Jump to content

Recommended Posts

jaha.. så skulle man ta en nattur då.bilen har gått lockrent hela dagen, men nu... då slocknar inte taklamporna när man varken startat bilen o kör iväg eller när man klivit ur och låst den..

försökte rycka alla möjliga säkringar, prövade koppla bort batteriet, mn bien fungerade oavsett vad jag gjorde... allt! hände ingenting när jag lyfte bort pluspolen.

tillslut rev jag ned lampan från taket o kopplade ur lamporna men vafan... varför fungerar bilen när batteriet är borrkopplat... och vad har det blivit för fel på taklamporna?

mvh John

hmm. jag ska kolla det, men borde dom inte släckas när man rycker batteriet? suck, nu måste man väl kalibrera om allt i bilen.fast det kanske inte är så jobbigt iof... det är väl bara ut och åka nå mil så ställs allt in...

men det är inget vanligt fel grufman, som ni känner till?

Nä, för knappen som reglerar instrumentbelysningen kan vridas steglöst uppåt, sen finns det ett hack till och då klickar det till i vredet, och vips är lamporna plötsligt tända. Skum lösning eftersom man ändå kan tända dessa med knapparna i taket...

Har hänt flera att man råkar komma åt knappen med knät, och vips står bilen i garaget och drar ur betteriet....

Och är den påslagen, så är den det även efter att man haft batteriet borta... är likosm samma funktion som på en vipp-brytare... den är på eller av...

Och är den påslagen, så är den det även efter att man haft batteriet borta... är likosm samma funktion som på en vipp-brytare... den är på eller av...

Det han skriver är ju att dom lyser medans batteriet är bortkopplat. Vilket ju är magi ungefär... Sen om han menar det eller ej vettefan. :--

Anledningen att de lyser utan batteri är troligen att det finns en hel del ström kvar/"lagrat" i elektroniken...

De är inte på speciellt många W, så de kan nog lysa en stund på "överbliven" ström...

Hur länge var batteriet urkopplat?

/Jocce

alltså ni är ju fantastiska i att ni svara så mkt så fort :) jag kopplade bort pluspolen.. men som sagt, det lös ändå.. kasnke låg det kvar, men jag hade den bortkopplad iaf ett par minuter.

som sagt jag ryckte ned lampan... för övreigt fan vad plåtclips är jobbiga. trodde ju halva taket skulle ramla ned samtidigt :)

hursomhelst, dagen efter fungerade allt som vanligt. kasnke var nåt fel på kontakten...

tack för alla svar!

kan ju passa på o fråga en till fråga.. hur rengör jag mitt luftfilter på bästa sätt? ett sportluftfilter alltså...

Tack!!! John

K&N filtrerna använder man ju speciell olja till. Absolut inte tryckluft har jag läst. Så det är väl något liknande till ditt filter.

Lär dona mitt jag också :) Tack för tipset.

K&N har ett kit bestående av rengöringsmedel och filterolja. Många andra tillverkare av tvättbara filter hänvisar till K&N's kit. Rengöringsmedlet är väl eg bara någon form av avfettningsmedel, man sprayar på medlet och sköljer sen av det med vanligt vatten tills filtret är rent.

Sen återstår MÅNGA timmars väntan innan filtret är helt torrt och man kan olja in filtret igen.

Viktigt är att hela filtret oljas in då det är oljan som fångar smutsen. Det är minst lika viktigt att man inte oljar för mycket, många motorer har skadats av att de fått in filterolja genom insuget...... K & N's olja är rödfärgad för att man ska se att man har täckt hela filtret så man inte sprayar för mycket i onödan.

Men kolla först om ditt filter är tvättbart innan du sätter igång

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...