MrTurbo_1645 April 5, 2009 Report April 5, 2009 Skall montera ett externt oljekyl till växellådan och klurar lite på lämpligt ställe att ha den på. Då den är i alu så "lyser" den lite mycket för att sätt innanför grillen , klurar på om den får tillräckligt med luft innanför "scoopet" i grusplåten?Någon som gjort detta innan å kan komma med tips?(Se http://www.mustangpower.se/mussestep.html för fler och större bilder.) Citera
CMC 1061 Berra April 5, 2009 Report April 5, 2009 jag satte min olje kylare där. Fast den är till motorn istället. Och den är inte lika stor som din. Bredden är säkert snarlik. Men höjden skiljer en del. Jag tillverkade fästen och satte den i rambalken. Kollade noga om den kunde vibrera. vilket den inte gjorde. så det verkar vara okay.Berra Citera
Henke CMC 2232 April 5, 2009 Report April 5, 2009 Min sitter på kylaren bakom hästen.Syns inte så väl, dock om man står nära och tittar in.Tror att man får absolut bäst kylning där, känns mest logiskt i alla fall. Citera
MrTurbo_1645 April 26, 2009 Author Report April 26, 2009 Min sitter på kylaren bakom hästen.Syns inte så väl, dock om man står nära och tittar in.Tror att man får absolut bäst kylning där, känns mest logiskt i alla fall.Körde på samma då. (klicka på bild) Citera
Recommended Posts