Janne Holm CMC1740 April 9, 2009 Report April 9, 2009 Fast det ser ganska snyggt ut på en gammal musse Citera
Daggis April 9, 2009 Report April 9, 2009 Dual redlines på Styled steel Wheels var ju original tillbehör oxå.jag har dock fel årsmodell på fälgarna (65). Citera
ThomasFB April 10, 2009 Report April 10, 2009 Har provat att drastiskt sänka lufttrycket och känna vad det gör. Är nu på 2 kg mot ca 2,6-2,8 som jag körde på tidigare. Lite mer testande behövs innan jag säkert vet om det blev någon skillnad.Kan vara en lösning, vissa bilar/framvagnar är väldigt känsliga med trycket. Dock är kanske 2 kg aningen lågt kan jag tro. Men om det inte blir svampigt, så...Sliter kanske extra på insidan av mönstret oxo Citera
JanneJ April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Var ute och körde en runda på ca 5 mil, mest kurviga och kuperade vägar med skiftande kvalitet på asfalten.Med 2 kg i framhjulen går bilen betydligt bättre, spårigheten finns naturligtvis kvar men i mindre omfattning.Spontant känns 2 kg som för lite luft..men uppförandet blir bättre, är lite fundersam just nu, måste testa mer. Citera
pools April 10, 2009 Report April 10, 2009 Men om man experimenterar med lufttrycket så ökar man väl slitaget på däcket.För högt tryck sliter däcket i mitten och tvärtom. Och 2,8 kg? Tycker jag verkarväldigt högt. Mvh.pools Citera
ThomasFB April 10, 2009 Report April 10, 2009 Prova med att lösgöra panhard-staget och sänk lufttrycket också i bakdäcken.pools:2.6-2.8 kg i t.ex 235/17/45 är helt normalt vid lite aktivare körning. Citera
JanneJ April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Prova med att lösgöra panhard-staget .Det som jag så omsorgsfullt har skruvat dit Faktum är att jag har hunnit med flera rundor idag, barn till fotbollsträning, sambo på premiär utan tak i år, köpa tändvätska till grillen.Är lite förvånad hur stor skillnad det blev med mindre luft i däcken, ska nog minska toe in till mer normala 3 mm då jag tidigare ökade den till ca 6 mm som en test för att bättra på stabiliteten . Citera
pools April 10, 2009 Report April 10, 2009 pools:2.6-2.8 kg i t.ex 235/17/45 är helt normalt vid lite aktivare körning. Jag insåg inte att det gällde racing. Förlåt. Mvh.pools Citera
ThomasFB April 11, 2009 Report April 11, 2009 Näpp, ingen racing. T.ex en gammal M5 på Nankang NS2 235/17/45 funkade bäst med 2.6 kg runt om då vi "testade lite" åt en kund. Inge vidare däck, men blev "sisådär" vid just 2.6. Citera
Recommended Posts