Jump to content

Recommended Posts

Hejsan alla mustang ägare har bara för några dagar sedan köpt mig en svart Mustang GT 2008:a som endast rullat 20 ärliga o dokumenterade mil.Är helt ny när det gäller v8:a så till mina frågor är vad skall jag köpa för att hotta upp motorn lite mot nästa sommar tänkte typ avgassytem o luftfilter o ev headers eller dylikt vilka märken skall jag välja osv gör inget om det e lite bättre grejjer hellre lite dyrare o bättre än billigt skit.Så ge mig tips på bra grejjer som håller.Har även ett sprillans nytt NOS kit som ligger o dammar är detta något att montera på mustangen eller förstör det hela motorn??

Tackar på förhand

Mvh Björn

Vad vill du uppnå? Massa massa effekt? Isf bör du ha en manuell låda och slänga på en kompressor.

Vill du bara ha lite placeboeffekt skaffar du CAI och SLP Loud mouth axleback... :)

jag tycker personligen en GT500 är vettigare. Kan man inte få loss en 07 GT500 för ungefär samma pengar som en sprojtans 08 GT?

Det finns så sjukt mkt bättre potential i GT500, så varför inte köra the real deal?

jag tycker personligen en GT500 är vettigare. Kan man inte få loss en 07 GT500 för ungefär samma pengar som en sprojtans 08 GT?

Det finns så sjukt mkt bättre potential i GT500, så varför inte köra the real deal?

350 vs 500k... :roll:

Hej Björn!

Om du ska trimma ordentligt får du inte glömma väghållningen och bromsarna.

Det behövs nästan uppdateras original...beroende på körstil så klart.

Hej å välkommen !

Det finns som sagt ett antal trådar sen tidigare som behandlar just olika typer av trim. Gör en sökning på CAI så hittar du massor med trådar och åsikter.

Dessutom så har ju många av oss länkar eller en lista där moddar syns :)

jag tycker personligen en GT500 är vettigare. Kan man inte få loss en 07 GT500 för ungefär samma pengar som en sprojtans 08 GT?

Det finns så sjukt mkt bättre potential i GT500, så varför inte köra the real deal?

Visst hade en gt500 vart optimalt kanske men känner mig nöjd med valet av en så gott som ny vanlig gt då det skiljer sig drygt 200tusen kr i skillnad.Jag betala ex antal tusen o en gt 500 kostar runt 500tusen

jag tycker personligen en GT500 är vettigare. Kan man inte få loss en 07 GT500 för ungefär samma pengar som en sprojtans 08 GT?

Det finns så sjukt mkt bättre potential i GT500, så varför inte köra the real deal?

350 vs 500k... :roll:

och hur mycket kostar det att tuna den och vilken håller värdet bäst?

jag tycker personligen en GT500 är vettigare. Kan man inte få loss en 07 GT500 för ungefär samma pengar som en sprojtans 08 GT?

Det finns så sjukt mkt bättre potential i GT500, så varför inte köra the real deal?

350 vs 500k... :roll:

och hur mycket kostar det att tuna den och vilken håller värdet bäst?

Ja, du vet, vi vanliga dödliga, har inte 150k extra i bakfickan när man precis köpt en bil för 320 ! Dessutom så är alla "trim" prylar till GT500 dyrare för att inte snacka om skatt å försäkring :twisted:

  • 2 months later...

Nu får vi se vad det blir för trim under vintern om det ens blir något till denna maskin. Dock kan jag säga att ev att jag kanske nyper tag i en annan maskin med en hel del pulver i istället för att trimma min 4,6:a visst får jag vänta något år extra för maskinen kostar dryga 100 tusen o lite till men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge o då är allt anpassat för att hålla den extrema effekten.Har redan ringt ned till amerika o kollat lite mer fakta om maskinen o om den ens går ned i min kärra osv osv.Kan avslöja att mitt mål är att bygga en supersnake kopia så har lite att ta itu med delvis front byte o annan huv bara de kostar runda slinga 50k men vafan det är det värt:)Nedan har ni en bild på supersnaken:)Man får ta en bit i taget då man inte är någon super rik människa.En fråga till alla på forumet någon som har någon koll på vart man kan få tag i supersnake emblemen??

