Jump to content

Recommended Posts

Hallo

Har en möjlighet att få tag i en 351w med c4 låda.

Min fråga, är det fysiskt möjligt att få i den, och vad säger besiktningen om det? Vad är det mer man måste byta än bakaxeln? styrväxel?

Besiktningen själv vet fan inte heller så de e lite rörigt,

Förstår dock att det är ett jävla jobb å få i den, men mecka är ju roligt :)

Tja verkar som några lyckats pressa ned 302:an men en 351 som är väl en tum högre och bredare tror jag blir bekymmer även om allt går med skohorn ;) Vidare kommer kanske bilprovningen ha synpunkter på bromsar spindelleder ombyggda till fembult kanske. Nja skulle nog satsa på en bil som orkar med en 351 från början den kan bli rätt dyr att bygga om

• 2 weeks later...

Hejsan. Är nybliven mustang 75a ägare med 302a. Tyvärr fanns inte 74an med v8 men det fanns igen 75 så det går kannske att trixa lite med dom på bes. 351W är en tum högre och ser lik ut annars så man kan nog lura en å annan på bes där med. MVH Johan W

DS. Min bil är inte besiktigad än men är regad original med en likadan motor dock lite nyare årsmod på den jag ska lägga i.Ska kolla upp det bättre.DS

• 1 month later...

Hej jag ser att bilen MRturbo har lagt upp är min. Det går att lägga i en 351 Windsor pågrund av att högerbalken måste göras om så att den blir något smalare annars får grenrören eller headers inte plats. för att 351W är 1 tum högre i blocket. Därimot en 302 blir enklare att få ner om man lyckas att få tag i motorfästa för V8 mustang II vilket är svårt.

Ifall du skulle vilja ha bilder så kan du skicka ett medelande till mig så kan jag ordna det.

MVH Tord CMC261

Hej jag ser att bilen MRturbo har lagt upp är min. Det går att lägga i en 351 Windsor pågrund av att högerbalken måste göras om så att den blir något smalare annars får grenrören eller headers inte plats. för att 351W är 1 tum högre i blocket. Därimot en 302 blir enklare att få ner om man lyckas att få tag i motorfästa för V8 mustang II vilket är svårt.

Ifall du skulle vilja ha bilder så kan du skicka ett medelande till mig så kan jag ordna det.

MVH Tord CMC261

Hej Tord!

Kul du hittade hit. :)

// Pelle