Jump to content

Laga Cab med spicka/hål


Recommended Posts

Hej ville kolla om det är någon som sitter inne någon bra info om hur man kan laga spricka/hål i vinyl Cab på en 02a. Har fått 2 sprickor på vadra sida nedan för rutan och när det regnar en natt så kommer det in 2-3 dl vatten som lägger sig i cab skyddet lite :evil: . Min fundering är om man kan limma,sys eller något annat ? Sprickan är typ 2.5 cm och är nog en förslitnings skada då man fält upp och ner cab många gånger sedan 02 känns lite tråkigt att köpa en ny för den är i övrigt hur fin som helst.

Link to comment
Share on other sites

Förstår problemet Namnsvåger ;) men har du redan den sprickan på 2.5cm så tja laga går väl kanske så det håller ett par veckor men du vet det blir aldrig bra med laglappar, Nu vet jag inte hur händig du är och jag själv har bara bytt cab på min gamle relik så jag vet faktiskt inte om det är grymt svårt att byta på din för jag tror att materialet är nog inte så kostsamt utan arbetet som så mycket annat nu för tiden ;)

Link to comment
Share on other sites

Henrik; jag hade en -95 cab förut. På den fanns en spricka i vinylen som jag fick åtgärdad hos Uppsala Bilsadelmakeri. En lapp limmades först från insidan. Därefter fylldes sprickan med ett speciellt medel (flytande) som när det torkade blev som gummi/vinyl. Blev tätt och funkade bra tycker jag. Kort tid efter detta sålde jag bilen så jag vet inte något om lagningens status idag.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

dessa sprickor sitter under det överlappade tyget vid rutan så är det bara något som funkar och blir tätt så är det lugnt för det är inte något som syns. Bara så man kan klara sig i sommar så får man ta som vinter projekt att byta cab men inte nu och bli stående i detta regn väder som aldrig verkar ge sig!

Link to comment
Share on other sites

Du kan prova att använda Shoe Goo, Liquisole eller liknande. Går förhoppningsvis att få tag på i den lokala skateboardaffären, Liquisole är en Cascoprodukt så det finns garanterat på andra ställen med. Är det bara rent där det ska på så kan det funka över sommaren, beroende på hur hårda veck det blir just där det sitter.

Link to comment
Share on other sites

Liquisole är en Cascoprodukt så det finns garanterat på andra ställen med. Är det bara rent där det ska på så kan det funka över sommaren, beroende på hur hårda veck det blir just där det sitter.

Förvånansvärt bra produkt faktiskt, har en grabb som skejtar och förbrukar svindyra skateskor i mängder. Med liquidsole förlänger man livet betydligt på dem.

Link to comment
Share on other sites

jag har nu testat med ett lim som man använder till att limma kapell till bil kärror mm och det verkar fungera än fast man har öppnat och stängt några gånger så vi får se de kommande veckorna. Det jag gjorde var att släppa på caben i bak och limma en lapp på undersidan samt en på ovan sidan sam massa lim i mellan och genom dränkta lappar med lim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...