Jump to content

Recommended Posts

Det här ämnet har säkert diskuterats många gånger, men istället för att söka igenom massa trådar för att få svar på alla mina frågor så är det lättare för mig att skapa ett nytt inlägg.

Först, bilen: 1999 GT V8 med manuell låda.

Vad ska jag ha för kit? Vilket är det bästa kittet på marknaden?

Jag är ute efter något som är lätt att montera, där allting medföljer och gärna ger vettigt med effekt.

Har kikat på Vortechs kit, dom finns ju med V-3, intern smörjning, detta låter jäkligt vettigt.

MEN, då finns det bara från 2000 till 2004, kan jag lägga ett sådant i min bil, trots att det är en 1999, eller måste jag skaffa ett kit för just 1999?

Finns det andra kit med typ intern smörjning?

Nåt man bör tänka på vid kompressormatning?

Grufman kanske tar hem kompressorkit och kan ge mig tips och priser?

I det här fallet hade det varit smidigt att handla via en svensk handlare då jag eventuellt köper via en firma för att komma undan momsen!

Tacksam för svar!

Det här ämnet har säkert diskuterats många gånger, men istället för att söka igenom massa trådar för att få svar på alla mina frågor så är det lättare för mig att skapa ett nytt inlägg.

Först, bilen: 1999 GT V8 med manuell låda.

Vad ska jag ha för kit? Vilket är det bästa kittet på marknaden?

Jag är ute efter något som är lätt att montera, där allting medföljer och gärna ger vettigt med effekt.

Har kikat på Vortechs kit, dom finns ju med V-3, intern smörjning, detta låter jäkligt vettigt.

MEN, då finns det bara från 2000 till 2004, kan jag lägga ett sådant i min bil, trots att det är en 1999, eller måste jag skaffa ett kit för just 1999?

Finns det andra kit med typ intern smörjning?

Nåt man bör tänka på vid kompressormatning?

Grufman kanske tar hem kompressorkit och kan ge mig tips och priser?

I det här fallet hade det varit smidigt att handla via en svensk handlare då jag eventuellt köper via en firma för att komma undan momsen!

Tacksam för svar!

kolla på procharger kittet ... p1sc men kom ihåg att om du beställer denna kan du be dom uppgradera själva kompressorn till d1sc för lite mer men det är den värd kan jag säga .. P1Sc kittet är 99-04 tror jag + ska det inte vara nån står skillnad ifrån 99 till 00 eller så kan jag ha fel :? men procharger gör BRA kits kan jag säga plus så får du en air to air intercooler med också 8)

jag köpte ett votech kit riktigt enkelt att montera. jag kollade noga mellan alla kit vortech, procharger osv och hörde med andreas på nofear motorsport och vad jag läste och hörde var att vortech gör riktigt bra grejor. jag köpte av honnom på nofear han fixade kittet och allt jag behövde ,dator, mätare osv jätte bra suport.

Grufman tar inte hem sådant inte när jag ringde iallafall utan sa att jag skulle prata med andreas.

och allt det gick bra det mesta var jätte enkelt att göra.

jag köpte ett votech kit riktigt enkelt att montera. jag kollade noga mellan alla kit vortech, procharger osv och hörde med andreas på nofear motorsport och vad jag läste och hörde var att vortech gör riktigt bra grejor. jag köpte av honnom på nofear han fixade kittet och allt jag behövde ,dator, mätare osv jätte bra suport.

Grufman tar inte hem sådant inte när jag ringde iallafall utan sa att jag skulle prata med andreas.

och allt det gick bra det mesta var jätte enkelt att göra.

Vad hamnade priset på för alla grejer?

närmare 50 000:- tror jag.

nog kanske man kan få det lite billigare om man köper från usa själv men suporten du får av nofear är ovärdelig tycker då jag.

jag har inte bänket den ännu ska försöka göra det i sommar men det vart en jävla skillnad i kännsla.

ja jag satte i det ibörjan av förra sommmaren och har på mig till i slutet av denna så jag har inte bestämt mig ännu men troligen så blir det att jag tar bort det värsta innan jag åker dit.

Till en början så kan jag bara säga att bröstkåpan skiljer på 99 och 2000+ bilarna. Så ett kit ämnat för 2000 kommer INTE funka för ett 99:a kit om nu den inte kommer med dom både fästplattorna.

Kan även rekommendera Procharger. Deras air to air intercooler funkar riktigt bra. Och vissa "after coolers" som vissa använder är inga höjdare. Beror lite på hur mycket pulver man vill ha och lite sånt. Dock är Procharger'n ganska högljudd, men vissa gillar det :D

Vi monterade på en Procharger förra veckan på en bil och vår Tech blev klar på en arbetsdag, och då fabrikierade vi även en egen maflösning på den tiden!

Men det är en centrifugal du är ute efter? Finns även ett par Twin screw lösningar också. Andreas på No Fear har koll på det med, han har haft ett Kenne Bell kit på sin numera Turbo GT.

Kolla bara så att det är för 2000 och frammåt då det är olika fästen för 99 och 2000+.

Kolla även vilken Paxton det är, om den är självsmörjande eller behöver ta olja från tråget, och isåfall om alla dom kopllingarna är med. Om det är ett komplett kit så borde den ha det men det är värt att kolla upp innan.

Finns det intercooler till den?

För att du kan få ett baskit utan intercooler och dylikt för nästan samma pris helt nytt i USA, och då får du även med en Xcal eller liknande med mapp. Visst tillkommer tull/moms och frakt men om skillnaden inte är så stor så kan det värt det ändå.

"kan ladda upp till 11psi"

Följer det med olika remhjul, eller är det bara "11psi" hjulet som medföljer?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...