Jump to content

Featured Replies

comment_71261

Har provat att drastiskt sänka lufttrycket och känna vad det gör. Är nu på 2 kg mot ca 2,6-2,8 som jag körde på tidigare. Lite mer testande behövs innan jag säkert vet om det blev någon skillnad.

Kan vara en lösning, vissa bilar/framvagnar är väldigt känsliga med trycket. Dock är kanske 2 kg aningen lågt kan jag tro. Men om det inte blir svampigt, så...

Sliter kanske extra på insidan av mönstret oxo

• Author
comment_71262

Var ute och körde en runda på ca 5 mil, mest kurviga och kuperade vägar med skiftande kvalitet på asfalten.

Med 2 kg i framhjulen går bilen betydligt bättre, spårigheten finns naturligtvis kvar men i mindre omfattning.

Spontant känns 2 kg som för lite luft..men uppförandet blir bättre, är lite fundersam just nu, måste testa mer.

• Author
comment_71272
Prova med att lösgöra panhard-staget .

Det som jag så omsorgsfullt har skruvat dit :shock:;)

Faktum är att jag har hunnit med flera rundor idag, barn till fotbollsträning, sambo på premiär utan tak i år, köpa tändvätska till grillen.

Är lite förvånad hur stor skillnad det blev med mindre luft i däcken, ska nog minska toe in till mer normala 3 mm då jag tidigare ökade den till ca 6 mm som en test för att bättra på stabiliteten .