 1964½-1973
    Jeg har ved lignende tilfeller sprayet gummilisten med silicon-fett, dette gjør gummien mykere og glattere så den ikke viker seg så lett. Husk at det må være silicon-fett, ikke vanlig siliconspray som man ellers bruker på tetningslister.
  4. Taifun38 replied to ESO553's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Først må du bestemme deg for hva du vil bilen skal kunne gjøre(og ikke gjøre!) Hvis du bygger understellet som en F1-racer vil vegholdningen være riktig bra men den vil være superstiv og ubehagelig å kjøre på normal måte. Det er veldig viktig å sette seg godt inn i virkemåte til fjærer/støtdempere FØR man bestemmer seg for en kombinasjon. Hvis bilen hovedsaklig skal brukes på gaten kan man gjerne bruke et grøvre stabilisatorstag foran sammen med et ko-ordinert stabstag bak. Noen fjærer vil senke bilen mens andre beholder stock høyde,hvordan vil du at bilen skal "se" ut? KYB lager utmerkede dempere, de hvite "GAS-ADJUST" demperne(de er ikke justerbare tiltross for navnet) er noe stive men OK på en tyngre bil med relativt stive fjærer. KYB lager også en serie som heter KYB GR-2 som er et alternativ til GAS-ADJUST men med et noe lavere gasstrykk og funksjon, ofte bedre egnet på lettere biler med originale til noe stivere fjærer. "Subframe connectors" er også en god ide om bilen skal brukes i konkurranse-sammenheng. Til slutt kan du enten ytterligere forbedre eller ødelegge hele opplegget med valget av felger/dekk, pass på! KONI-dempere er av meget høy kvalitet, koster mye men er ikke alltid det beste valget på en gatebil.
  5. Taifun38 replied to Adde's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Customer service hos Ford Motorcompany i USA kan ved henvendelse skaffe en beskrivelse hvordan akkurat din bil rullet av samlebåndet,vilke options, farge etc. De trenger bare VIN-nummeret. Denne servicen er tilgjengelig for biler -67 til og med -88 og er gratis(jeg har selv gjort dette for min -68 FB)Nummeret der er;(800)565-3673. Be om en "History 999" report . Det eneste problemet er at de vil bare sende svaret til en amerikansk adresse, så ta kontakt med noen du kjenner i USA! Ellers er det også mulig å få en beskrivelse på bilen din fra Lois Eminger, P.O Box 220, Dearborn MI 48121-0220 USA. Marti Auto Works, 12007 W.Peoria Ave., El Mirage AZ 85335 telefon(623) 935-2558 kan også skaffe deg den informasjonen du trenger. De vil sende svaret til deg i Sverige. Lykke til!
  6. Idag er det listet en ny -65/66 radio-åpning rep. plate på Ebay som også kan kjøpes direkte utenom budrunden, se under "1966 mustang". Du kan også ta kontakt med Pony Parts i Oslo(+47 66 80 80 14) og høre om Trym kan hjelpe deg. Lykke til!
  7. ett inlägg i en tråd postade Taifun38 i Mustang 1964½-1973
    Er det noen som kan fortelle meg hvor dekalen "Tire Pressure" skal sitte på en -66 cab?
  8. Taifun38 replied to matspaul's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Ehh, jeg ser nå du har en -68 så "Styled Steel " passer ikke så godt til denne da denne typen (styled steel type 65-67) ikke ble levert til -68
  9. Taifun38 replied to matspaul's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Felgene skal være silkematt svart(semi-gloss black). Hvorfor ikke forsøke et sett "Styled Steel Wheels" hjulkapsler? Dette utseendet passer jo absolutt til bilen!
  10. Følgende mix har jeg sett og er meget bra i forhold til original;1liter svart bas+ 1kg mattningspasta=silkematt svart. Hvis du bestiller silkematt svart hos fargehandleren uten å spesifisere blandingen så blir den ofte for blank.
  11. Taifun38 replied to Sebo's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Skivebremser foran kunne bestilles på alle biler(V8) som et extra "option". Hvis man bestilte et såkalt "GT-option" så er skivebremser en del av denne pakken. I tillegg kunne man få servo-bremseforsterker til trommelbremser. I dag er det flere firma som selger ettermarkeds-kit med alle deler til å bygge om bremsene fra trommel til skive. Vær oppmerksom på at visse av disse kit'ene ikke passer sammen med standard 14" hjul!
  12. Ifølge manualen "How To Restore Your Mustang" skal en 1968 med exteriørfarve Gulfstream Aqua ha enten svart interiør (2A/6A) eller Aqua (2K/6K,#2K er for standard interiør mens 6K er for "Decor Group") Med Aqua interiør skal følgende deler skal være Dark Aqua Irid(R/M#5783); Instrument panel pad retainer,defroster louvers in crash pad, crash pad. Videre skal følgende deler være Light Aqua Irid(R/M#5742; Instrument panel assembly, steering column, quarter panel mouldings, console and metal door surfaces. På hardtop-modellene skal også rear window defogger grille, rear radio grille and rear window molding også være Dark Aqua Irid. Setebelter og teppe(matte) skal være Dark Aqua Irid. Håper dette kan være til hjelp!
  13. Taifun38 replied to Taifun38's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Takk skal du ha Gøran! Jeg har en -66 modell(5-01-66) Ifølge AMK skal disse boltene være"conical tooth SEMS, "SEMS"marking. Er du enig?Det nevnes ikke noe om phosphate eller zink her.
  14. Taifun38 replied to Taifun38's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Grunnen til at jeg igjen stiller dette spørsmålet er at jeg har fått ganske mange forskjellige svar etter at Mr. F /Cooper kom med et svar om det skal være "phosphate" bolter her. ifølge AMK skal det ikke være det og de bilder jeg har sett av konkurs-restaurerte biler viser sinkede bolter med flat skive uten externe tenner. Jeg er noe i villrede fordi jeg i utgangspunktet har stor tiltro til MR.F og Mr. Cooper men som sagt. Beklager at du ikke fant navnet mitt i profilen,John,jeg trodde vitterlig at jeg hadde skrevet det der! Hilsen Erik
  15. Taifun38 replied to Taifun38's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hei John! Ja det kan du si, men du glemte å nevne hva du hadde funnet ut!