Janne Holm CMC1740 July 6, 2009 Report Share July 6, 2009 Vill du inte ha en musse som har vinyltak (ganska snyggt faktiskt ) så ska du inte köpa en sådan. utan välj en som du redan kan känna att du kommer att trivas med. Självklart så rostfritt som möjligt men det är nog svårt att att hitta någon utan några små blesyrer men som tur är så går ju oftast våra gamla classiker bara under sommarhalvåret och de rostskador man ser förvärras inte i samma takt som bruksbilarna Skulle jag själv köpa en HT så skulle jag nog välja en med vinyltak men det är jag det hade en kompis som hade en Ford GXL med vinyltak för en sisodär 30 år sedan och var grymt avundsjuk på den då Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm July 6, 2009 Report Share July 6, 2009 Oj, vad jag har frågor...men jag undrar: Är det svårt eller tillochmed går inte att ta bort ett vinyltak och sen lämna in på lack av taket? eller är det bättre å välja en annan bil?De finns dom kan fixa ett nytt om du vill ha de. Annars så har Wheels eller Power gjort ett repotage om hur man byter vinyltaket. När ja läste de så verkar de inte så svårt att gjöra de själv. Jag har själv vinyltak, och står i funderingarna om att ha eller inte ha.Oftast så är de mycket rost under vinylen oxå.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 7, 2009 Report Share July 7, 2009 Jahapp! Då är man Mustangägare då!! Det blev en röd med diverse skavanker och orginallack....men HELT rostfri (nästan) Lite och fixa här och var men ändock en fräsch orörd bil. Motorn behöver nog gås igenom...tänkte kanske lämna in den på Autotec här istan för en koll och fix? eller är det dumt? Hmmmm....jag är tok intresserad av motorer o bilar..men aldrig skruvat en jänkare. Dock en hel del moppar, fiddys, 4-hjulingar och Honda motorer Den är dessutom obesiktigad så man lär ju boka en tid omgående! samt bli medlem i klubben oxå!!! Aja....nu är man stolt ägare av en musse iallafall!Som behöver:*Ny lack (absolut inte rostig, men tiden har haft sin gång med matt lack, blemmor och lite repor mm..)*Nya bromsar, för dom tar dåligt och ojämnt (fick med 4 nya broms cylindrar)*Genomgång av motor (och kylaren...som ser lite risig ut)* Lite nya lister (både gummi och krom) och emblem... (fick faktiskt med en hel låda med prylar!! såsom kromlister, dörrlister i gummi, emblem, innerskärmar mm.. )* Se över värmepaketet..(blåser bara varmluft)* nytt avgassystem+headers (sitter ett org. 2-1 på nu som låter som en Fiat Ritmo -84)Ingen som har något sånt att sälja eller har en bra länkt till nån firma som säljer såt här?! Är ju lite novis fortfarande!!! Tacksam för alla tips!!!* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 7, 2009 Report Share July 7, 2009 Billder... Var är BILDERNA! Grattis btw! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis_f July 8, 2009 Author Report Share July 8, 2009 Blev det den i norrtälje eller? Jag har ringt på en i uppsala som inte lät så dum, får väl se om jag hinner ner och kika på den eller om den blir såld innan (har hänt förut).Men det kommer ju ut nya till salu hela tiden så det löser sig nog. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Japp det blev den i Norrtälje!Bilder kommer!Måste bli medlem i klubben så jag kan lägga upp dem! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Jahapp! Då är man Mustangägare då!! Det blev en röd med diverse skavanker och orginallack....men HELT rostfri (nästan) Lite och fixa här och var men ändock en fräsch orörd bil. Motorn behöver nog gås igenom...tänkte kanske lämna in den på Autotec här istan för en koll och fix? eller är det dumt? Hmmmm....jag är tok intresserad av motorer o bilar..men aldrig skruvat en jänkare. Dock en hel del moppar, fiddys, 4-hjulingar och Honda motorer Den är dessutom obesiktigad så man lär ju boka en tid omgående! samt bli medlem i klubben oxå!!! Aja....nu är man stolt ägare av en musse iallafall!Som behöver:*Ny lack (absolut inte rostig, men tiden har haft sin gång med matt lack, blemmor och lite repor mm..)*Nya bromsar, för dom tar dåligt och ojämnt (fick med 4 nya broms cylindrar)*Genomgång av motor (och kylaren...som ser lite risig ut)* Lite nya lister (både gummi och krom) och emblem... (fick faktiskt med en hel låda med prylar!! såsom kromlister, dörrlister i gummi, emblem, innerskärmar mm.. )* Se över värmepaketet..(blåser bara varmluft)* nytt avgassystem+headers (sitter ett org. 2-1 på nu som låter som en Fiat Ritmo -84)Ingen som har något sånt att sälja eller har en bra länkt till nån firma som säljer såt här?! Är ju lite novis fortfarande!!! Tacksam för alla tips!!!