Jump to content

Recommended Posts

startar en ny tråd. har tänkt att beställa en race tune från bamachips. hur gör jag när jag har fått den? när jag kopplar in min dosa i datorn så säger den bara att det inte går att hitta den eller vad det nu var....

går det att föra över tunen från datorn direkt till dosan utan att installera den?

hoppas nån fattar är riktigt trött hehe

Du måste ha SCTs program på din dator för att kunna föra över den mailade tunen till Xcalen.

Kör CDskivan som följde med tror man ska köra installations programmet innan man stoppar i USB kabeln, har för mig den säger till när det är dags att ansluta den.

En liten grej bara.

Jag har beställt från både Bamachips och Brenspeed.

Brenspeed funkade klockrent direkt, Bama skickade nog 3-4 olika tunes innan det blev halv bra. Bamas tune får man på 1 dag Brenspeed tar 2-3 veckor. Vad vet jag. Men jag ska inte köpa från Bama igen. Liten tanke från mig bara. Kör på Brenspeed igen nu iaf.

Lycka till!

www.sctflash.com

www.brenspeed.com

startar en ny tråd. har tänkt att beställa en race tune från bamachips. hur gör jag när jag har fått den? när jag kopplar in min dosa i datorn så säger den bara att det inte går att hitta den eller vad det nu var....

går det att föra över tunen från datorn direkt till dosan utan att installera den?

hoppas nån fattar är riktigt trött hehe

När du petar på gasen med en race tune öppnar gasspjället nästan helt direkt :shock:

Men vill du lämna svarta sträck efter dig så :twisted: men starta aldrig bredvid en Polis bil :?

//Micke.

Hej!

Racetune fungerar utmärkt om man som jag har manuell låda, hur det är med automat vet jag inte.

DOH! :--

Jag är så insnöad på automat att jag inte tänkte på att det fanns andra lådor... ;)

Rätt som du säger, för manuella blir det en helt annan sak.

Du måste ha SCTs program på din dator för att kunna föra över den mailade tunen till Xcalen.

Kör CDskivan som följde med tror man ska köra installations programmet innan man stoppar i USB kabeln, har för mig den säger till när det är dags att ansluta den.

En liten grej bara.

Brenspeed funkade klockrent direkt, Bama skickade nog 3-4 olika tunes innan det blev halv bra. Bamas tune får man på 1 dag Brenspeed tar 2-3 veckor. Vad vet jag. Men jag ska inte köpa från Bama igen. Liten tanke från mig bara. Kör på Brenspeed igen nu iaf.

Lycka till!

www.sctflash.com

www.brenspeed.com

det är det som är så konstigt med min! beställde bara en sf3, men nu har jag fått en där det stort står x3 på samt att man inne i den kan lägga till custom tunes. men jag har bara fått en cd skiva med instruktioner på (vilken nästan är värdelös)

jag har manuell låda så det är nog lugnt. tänktre att det kunde vara kul o testa iallafall :twisted::twisted:

En liten grej bara.

Lycka till!

www.sctflash.com

www.brenspeed.com

det är det som är så konstigt med min! beställde bara en sf3, men nu har jag fått en där det stort står x3 på samt att man inne i den kan lägga till custom tunes. men jag har bara fått en cd skiva med instruktioner på (vilken nästan är värdelös)

jag har manuell låda så det är nog lugnt. tänktre att det kunde vara kul o testa iallafall :twisted::twisted:

Det finns mycket info på SCTs hemsidan också samt fräscha program att ladda ner om det kommit nått nytt..

Deras support är också väldigt bra att göra med.

har nu fått hem min tune från bama. men när jag har öppnat programmet och ska ladda över filen till tunern så kommer detta upp: wrong serial number, aborting"

fattar noll. mailade tillbaka men fick detta till svar : This is an issue we are having, and the cause is unknow. You will have to contact SCT for further help with this matter

lite kort tyckte jag, men iallafall har nu även mailat SCT o väntar på svar. tänkte att det kanske var nån här som råkat ut för liknande?