Draken July 3, 2009 Report July 3, 2009 Finns det risk att man förstör något i instrumenteringen ifall spänningsregulatorn är trasig? Citera
pools July 3, 2009 Report July 3, 2009 Hej!Förmodligen inte, men mätarna, bränsle och temp. kommer att visa för mycket.Mvh.pools Citera
Christ -CMC 2405- July 3, 2009 Report July 3, 2009 Fick höra att bensinmätaren gick på en egen spänning? Citera
Pelle cmc 375 July 5, 2009 Report July 5, 2009 Fick höra att bensinmätaren gick på en egen spänning?Tror jag inte!! Citera
stickan ht-68 June 22, 2010 Report June 22, 2010 Spänningsregulatorn, var sitter den någonstans i instrumentpanelen på en -68. Har samma problem, för höga värden på tank,värme och oljetrycksmätarna. Ny tankarmatur, nya givare för värme och oljetrycksmätarna är monterade. Kanske någon har en bild på spänningsregulatorn så är den lättare att känna igen. Men jag har för mig att det oftast har varit ett problem med tankmätaren att den har visat för mycket på dom äldre Mustangerna. Citera
pools June 22, 2010 Report June 22, 2010 Spänningsregulatorn, var sitter den någonstans i instrumentpanelen på en -68. Har samma problem, för höga värden på tank,värme och oljetrycksmätarna. Ny tankarmatur, nya givare för värme och oljetrycksmätarna är monterade. Kanske någon har en bild på spänningsregulatorn så är den lättare att känna igen. Men jag har för mig att det oftast har varit ett problem med tankmätaren att den har visat för mycket på dom äldre Mustangerna.Kolla den här tråden.viewtopic.php?f=10&t=9338&hilit=radiomanMvh.pools Citera
Skotran July 8, 2010 Report July 8, 2010 Ingen som kommit nåt enkelt sätt att mäta "genomsnittsspänningen" ut ur orginalregulatorn. Om den bara visar fel så går den väl att justera till. Det sitter ju en justerskruv på regulatorn som spänner ett metallbleck. Tog själv regulatorn från en gammal folka-pickis, funkar bra fast på vw språk heter den visst 6-voltsregulator istället för 5-volt. Och dom ser väldigt lika ut, och har en likadan justerskruv. Citera
pools July 9, 2010 Report July 9, 2010 Hej!Vad menar du med "enkelt sätt"? Du behöver en voltmeter.Och som det står i denna länk: viewtopic.php?f=10&t=9338&hilit=radiomanska den ge mellan 5-6 volt. Men skit i den gamla 60-talskonstruktionenoch sätt dit en modern regulator, som också finns beskriven i länken.Mvh.pools Citera
Recommended Posts