Jump to content

Recommended Posts

Idag har jag och familjen tagit oss en runda på "bästkusten". :) Trollhättan > Torp > Henån > Myggviken > Svenshögen > LillaEdet > Trollhättan. Vi hann med lite bad och god mat på vägen med.

Jag tankade Mustangen full innan vi åkte och tankade igen när vi kom hem. Vi hade kört ca 16mil och jag fick i 27 liter i tanken. Låter det som en "normal" förbrukning på en 351w med 4ports Holly DP, rullkam och 2500rpm stall turbin?

Körde "vanligt" och låg snarare lite över än under gällande hastighetsbegränsningar så det var ingen snikresa.

Grattis!

:)

Glädje kan inte mätas i pengar!

Tack.

Precis! Jag har inte räknat ut vad det kostade, vi hade en mycket trevlig dag tillsammans och det är det viktigaste!

Ungarna är tokiga i att bada i vart fall, fick muta med glass OCH gå ut i vattnet å hämta dem... :--

Det är ju bara 1.68L / mil ?

Bäbismotor? ;)

Jag körde 180mil (Bollnäs - Malmö) förra sommaren och då drog bilen runt 2 och lite mer vissa sträckor.

Insåg att det var förmycket men nu ligger min 302 runt där.

Janne diskuterar det i sin tråd nu precis.. och att komma ner nå lägre utan större ingrepp är nog svårt.

Fiiiin inställning av tändningen samt förgasare så är du väl nere i 1.5 ?

Sen är det nog dags att kolla över å byta växellåda/bakaxel samt byta till insprutning.

Dessa 16 mil var ju inte ren landsväg iofs. Så jag är inte missnöjd med 1,6 , faktiskt trodde jag skulle landa på minst 2 liter. Vart lite gasa med faktiskt men flöt mestadels med trafiken. Nu har jag iofs bara 2700 rpm vid 100kmh (äkta hastighet enligt gps) så det blir väl mer sedan med 3;55 i bakaxeln. Nu känns bilen "slö" men det skyller jag ännu så länge på min 2;79 utväxling.

Var en härlig dag i vart fall och ungarna sover som små grisar nu. Första gången jag körde mustangen en längre sträcka så, mest vart kortare turer inom kommunen tidigare. Jag var dock så klantig att jag glömde min kamera hemma. :( Hade vart många fina bilder vid stenungsbaden annars.

"Bensinen kommer aldrig upp i sitt rätta värde" eller hur hette det? :--

Utflykten till Öland/Borgholm förra helgen blev totalt 117 mil. Uppsala tur o retur samt cruising på Öland. Färddatorn visade en genomsnittlig förbrukning på 0,95 liter/mil vilket stämde precis med tankningen.

GT cab, original. Inga passagerare.

/MOS

Mustang ska man väl inte köra om man bryr sig om förbrukningen? Låt den sluka det den vill ha o skratta när gasen går i botten, det gör iaf jag... :lol::lol::lol:

Ne knappast men det drabbar ingen fattig. :roll: Nu har vi bara mustangen att åka eftersom bruksbilen är på reparation.

Funderar på en resa till Borås djurpark, det är 20mil t.o.r. Hur mö bensin det går åt bryr mig inte så mö, bara bilen inte går sönder nu... :--

Mustang ska man väl inte köra om man bryr sig om förbrukningen? Låt den sluka det den vill ha o skratta när gasen går i botten, det gör iaf jag... :lol::lol::lol:

Ne knappast men det drabbar ingen fattig. :roll: Nu har vi bara mustangen att åka eftersom bruksbilen är på reparation.

Funderar på en resa till Borås djurpark, det är 20mil t.o.r. Hur mö bensin det går åt bryr mig inte så mö, bara bilen inte går sönder nu... :--

Inga problem i Borås finns ju Magnus mustangmirakelmannen med Eleanoren kontakta ha om det blir problem. Han gillar ju att gå på djurparken i stallarna :--:--:--

PS Min tar ca 1 l/mil i normal landsvägfart (lite billigare än min Hemi Ram 2500)DS :oops:

I sommar vid besök i Sverige körde jag 150 mil med min 67:a Shelby, 289HP med Cobra insug, 11:1 toppar, 715cfm Holley, Close Ratio Toploader samt 3.89:1 Detroit Locker bakaxel. Den drog 273 liter vilket

motsvarar 1.82liter/mil. Mest motorväg i 110-120km/t vilket

är ca 3500-3800 varv.

Mvh Bosse

Funderar på om jag ska gula faran från Fredrikstad till Bollnäs imorgon.

Det är 55 mil, dvs 110 mil sammanlagt.

Kostar soppan 12.5 blir det ungefär 2500:-.

Tar jag BMWn som drar som minst 1.1 så blir det 1,500:-. 1000:- billigare.

Men det är ju ändå lätt värt dom pengarna att få cruisea Mustangen så långt. :--

Fast det är klart.. hade man lånat svärfars Ford Focus som drar 0,55 så hade summan slutat på runt 750:-.

Skaplig skillnad på Fordar. :P

Det är sant pållen får dra det den drar, men

jag tillhör dom som tycker att pållen skall rulla den är byggd för det

så det kan bli en del mil på en säsong. :P:P

ställer på 1 april och ställer av 1 december självklart bara

om det inte finns någon snö. :P

MVH Lasse. 8)