*Är det denna du köpte? http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... a=1_11&w=3Här är par länkar till firmor som säljer delar. http://www.rolandsmustang.com/http://www.mustangdelar.se/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Japp! Den blev det! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Ni blev helt plötsligt tvillingar killar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Ni blev helt plötsligt tvillingar killar. Som tur är bor ju inte Mmmange i Trollhättan, här finns minst fyra röda HT av den modellen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Ni blev helt plötsligt tvillingar killar. Som tur är bor ju inte Mmmange i Trollhättan, här finns minst fyra röda HT av den modellen... [/quote:139bjj30]Kanske dags att lacka om i en annan trevlig färg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Ni blev helt plötsligt tvillingar killar. Som tur är bor ju inte Mmmange i Trollhättan, här finns minst fyra röda HT av den modellen... [/quote:33a2dhav]Kanske dags att lacka om i en annan trevlig färg [/quote:33a2dhav]Tro mig, tanken har i högsta grad slagit mig. Raven Black är min favvo... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOS July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 För några år sedan hade jag en V70 R AWD i färgen "saffran" - en färg som man älskar eller hatar.Passar färgen Mustang? Kolla här:http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... ?ca=10&w=3/MOS Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Passar färgen Mustang? Kolla här:http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... ?ca=10&w=3/MOSEnligt mig; JA! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 8, 2009 Report Share July 8, 2009 Japp Saffran e fin...Wimbeldon White är fin...Candy apple red är fin...Men jag e ju lite svag för Shelby stripes oxå Så jag ska någ prata med en billackerare jag känner i morgon och höra vad han ska ha för att lacka om den...japp ni gissade rätt! RÖD!! (men jag ska nog ha vita shelbystripes oxå, fast de blir i vit tape, beställda av en kille i "bildekalbranchen" som jag OXÅ känner Var och lyssnade vad ett par headers skulle kosta (på CarFix...återförsäljare till Hansen Racing). De skulle gå lös på 2195;-sen frågade jag vad ett komplett avgassystem skulle kosta (3") ...fanns bara rostfritt á 5700:- eller ska man satsa på ett lite med mindre diameter? då fanns det oxå att få "icke-rostfritt". Hmmm, ingen som har ett annat förslag som kanske är lite billigare? typ en ritning om man skall pula ihop ett eget själv? Bah! vad svårt! HJÄLP mig! Säg till mig att: "De här headersen ska´ru ha...och de här avgaset ska´ru köpa! Beställ från den här nissen x x x ..." Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis_f July 8, 2009 Author Report Share July 8, 2009 Den i saffran har jag varit och kollat på. Väldigt fin färg men uruselt utförd lackering Resten av bilen var inte mycket att hurra för heller. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg July 9, 2009 Report Share July 9, 2009 Ni blev helt plötsligt tvillingar killar. Japp, Synd Mmmange inte bor i stan också. hahaGrattis förresten för bilen, Mmmange. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punkan July 9, 2009 Report Share July 9, 2009 [quote name="sen frågade jag vad ett komplett avgassystem skulle kosta (3") ...fanns bara rostfritt á 5700:- eller ska man satsa på ett lite med mindre diameter? då fanns det oxå att få "icke-rostfritt". Hmmm, ingen som har ett annat förslag som kanske är lite billigare? typ en ritning om man skall pula ihop ett eget själv? Bah! vad svårt! HJÄLP mig! Säg till mig att: "De här headersen ska´ru ha...och de här avgaset ska´ru köpa! Beställ från den här nissen x x x ..." Beställde ett Vanligt från HansenRacing igår.2 st raka rör med ljuddämpare och tillbehör landar på 3700-3900:- med klubbrabatten? Hade en polare som beställde på sitt jobb och misstänker att han har snarliknande rabatter.Ska sätta dit det på söndag så hör av dig om du vill ha synpunkter om passform. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 9, 2009 Report Share July 9, 2009 Beställde ett Vanligt från HansenRacing igår.2 st raka rör med ljuddämpare och tillbehör landar på 3700-3900:- med klubbrabatten? Hade en polare som beställde på sitt jobb och misstänker att han har snarliknande rabatter.Ska sätta dit det på söndag så hör av dig om du vill ha synpunkter om passform. Vi vill alla veta hur passformen på Hansens system är. Jag vill ha 3" och då får det inte fela för mycket... