Jump to content

Motorfärg???


bulan

Recommended Posts

:D Jag vet att det diskuterats om detta massor på forumet innan men jag måste ändå fråga. Hur är det möjligt? Jag har 3-4 olika nyanser av blått på min 351w vilket inte är så konstigt efter 40 år med lite olika lackeringar vid olika tillfällen.

Jag beställde 2 burkar från NPD (Dupli-Color DE 1606) och en här ifrån sverige (Pioneer T17A). Den ena heter Ford Dark Blue och den andra Dark Ford Blue. Ville kolla vilken jag tyckte bäst om innan jag bestämde mig. Dupli-Color var ungefär som den mörkast av de jag hade på motorn innan men fortfarande "mellanblå" men Pioneer var riktigt riktigt mörk blå och jag pratar inte om mänskliga faktorn vid en blandning utan en helt annan färg.

Ingen av dessa påstås ju vara den tidiga ljusare blå utan just Ford Dark Blue. Någon som ver varför? :D

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Vet ej tyvärr ej med färgnyansen. Normalt litar jag på NPD.

Enligt Bob Perkins ska följande ge en korrekt nyans:

DupliColor #1606 Dark Ford Blue

PlastiKote #224 Ford Dark Blue (alt. 1134 Royal Blue)

Ditzler DAR 13358

+ Delta Urethane Hardener DXR 80

+ All-Purpose Flatting Base DX 265 (25% to 30%)

Hur fick du hem sprayburkarna från NPD? Med container?

Hälsningar/Anders

Link to comment
Share on other sites

:D Ja Anders. Jag gjorde en stor beställning i höstas från NPD via Målefors International ( www.arizonaclassic) och fick då prylarna till Nora. Sedan kan man få dom skickat bussgods vart som helst eller hämta upp dom där. Tycker också att Dupli-Color var scysst men vet inte om någon har dom på hyllan i sverige. Gjorde också provlackering av svarta lacker till motorrummet för jag tycker att många svarta är för blanka men NPD:s (AP-ECB) gillar jag verkligen. Tack för länken John!

:D Mvh. Mats Nilsson :D

CMC 2089 :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...