Jump to content

Auto Classica i Ystad


kassler

Recommended Posts

Jag är rejält sugen på en röd -66 cab GT som Auto Classica i Ystad har till salu http://www.autoclassica.se När jag pratar med dem så verkar allt stämma, alla siffror och bilder ser bra ut. Jag bor i Stockholm så det är lite mer än att bara svänga förbi och titta. Jag hittade lite info här på forumet men finns det någon som vet lite mer om firman? Det kanske finns någon som bor i trakten som tittat på bilen?

Link to comment
Share on other sites

Men den var ganska dyr, för det priset borde den

vara dubbelt så fin som när den var ny. :shock:

( se upp om det är en USA renovering dom kan vara

både bra men ofta dåligt utförda.) :shock:

Men du måste ner och titta på den, det är ett måste, köp den

inte osed, det är ett gott råd. :shock:

Och ta med en magnet och en expert. :shock:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också den är högt prissatt men samtidigt så verkar ju allt stämma. Alla siffror, färg, motor o.s.v. Dessutom är det vad jag kan bedömma från säljarens info och bilder, en äkta GT och en äkta pony-bil. Så priset blir ju så klart lite högre, frågan är om det är alldeles för högt. De har ju annonserat bilen sedan årsskiftet, typ.

Link to comment
Share on other sites

Om det är en äkta GT eller inte är väldigt svårt att säga. Det finns en kvinna i USA som ligger på alla data när det gäller ford och i synnerhet mustanger från 60-talet. Hon brukar i de flesta fall kunna reda ut om den är äkta. Faktum är att det finns fler GT bilar till salu idag än det tillverkats, vilket borgar för att väldigt många är klonade.

Många mustanger försågs med GT options ute hos bilförsäljarna, men räknas inte som äkta. Därutöver tillkommer väldigt många som är klonade i efterhand.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Det är ett tag sedan "Emmingerfakturorna" togs om hand av Kevin Marti.

OK, jag mailade med en kvinna på allfordmustangs.com som hade tillgång till en massa chassinummer och produktionsdata på mustanger, mailade bara chassinumret och fick svar på det mesta.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tråden har spårat ut lite från ämnet, jag var tvungen att logga in på www.allfordmustangs.com och kolla.

Det finns en person där med användarnamnet Veronica som svarar på frågor gällande chassinummer. Så det var inte eminger jag var i kontakt med.

Kassler, det är dina pengar, men jag skulle göra en grundlig utredning innan jag gjorde affär,,,

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...