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis_f July 10, 2009 Author Report Share July 10, 2009 Troligtvis blir det att köra till sundsvall då min exsambo slutar jobbet idag. Kika på en 65a där och sova en stund. Sedan blir det fortsatt färd imorgon till gävle/uppsala och sedan vidare till göteborg via örebro. Om man inte slår till nånstans på vägen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 10, 2009 Report Share July 10, 2009 [quote name="sen frågade jag vad ett komplett avgassystem skulle kosta (3") ...fanns bara rostfritt á 5700:- eller ska man satsa på ett lite med mindre diameter? då fanns det oxå att få "icke-rostfritt". Hmmm, ingen som har ett annat förslag som kanske är lite billigare? typ en ritning om man skall pula ihop ett eget själv? Bah! vad svårt! HJÄLP mig! Säg till mig att: "De här headersen ska´ru ha...och de här avgaset ska´ru köpa! Beställ från den här nissen x x x ..." Beställde ett Vanligt från HansenRacing igår.2 st raka rör med ljuddämpare och tillbehör landar på 3700-3900:- med klubbrabatten? Hade en polare som beställde på sitt jobb och misstänker att han har snarliknande rabatter.Ska sätta dit det på söndag så hör av dig om du vill ha synpunkter om passform.Ja gärna! Man vill ju komma så billigt undan som möjligt Var det 2,5" som du beställde? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 10, 2009 Report Share July 10, 2009 Troligtvis blir det att köra till sundsvall då min exsambo slutar jobbet idag. Kika på en 65a där och sova en stund. Sedan blir det fortsatt färd imorgon till gävle/uppsala och sedan vidare till göteborg via örebro. Om man inte slår till nånstans på vägen Oj! Då blir du verkligen berest! Hoppas du hittar nån som min Jag var hos billackeraren idag och han sa att det var en otroligt fräsch bil...utan bulor och rost! Han tyckte jag skulle köra i sommar för att till vintern plocka ner den, slipa den och lacka den. Så...så får det bli!På måndg ska jag lämna in den på AutoTec för koll och förslag på vad som bör göras under huven...SPÄNNANDE!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange July 10, 2009 Report Share July 10, 2009 Ni blev helt plötsligt tvillingar killar. Japp, Synd Mmmange inte bor i stan också. hahaGrattis förresten för bilen, Mmmange. TACK! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis_f July 13, 2009 Author Report Share July 13, 2009 Har kört lite över 300mil och är nu hemma från "inspektionsresan".Missade tyvärr en helt rostfri bil i göteborg (han hade redan hunnit lova bort den till en annan) för 80000:-.Dock kikade jag på en 68HT som var rätt fin förutom ett par saker.1. Några små rostrosor mellan bakljusen och nån på bagageluckan.2. Läcker lite automatolja (han sa att det var ur konvertern och en ny fanns men ej monterad)3. Lacksläpp (ca 3cm spricka där lacken buktar uppåt och verkar lös på ett område totalt 2x3cm).4. Ska det vara "rundade" skärmkanter på 68ans bakskärmar? På framskärmarna är det ju en tydlig plåtkant där plåten slutar men på bakskärmarna verkade det som att plåten bara fortsatte och satt ihop med innerskärmen. Tänkte inte på det ordentligt föränn resan hem.Bör en bil för 125k vara helt rostfri? (fanns möjligtvis början till rost i bottenfalsen på dörrarna också).http://www.blocket.se/uppsala/Ford_Must ... a=1_11&w=3Kollade även på en blå 68 med REJÄLA lacksläpp lite överallt samt rost i en av förstyvningslådorna med tillhörande balk. Dessutom rost i plåten mellan bakrutan och bagageluckan. Rejäl buckla i dörren vid förarens backspegel. Dock nyrenoverad motor. Jo, styrningen (styrservo) var lite glapp också, men det kanske inte brukar bli så dyrt att åtgärda. Automatlådan klonkade rätt rejält också, särskillt då man la i backen.104k skulle han ha för den. Men jag skulle nog tycka att 80 kanske var ett mer normalt pris?http://www.blocket.se/dalarna/Mustang_1 ... a=1_11&w=3Är det normalt med dessa lacksläpp på en kanske 10år gammal lack? Tycker att jag sett det på många bilar nu. Det släpper alltså ända ner mot plåten men det är ingen rost under...? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB July 13, 2009 Report Share July 13, 2009 Är det normalt med dessa lacksläpp på en kanske 10år gammal lack? Tycker att jag sett det på många bilar nu. Det släpper alltså ända ner mot plåten men det är ingen rost under...?Du kan vara säker på att det är rost under. Ett bra plåt/lackarbete bör hålla mer än 10 år utan att lyfta. Om det släppt, kan du vara bergis på att det är fukt som trängt in eller kondenserats i/under det alldeles för tjocka krympande skiktet polyesterspackel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts