JanneJ April 1, 2009 Report April 1, 2009 Hittade av en slump en olja hos Saab/opel handlaren som kan vara väldigt användbar.Det är egentligen tänkt som en tillfällig tillsatsolja för att användas i terrängkörning eller körning i snö.Oljan är en ersättning för diffbroms under en begränsad period.Enligt beskrivningen ger den 75% diffbroms under 250 mil och sedan avtar effekten gradvis.För oss som inte kör mer än ca 200-300 mil/år är det ju inga problem att byta olja i bakaxeln varje vinter för att få diffbroms.Jag köpte förstås en flaska ( 140:-) och hällde i min axel. Har inte hunnit köra än men när hjulen är upphissade känns det tydligt hur bra det fungerar. Citera
axelg89 April 1, 2009 Report April 1, 2009 du verkar ha kläm på detta, även om jag kanske tyckte förra årets var ännu lite bätre Mvh Axel Citera
Ronnie S April 1, 2009 Report April 1, 2009 Är det inte den oljan som har så kort bäst-före-datum? Den är för gammal redan imorgon. Citera
Recommended Posts