Mvh Björn

195456-SuperSnake.jpg

Nu får vi se vad det blir för trim under vintern om det ens blir något till denna maskin. Dock kan jag säga att ev att jag kanske nyper tag i en annan maskin med en hel del pulver i istället för att trimma min 4,6:a visst får jag vänta något år extra för maskinen kostar dryga 100 tusen o lite till men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge o då är allt anpassat för att hålla den extrema effekten.Har redan ringt ned till amerika o kollat lite mer fakta om maskinen o om den ens går ned i min kärra osv osv.Kan avslöja att mitt mål är att bygga en supersnake kopia så har lite att ta itu med delvis front byte o annan huv bara de kostar runda slinga 50k men vafan det är det värt:)Nedan har ni en bild på supersnaken:)Man får ta en bit i taget då man inte är någon super rik människa.En fråga till alla på forumet någon som har någon koll på vart man kan få tag i supersnake emblemen??

Mvh Björn

Köpa en färdig ?

http://www.blocket.se/ostergotland/Ford ... ?ca=11&w=3

Nu får vi se vad det blir för trim under vintern om det ens blir något till denna maskin. Dock kan jag säga att ev att jag kanske nyper tag i en annan maskin med en hel del pulver i istället för att trimma min 4,6:a visst får jag vänta något år extra för maskinen kostar dryga 100 tusen o lite till men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge o då är allt anpassat för att hålla den extrema effekten.Har redan ringt ned till amerika o kollat lite mer fakta om maskinen o om den ens går ned i min kärra osv osv.Kan avslöja att mitt mål är att bygga en supersnake kopia så har lite att ta itu med delvis front byte o annan huv bara de kostar runda slinga 50k men vafan det är det värt:)Nedan har ni en bild på supersnaken:)Man får ta en bit i taget då man inte är någon super rik människa.En fråga till alla på forumet någon som har någon koll på vart man kan få tag i supersnake emblemen??

Mvh Björn

Köpa en färdig ?

http://www.blocket.se/ostergotland/Ford ... ?ca=11&w=3

Visst är det frestande men vill ta det hela i min takt o då är det bättre o bygga själv ta lite i taget.O sedan är det fel färg på den tycker jag men smaken är som baken.Men snygg var den annars:)Tackar för tipset AJ

Tycker färgen är skitcool, ser ut som resultatet skulle bli om jag matat min LegendLime med anabola.......

Borde ju kunna bli sponsrad av Heineken med den färgen btw.....

Finns ju de som snickrat med denna färg på 2010 modellen också

Tycker färgen är skitcool, ser ut som resultatet skulle bli om jag matat min LegendLime med anabola.......

Borde ju kunna bli sponsrad av Heineken med den färgen btw.....

Finns ju de som snickrat med denna färg på 2010 modellen också

Fan Christer med dom där bilderna så känns den gröna hel rätt:)

Vore ännu roligare om heineken sponsrade:)

Vore ännu roligare om heineken sponsrade:)

Jupp kanske ska slå Heiniken en pling på måndag och höra om dom kan sponsra.... aldrig fel med en "kermit" till i garaget.....

Tycker Prytzens är riktigt snygg, gillar skarpt svartlackerat motorrum som kontrast mot karossfärgen!

Sen är det väl som så att själv bygga sin egen till vad man själv tycker är den mest optimala Mustangen är själva grejen.... bygga prova, ändra prova etc.... jag har ju själv pysslat med det fast på en lägre nivå, så kör hårt Björn så kan jag ta del av dina erfarenheter i ditt byggande (för att sen själv kunna bygga något som är ännu värre.....) :D:D:D

Någon som vet var man kan få tag i Super Snake huv eller kopia till överkomligt pris? Gärna till 2010 års modell så att det passar. :) Har läst att orginalhuv kostar upp mot 26000 USD!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...