musse tommy May 14, 2009 Report May 14, 2009 Hejsan, har kopplat om mina nya lysen och boxen enligt grufmansbil:s instruktioner, men den nya blinkar dubbelt på så fort på höger sida, normalt på vä, har kollat alla koplingar och små kontakter men hittar inget fel , Citera
grufman May 14, 2009 Report May 14, 2009 kolla att alla lampor blinkar. gör dom det så häng av minuspolen i 5 minuter. Citera
MOS May 15, 2009 Report May 15, 2009 Hejsan, har kopplat om mina nya lysen och boxen enligt grufmansbil:s instruktioner, men den högra blinkersen blinkar dubbelt så fort , varför?Antar att du har kopplat in sidoblinkers också eller?Om ja, hur har du kopplat dessa?/MOS Citera
musse tommy May 16, 2009 Author Report May 16, 2009 Nix dom ska jag kopla in idag, är det något speciellt man ska tänka på då eller? Citera
RoTe May 16, 2009 Report May 16, 2009 Nix dom ska jag kopla in idag, är det något speciellt man ska tänka på då eller?Att inte borra i skärmarna. Citera
musse tommy May 16, 2009 Author Report May 16, 2009 Är det någon som fått två:a på besiktningen för att det blinkat fort , finns det någon lag på hur sakta/fort det får blinka. Vet att min 66-cab blinkade otroligt sakta men det var inga problem på besiktningen Citera
MOS May 16, 2009 Report May 16, 2009 Nix dom ska jag kopla in idag, är det något speciellt man ska tänka på då eller?Har för mig att om man tar matning från framblinkers och bakblinkers dvs inte är konsekvent och tar från endera fram eller bak så kan det påverka blinkfrekvensen. Finns trådar om detta tidigare. Kolla!Enklast är f.ö. att ta matning från framblinkers. Bara att ta bort innerskärmarna./MOS Citera
MOS May 16, 2009 Report May 16, 2009 Är det någon som fått två:a på besiktningen för att det blinkat fortBåde ja och nej. Kolla:http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... t=frekvens/MOS Citera
HD-Man May 17, 2009 Report May 17, 2009 Tokblink e= 2:a det handlar oftast om att man har obalans i systemet dvs att boxen "tror" att det är en luma som inte funkarOch kravet är( 90blink/ minut +-20) dvs min 70 o max 110 / Min så se till att du tar ström från samma ställe till alla förbrukare + att du naturligtvis skall sätta den i skärmen ex audi 95- + massor av andra lösningar och det rostat INTEPs (R T) sniffar tinner Citera
musse tommy May 17, 2009 Author Report May 17, 2009 kolla att alla lampor blinkar. gör dom det så häng av minuspolen i 5 minuter.Alla lampor blinkar, har kopplat bort minus, lamporna är nya och det hjälper inte att byta lampa från vänster till höger Citera
RoTe May 17, 2009 Report May 17, 2009 + att du naturligtvis skall sätta den i skärmen ex audi 95- + massor av andra lösningar och det rostat INTEPs (R T) sniffar tinnerVarför sabba en skärm när det finns blinkers i backspeglarna? Citera
RoTe May 17, 2009 Report May 17, 2009 det är korrekt som HD man säger. Det rostar INTE.Det är heller inte anledningen till varför jag är negativ till det.1. Det monteras alltid blinkers från typ SAAB eller något annat Europeiskt bilmärke.2. Det monteras ofta jättefula blinkers typ de runda pluttarna från exclusive...3. Efter hålet är gjort finns ingen återvändo, det måste sitta blinkers där.4. Det finns fullgoda alternativ som gör att man slipper hål i skärmen.5. Allt man gör på bilen ska kunna återställas till original. Citera
musse tommy May 17, 2009 Author Report May 17, 2009 Okej, och jag är inte ett dugg klokare nu av detta Citera
MOS May 17, 2009 Report May 17, 2009 Nix dom ska jag kopla in idag, är det något speciellt man ska tänka på då eller?Antar att du redan köpt sidoblinkers, men här får du en alternativlösning.Det finns nämligen sidoblinkers som man kan montera UTAN att borra nya hål i skärmen. Kolla följande:http://cgi.ebay.co.uk/UNIVERSAL-FIT-LED ... 7C294%3A30Dessa är nog lika de jag tidigare köpte hos Realcar.se men som jag sedan sålde för att jag istället satsade på backspeglar med blinkers.Ta bort GT-emblemet och utnyttja hålen som redan finns. Piggarna på emblemet kan du fila bort och sedan sätta märket strax under (eller över) blinkersen.Nedan ett par bilder på blinkersen.Och dessutom är dessa E-märkta.../MOS Citera
