April 1, 200916 yr comment_70690 Hittade av en slump en olja hos Saab/opel handlaren som kan vara väldigt användbar.Det är egentligen tänkt som en tillfällig tillsatsolja för att användas i terrängkörning eller körning i snö.Oljan är en ersättning för diffbroms under en begränsad period.Enligt beskrivningen ger den 75% diffbroms under 250 mil och sedan avtar effekten gradvis.För oss som inte kör mer än ca 200-300 mil/år är det ju inga problem att byta olja i bakaxeln varje vinter för att få diffbroms.Jag köpte förstås en flaska ( 140:-) och hällde i min axel. Har inte hunnit köra än men när hjulen är upphissade känns det tydligt hur bra det fungerar.
April 1, 200916 yr comment_70695 du verkar ha kläm på detta, även om jag kanske tyckte förra årets var ännu lite bätre Mvh Axel
April 1, 200916 yr comment_70705 Är det inte den oljan som har så kort bäst-före-datum? Den är för gammal redan imorgon.