Jump to content

Adde

Medlemmar
  • Inlägg

    28
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Adde's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. ok, kör du utan styrsnäcka då eller? det skulle vara kul att bänka bilen med orginalgrenrör och sen bänka med headers bara för att se hur många hästar det ger, men framför allt så är det ju ett måste med headers när man ska trimma vidare.. Mvh Adrian
  2. tack för bilderna, nu vet jag ju i alla på ett ungefär hur jag ska dra dom, vad är det för tum på rören? kul att se att det är några i alla fall som bygger eget! Mvh Adrian
  3. Tack för bilderna. dom där var grymt snygga!! Har du fler bilder? ja det syns att han har byggt headers förut. Jag har nog inte hört om nån som har haft en 400motor i en sån här musse förut. vad har den suttit i original? MVH Adrian Lindström
  4. helt i min smak TN. det där blir ett fränt bygge, rätt kaross samt motorfamilj!! är det en 71a? har du kollat något på www.460ford.com annars gör det... Mvh Adrian
  5. Ok, jag har tidningen på jobbet där det står om 71a bossen, ska kolla om det verkligen var ö-vik den var i, blå metalic var den. Det där med ett rör löst har jag sett på summit åxå, verkar vara en bra idé, har även fått rekomendation att göra alla rör lösa? Ja det är en kollektor som behöver svetsas mellan rören, fast då går det inte att ha några lösa. Det man kan göra då är att svetsa fast aningen större rör i kollektorn som man sen trär in rätta rören i. Jag får se hur jag gör beroende på hur det ser ut när jag börjar bygga. Har du några fler bilder på din musse får du gärna maila dom! Tycker den ser riktigt bra ut! Adrian.lindstrom@hotmail.com Tack för dina svar! Mvh Adrian
  6. ja det är 2"1/8 som jag har åxå, så det blev så dyrt, men det är säkert värt det om man inte vill bygga själv. Jag tänkte fästa kollektorerna med stag i karossen där jag vill ha dom och sen bygga rören fram till dom. Funderar på att ta 4st 2" slangar som mall bara för att se hur man kan dra rören innan jag börjar kapa i dom rätta. Var det bra passform på dom du köpte? Märkte du nån skillnad i effekt om man jämför med orginalgrenrör? Ser att du skriver Boss 351 längst ned, går det inte en 71a boss 351 i ö-vik? Jag har nån biltidning med ett repotage med den nånstans. Den är grymt fin! Karossen 71-73 är ända som jag inte sett nått prostreet bygge av. Mvh Adrian
  7. tack för ditt svar! ja i mitt fall är det så att snålheten bedrar visheten=) jag har kollat på headers men det är ca 450dollar + tull moms och frakt, men jag har länge varit intresserad av att bygga eget, jag jobbar som svetsare så jag har bra utrustning på jobbet. Dom jag har pratat med som har byggt egna har sagt att det tar ca 1kväll/rör, och då har dom byggt ett par headers förut. Så jag som inte byggt förut ska vara glad om dom blir klar innan våren=) Vad blev slutsumman för dina headers innan du fick hem dom? Vilket grymt stuk du har på bilen föresten! den ser hel rätt ut. jag gillar prostreet stuket. Mvh Adrian Lindström
  8. Hej, jag ska bygga egna headers till min mustang mach1 -73 eftersom det är svårt ellet dyrt att få tag i några till den karossen. På summitracing har jag hittat bilder på hur dom ser ut, men jag skulle vilja se bilder på hur dom ser ut monterade, hur rördragningen är löst. Jag har köpt en svetssats till CBB med 57mm grova rör, har även köpt 8st 90graders böjar. Jag vet att det inte finns ett rör jag inte måste modifiera, men det blev billigare att köpa satsen än lösa rör.. avgasplattorna kommer om ca 1mån. Kollektorer har jag köpt. Är det nån som har några tips eller bilder för ni jättegärna höra av er. Mvh Adrian Lindström
  9. Adde

    C9VE-A?

    Hej, kollade nr på mina toppar som är C9VE-A och hittade följande: 429CJ SCJ Police 70-71 DOAE-H C9VE-A chamber 73.5 valves i 2.24/ e 1.725 SCJ/early CJ have adjustable stamped rockers with guide plates and screw-in studs. nån som vill vara vänlig och förklara? för det är väl inga cj toppar? Mvh Adrian
  10. ja det var ju ganska många bilar som har 4,5" alltså... då får det bli amazon fäljar=) tack för dom snabba svaren!! Mvh Adde
  11. Hej, tänkte fixa ett par bes fälgar och undrar från vilken bil man kan ta? typ plåtfälgar från amazon eller nåt? Mvh Adde
  12. håller helt med Qenth, ni är verkligen duktiga på att beskriva och förklara, jag ska nog försöka göra egna, man vill ju prova först i alla fall... tack än en gång för svaren=) //Adde
  13. tack för svaret, nja aluminium är nog i hårdaste laget för mig, då blir det nått av dom andra, det jag får tag i först=) Mvh Adde
  14. Hej, tänkte byta bussningar i bakvagnen på min mustang framöver, funderar på att svarva egna, men i vilket material? nån som har några tips? använder man hylsan från dom gamla och bara svarvar själva "gummit" och pressar det över hylsan? jag är ute efter nått lite hårdare än orginal. mvh Adde
  15. perfekt, då är det bara att beställa när löningen har landat, blir nog den billigaste varianten.. har du själv beställt därifrån? Mvh Adde
×
×
  • Create New...