JanneJ March 15, 2009 Report March 15, 2009 Var ute och tvättade bruksbilen för en stund sedan.Den är vaxad med flera olika sorters vax, pga att jag inte har orkat med allt på en gång..Nu, såhär mitt i vintern kommer svaret på vilket vax som är bäst.Glöm hagmans, sonax mm, lätt att lägga på men hållbarhet 0!Det enda som VERKLIGEN håller är Simoniz gula burk.Det kvittar vad ni kommer dragande med, för mig är den nummer 1 Citera
Per Berglund March 15, 2009 Report March 15, 2009 Jag backar upp det med!Kanon trots arbetsamt att jobba med.På senare tid har jag också anammat microfiberduken när man ska polera av vaxet.Herregud vad effektivt! Trassel släng dig i väggen Men jag gillar även snabbvaxerna då de just är lätt att arbeta med.Okej jag är slö! Har upptäckt efter testat det mesta från Sonax till Lahega att Meguiars slår det mesta i snabbvax gänget.Mer lättjobbat än deras produkter får man leta efter och djupet på lacket blir otrolig.Visst dyrt men drygt! Sitter inte så länge som Simoniz men Mustangen tycker jag inte riktigt har det behovet.Dessutom luktar det gött! Kör simoniz på bruksbilarna Citera
JanneJ March 15, 2009 Author Report March 15, 2009 Kanon trots arbetsamt att jobba med.Bara om man gör fel wax on- wax offlägg på, polera av direkt, låt det inte torka ( DÅ är det jobbigt ) Citera
pools March 15, 2009 Report March 15, 2009 En länk till vaxtest:http://www.automotorsport.se/news/3027/ ... vaxtestet/Mvh.pools Citera
Per Berglund March 15, 2009 Report March 15, 2009 Kanon trots arbetsamt att jobba med.Bara om man gör fel wax on- wax offlägg på, polera av direkt, låt det inte torka ( DÅ är det jobbigt )[/quote:1zsm1qzn]Nej janne jag gör så också! Det är hårdjobbat men blir bra. Beror nog också på ytan och temperatur hur tungt det är.Eller så har jag mindre biceps än du! I testet "Pools" la in fick det vaxet hård kommentar om detta.Testa ett latmanvax från Meguiars så får du testa nått som är lätt. Citera
JanneJ March 16, 2009 Author Report March 16, 2009 Eller så har jag mindre biceps än du! Testa ett latmanvax från Meguiars så får du testa nått som är lätt.Ja, det kan vara värt att prova. Ser man till pris/kvalitet är nog simoniz svårslaget.Mina biceps: Citera
Per Berglund March 16, 2009 Report March 16, 2009 Japp Simonitz är nog svårslaget när det gäller hållbarhet.Men som sagt på mussen känns inte hållbarheten lika viktig som på åretrunt bilen.Janne du har nog köpt en spegel på gröna lund! Citera
Svedis March 16, 2009 Report March 16, 2009 Men jag gillar även snabbvaxerna då de just är lätt att arbeta med.Per, vad är motsatsen till snabbvax?? (Körde förra året med billiga Biltema. Fast de fick ju jättefint betyg i testet). Citera
bjope45 March 16, 2009 Report March 16, 2009 Kopte en sån här idag....Bra vax men mindre jobb Det är ju vår snart, eller hur. Bjorn Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 17, 2009 Report March 17, 2009 Hej.För alla er lata finns Turtle Wax it Wet, närmare latvaxkan man inte komma, funkar faktist skitbra på bruksbilen. Jag har använt detta hela vintern för att bevara lackenfrån salt och skit, funkar kanon, en varning är att det stårnästan överts på lackarnas svarta lista. Jag undrar inte om olika vaxer, det finns bara ett märkeför mig utöver Lahegas proffprodukter som ger gott resultat,Turtle har en lång utvecklingsfas att se tillbaka på. OK ZimonitZ är känt och perfekt att gnida upp gammla lacker med, från början var det också avsett för något annat. http://www.turtlewax.nu/ Citera
Recommended Posts