HD-Man May 19, 2009 Report May 19, 2009 Huvudfrågan dvs tokblinket beror på att du antagligen har blandat ihop ex sidoblink matningen mellan bak o fram blinket, och då tror systemet att du har en trasig lampa.Till RT 1 Och 2 "skönhet uppstår i betraktarens ögon" 3 av det skälet att det krävs att man har en godkänd (e-märkt) sidoblink vilket inte är fallet med backspegelblinket, även om det är riktigt snyggt och OM man har tur så går det igenom vid besiktning 4 det saknas hel enkelt godkännda dito 5 när då??? vid en export till US eller...Ja menar att om han redan har problem så skall man väl inte hjälpa facisterna på sbp att hitta anledningar Citera
RoTe May 20, 2009 Report May 20, 2009 Om man nu kan borra i skärmen, varför inte borra i org backspegel? Bara en tanke lixom...Backspegel = lätt att byta ut, olackad. Detsamma gäller ju inte för en framskärm. Citera
HD-Man May 20, 2009 Report May 20, 2009 Vete fan om det blir så vackert då det redan finns så många snygga E- märkta blink att köpa så ser jag ingen anledning att inte använda dessa, för åter det kommer INTE att rosta om du ser till att behandla kantrena med ex färg.Och passa på att rostskyddsbehandla under innerskärmarna då dessa ändå är bortmonterade. Ps måste bara säga att jag har sett bilder på MOS lösning med speglarna = icke godkänt men vackert som fandäremot så är mussens speglar fula som fan rent generellt, tycker jag *iaf* Citera
RoTe May 20, 2009 Report May 20, 2009 Jag menar ju att man ska borra i spegeln för regbes. Sen kastar man på samma speglar som MOS har... För borra verkar ju alla vara så "kåta" på att göra, annars hade ni ju använt det alternativ MOS föreslår med blinkers i GT emblemets hål. Citera
Daniel Linde May 20, 2009 Report May 20, 2009 Jag hade aldrig borrat om det inte redan hade vart gjort på min. Citera
musse tommy May 21, 2009 Author Report May 21, 2009 När jag reg bes min igår, så sa dom att Emärkta behöver dom bara vara om det är et företag/firma som äger bilen och bes?, jag vet inte men min vart godkänd Citera
HD-Man May 21, 2009 Report May 21, 2009 Ja det finns lika många tolkningar av regelverket som det finns besiktningsmän.Men på en direkt fråga hos besiktningsteknikern på bilprovningen centralt så blir svaret E-märkt sidoblink och dito bakljus.Ett annat exempel är att inte alla har klart för sig att det numera är ok med röda sidomarkeringsljus bak, kolla ex 05:ans (o framåt) V70 4 st ilsket röda dioder riktade åt sidan.Har en polare som e besiktningsman (har varit prospect i min MC-klubb) som jag har dryftat ovanstående problem med och svaret är att det är upp till den som utför uppdraget att göra tolkningen... Ps han kör en hyfsat fin 95 musse cabFör övrigt så har jag fått korn på ett par riktigt snygga speglar som inte har "busssize" som originalet och bolt on med elstyrning dessutom Citera
HD-Man May 21, 2009 Report May 21, 2009 Glömde att gratta dej Robert till en lyckad regg bes!!!Vänligen // Per Citera
Simon G May 21, 2009 Report May 21, 2009 Ett annat exempel är att inte alla har klart för sig att det numera är ok med röda sidomarkeringsljus bak, kolla ex 05:ans (o framåt) V70 4 st ilsket röda dioder riktade åt sidan.Var det inte så att för att få ha rött sidoljus var sidomarkeringslyktan tvungen att vara ihopbyggd med baklykta, som V70n har. Har för mig att jag läst om detta i en tidigare tråd.../Simon Citera
HD-Man May 21, 2009 Report May 21, 2009 Nope, vari ligger skillnaden?Jag har reggbesiktigat och kontrollbesiktigat så och fått förklaringen att "reglerna har ändrats" då jag frågat om det är ok, men alla är inte uppdaterade dessvärre... men de ebara att stå på sig. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.