Jump to content

Recommended Posts

jag har en mach 1 1972 clevland 351 cobra jet, c6låda. q-kodad alltså. bilen är bygd i slutet av 1971. ska byta startkrans eftersom kuggarna är nästan helt utslitna. har skaffat en "ny" 164 kugg 28 balance vikt. problemet är att min gammla krans är fastsatt med 8 bultar i turbin medan den "nya" och alla andra jag sett är 4 bultade. har väntat snart sex år för att åka vill inte vänta sex år till. det som sitter nu är orginal inget hemmabygge eller så, snälla hjälp. mvh torkel ring gärna 0707748876

Tror det kan bli problem med att få tag i en 8 bultad startkrans.

Fanns bara ca 1½ år.Sedan ersattes turbinen under 1972 med en 4 bultad.

Finns dock två olika bult delningar på 4 bultad turbin / startkrans.

Kanske lättast att få tag på ny turbin + startkrans 4 bult.

tack john

tror jag har hittat en men man vet ju aldrig fören man provat den det är ju en ford. kommer väl om några veckor från staterna, den ska nog passa om det nu inte finns flera 8 bultade för då kanske det är fel igen. någon som vet något?

böna kunde inte jag kunde inte men med lite marginal lyckades svågern köpa den på ebay till fullt pris tack ni som hjälpt till nu är det bara att hoppas att den hittar rätt och att den passar. mvh torkel