MrTeaser April 4, 2009 Report April 4, 2009 Tjohej!Läste en föregående diskussion om headers som handlade om effekten av dessa skulle göra.. Men undrar nu av någon med erfarenhet vad det gör för skillnad på avgasljudet om man kör med headers? Om det blir stor skillnad om man även kör med x-pipa och ferrita t.ex? Citera
MrTurbo_1645 April 4, 2009 Report April 4, 2009 Mig vetligen så ger ju headers ett högre avgasljud. En X-pipa käkar dock ljud bra, så det borde väl nästan jämna ut sig. Citera
Alabama Grill April 4, 2009 Report April 4, 2009 Har just bytt till BBK shorty headers och Ford Racing X-pipa, summan av kardemumman var endast en modest ökning av ljudet. Skulle från början ha lyssnat till hjärtat som sa Loud mouth... Citera
NickeH cmc 600 April 5, 2009 Report April 5, 2009 Kör Kooks Longtube headers med X-pipa på min. Gör mycket stor skillnad i ljudbild! MEN, en X-pipa ger ett rejsigt ljud, INTE dunka dunka 60-tals V8... Söker du det ljudet så ska du INTE ha X-pipa!Min kärra hörs... Betydligt mer än innan LT och X! Och då lät jag dom ändå byta originalslutrör med dämpare innan dom levererade bilen till mig för jag tyckte den var för tyst original... Ja men! Den VA ju det!!! Citera
Recommended Posts