Jump to content

Shopen


Recommended Posts

Hej Kent.

Jag tycker också att det skulle vara häftigt med overaller med CMCs logga.

Men det finns ingen planering för att sälja overaller i CMC.

Detta pga att det finns för mycket annat att sälja och det är väldigt svårt med lagerhållning även blir det problem med storlekar.

Sedan får vi inte glömma att det kostar pengar och någon skall också ansvara för detta.

Men din ide tycker jag att du skall lämna in till styrelsen.

Skriv en skrivelse till klubbens styrelse så får vi ta upp detta på årsmötet och se om det går att genomföra.

Link to comment
Share on other sites

Tycker oxå det borde finnas mer klubbprylar typ snygga t-shirts mm.mm att få tag i..även om de måste beställas ifrån usa så borde det inte bli så dyrt då t-shirts därborta är relativt billigt i jämförelse med här..kolla in dessa..snyggt värre.

http://www.gearheadplanet.com/cgi-local ... stang.html

hur framför man dessa förslag till styrelsen..!? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tycker oxå det borde finnas mer klubbprylar typ snygga t-shirts mm.mm att få tag i..även om de måste beställas ifrån usa så borde det inte bli så dyrt då t-shirts därborta är relativt billigt i jämförelse med här..kolla in dessa..snyggt värre.

http://www.gearheadplanet.com/cgi-local ... stang.html

hur framför man dessa förslag till styrelsen..!? :roll:

Hej Tapio.

Det är helt okay att tycka saker men efter som vi är en klubb i SVERIGE. Som representerar Ford Mustang och vi har även en klubb vars namn är Classic Mustang Club Sweden, så säljer vi bara kläder som har klubbens loga.

Sedan är det upp till var och en att köpa andra mustangrelaterade kläder.

Jag kan upplysa dig att om du åker till USA med en av våra klubb T-shirts så sliter nästan alla Mustang ägare i din T-shirt och vill köpa den.

Jag hoppas att du förstår detta som jag skrivit och inte blir arg vi skulle kunna ha hur mycket kläder som helst men det kostar.

För att ha råd med extra kläder bör vi tex höja medlemsavgift och det är inte populärt.

Dom avgifter som vi tar in i medlemsavgift vart år går åt till att hyra exempel Mantorp, Ponycar på Bromma, Klubbtidning och att köpa in kläder som skall lämnas vidare för tryck eller broderi.

Även kostar pockaler och annat som går åt till priser på våra träffar.

Det är många som jobbar i klubben och inga tar betalt i någon form varken pengar eller annat som betalning.

Den enda betalningen vi får är när vi gjort många Mustang medlemmar glada.

Kom på våra tillställningar och upplev Mustang LIVE.

Link to comment
Share on other sites

En sak jag aldrig har förstått är varför vi inte kan se eller beställa klubbprylar här på klubben webplats?

Hej Håkan.

Jag tycker att din ide är toppen men ett litet problem är att dom som idag ansvarar för kläder.

Är som jag från senare delen av stenåldern och tycker inte om data. Dom har ingen och tänker inte skaffa någon heller vad jag vet.

Men friviliga till att sälja klubbens kläder på internet är mycket välkommna att ta tag i detta.

Mvh Lars O.

Hur går det med lagningen av Mustangen föresten, är det inte jobbigt när taljoxen kvittrar och talar om att det är vår.

Link to comment
Share on other sites

Konstigt att de mesta av klubbkläderna är slut eller utgången vara..när kommer det nya då-?eftersom klubben inte får vara vinstbringande. så borde det gå att få fram nya klubbprylar då efterfrågan är enorm..o anlita ett tryckeri är ju inte speciellt svårt,,,jagar dekaler men det är omöjligt att hitta..det var därför jag föreslog att man kunde gå ihop ett gäng o beställa snygga mustang t-shirts ifrån usa,då här i landet är det obefintligt med märkesrelaterat i klädesväg..Mustang klubben i Sverige är en superb klubb o borde visa ansiktet utåt..typ med en snygg jacka ellert-shirt,men det finns ju inga att få tag i.hoppas alla hinner få ut sina skönheter i år..mvh T

Link to comment
Share on other sites

På tal om det här med jackor, kan man inte se om det finns intresse bland medlemmarna av en lite dyrare jacka som de som är intresserade betalar i förskott, och får levererade när de är klara. Har ett svagt minne av att Cadillac klubben och Trans Am klubben har gjort nått i den stilen. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Visst har försök gjorts med dyr jacka ( ca: 1000:- ) och intresset var bra men när det kom till betalning så var plötsligt ingen intresserad.

Därav nedläggningen av dylika försök.

För övrigt så underskattar ni grovt arbetet med att sköta klubbmaterial,

det är inte något som hanteras med vänsterhand lite då och då, det kräver

konstanta insatser för att fungera bra.

Ni behöver bara fråga dom som pysslar med detta !!

Är det nån som är intresserad av att ta över / hjälpa till med en 300 - 400

tim / år så hör gärna av Er.

Göran cmc 302

Link to comment
Share on other sites

För övrigt så underskattar ni grovt arbetet med att sköta klubbmaterial, det är inte något som hanteras med vänsterhand lite då och då, det kräver konstanta insatser för att fungera bra. Ni behöver bara fråga dom som pysslar med detta !!

Är det nån som är intresserad av att ta över / hjälpa till med en 300 - 400 tim / år så hör gärna av Er.

Då får jag väl be så mycket om ursäkt då!

Det var INTE min mening att på något vis underskatta det arbete som idag läggs ner på att köpa in, lagerhålla, sälja och distribuera våra klubbprylar. Jag tycker det var väldigt tråkigt om det var så att det var min idé som togs som en kritik mot detta!

Bara för att understryka att jag mycket väl förstår och har insikter i vad detta med ideellt arbete handlar om kan jag väl nämna att jag var sekreterare i den lokala rodklubben i Gävle, Outback Rodders i ca tio år, vi anordnade bl.a. en årlig rodträff med ca 500 deltagare. Jag har utan att ens vara medlem byggt websajten åt raggarklubben i Norrtälje http://www.yankeeranch.com, naturligtvis helt ideellt. "Medlemsregistret" på MustangSteve´s webboard är ett annat av många exempel.[/quote:137td7dr]

Hej Håkan och alla andra.

Jag tycker att vi skall lägga ner diskutionen om klubbkläder här och nu.

Jag tycker också att dom som har idéer om vad vi skall göra och hur ska skriva en s.k. skrivelse till ordförande cmc 302 G Forsberg.

Som vi kan ha som underlag för diskution på årsmötet där vi förväntar oss att NI är med och påverkar beslut.

Mvh Lars O.

Link to comment
Share on other sites

Jag rörde visst i ett getingbo, det var inte meningen. Jag uppskattar allas arbete med klubben och är glad att kunna få så mycket hjälp av alla, är också medveten om all ideellt jobb som ligger bakom för allt skall fungera.

cmc 1162

kent

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...