Om vänster rambalk får en liten smäll kan hela snäckan förskjutas mot föraren och flytta brösthåren till ryggsidan...Inte kul.
Om man vill ha kvar originalsnäckan kan man kapa järnspettet och köra upp splines för en koppling. Inte stort jobb. Då går det att passa in en tiltstång t.ex. från någon GM-produkt. Många av dom har har styrsnäckan långt framme, så det finns material att kapa. Malibu, Camaro/ Firebird 2 gen, t.ex.
När du tänker köra på bana, kan det vara fördel att kunna justera ratten närmare bröstet också, då får du kanske bättre körställning. Jag föredrar att ha ratten nära (armarna böjda) vid inspirerad körning. Pedalerna på en 65:a gör att man sitter konstigt med benen böjda om man är över 180 cm lång, då vill man skjuta bänken långt bak. Detta medför att ratten ofta blir för långt ifrån och man blir tvungen att ha mindre optimal körställning. Smartast vore att montera in en modern rattstång från en euro- eller japanbil med både tilt och teleskopfunktion.