Jump to content

Recommended Posts

Jag har kollat runt lite på Blocket och diverse andra annonssidor där man hittar mustanger för hur många hundra tusen som helst. Min fråga är nu vart någon stans en 70:a HT ligger, den är i bruksskicka och har lite smårost här och där och är ej heller orginal men är annars ganska hufsad i utseende både invändigt och utvändigt, jag såg tråden längre ned och att dom där pratade i siffror från 70 - 120.. kan detta gälla även min bil?

Jag är även nyfiken på hur snart värdet ökar om den hade varit bara nått eller några år äldre resp. ygre, fått för mig att de som sedan är ynger än 70, alltså 71 och uppåt inte har samma efterfrågan eller har jag fel?

Snygg bil du har,jag har en likadan :D MVH Stjernberg

Tackar!! Och tack detsamma!

Jo jag tycker den är rätt ok! Anser jag hade tur och betalade inte mer än 30 för den. Det var iof. 8 år sedan nu.

fått för mig att de som sedan är ynger än 70, alltså 71 och uppåt inte har samma efterfrågan eller har jag fel?

Jämför antalet 71-73 med dom äldre på blocket du. ;)

Det är iof sant, Men eftersom jag inte vet hur det ligger till kan man uppfatta det som att dom inte blivet sparade på i samma utsträckning eller att dom omsätts fortare på grund av ett lite lägre pris. Okunnig gällande värde på olika modeller och blir allt som oftast chockad när man ser vilka pengar folk vill ha för gamla bilar i dag. Jag är verkligen ledsen om det uppfattades fel :(

Man kan väl säga så här, att 69-73 modellerna var glömda en lång tid och inte var så intressanta som de äldre under en lång tid. Nu är det snarare tvärtom, de är mycket efterfrågade. och framför allt de med stora motorer har ett högt pris, Det tog ju mer än 30 år innan mustang började att bygga med riktigt stora motorer igen ;)

Man kan väl säga så här, att 69-73 modellerna var glömda en lång tid och inte var så intressanta som de äldre under en lång tid. Nu är det snarare tvärtom, de är mycket efterfrågade. och framför allt de med stora motorer har ett högt pris, Det tog ju mer än 30 år innan mustang började att bygga med riktigt stora motorer igen ;)

Men det är trotts allt så att den modellen av mustang jag har (HT:n) är den som är minst eftertraktad om jag förstått saken rätt (läst mig till på forumet) eller råder det väldigt delade meningar där med? Givetvis förstår jag att det är från individ till indivd vad de anser om utseendet på en bil! :?

• 2 weeks later...

Tycker inte du ska snöa in på att det är en HT, förvisso mindre eftertraktad än modeller som BOSS 302, MACH 1 osv.. men det är många av oss som tycker att just 69-70 är den årgång som är mest muskelbil av mustangerna. Sen kommer som sagt 71-73 med ny look men fortfarande väldigt mycket muskelbil. Tror att just 71-73 är den modellen som stigit mest på populäritetsstegen dom senaste åren.

Men faktum är att även om HT 69-70 var ganska lågt prissatt förut så tror jag att det är en modell som stigit i pris väldigt mycket dom senaste åren. I relation till MACH & BOSS mm så är den fortfarande billig även om priset kan dra iväg över 150k. Pris mellan 70-120k låter inte alls högt.. men som alltid så är priset helt beroende på skick på bilen.

Gav själv 137k för min HT-70 för några år sen.. den är dock i väldigt fint skick.