erik.backman April 4, 2003 Report April 4, 2003 Hejsan!Jag undrar om dom två olika stripes-mönstren hadde med årsmodellen att göra eller om det var ett val när man köpte bilen vilken sort man ville ha. Men om man skulle anta att det hade med årsmodell att göra så blir jag lite förbryllad då jag har för mig att det förekom dom "långa" sido stripesen på både 71 o 72, men och andra sidan så har jag bara (tror jag) sett dom "korta" sido stripesen på 72:an. Är det någon som kan ge mig rätsida på det hela?MVH // Erik Citera
Leffe N cmc712 April 4, 2003 Report April 4, 2003 Jag har för mig att dom långa fartränderna, även kallade hockey-klubborsatt på 71-72 och dom kortare satt på -73. Citera
erik.backman April 4, 2003 Author Report April 4, 2003 Hejsan!Kolla in på hemsidans bildgalleri under 71-73, där finns en gul 72:a med dom "korta" stripsen.Mvh // Erik Citera
Leffe N cmc712 April 4, 2003 Report April 4, 2003 Om det är stripen på den gula Mach1´an i galleriet så tror jag inte att det är orginalstripes som sitter på den. Citera
429SCJ-R April 4, 2003 Report April 4, 2003 Det är fritt fram att montera fel stripes på en bil om man så önskar, men 71-72 hade endast de långa. Om du titta noga på bilden som du hänvisar till så kan du också se att det inte ens är 73 stripes utan en egenhändigt målad stripe där ett eventuellt protection package skulle kunna ha suttit.Bilen har även stripe på taket vilket inte heller är originalJL Citera
erik.backman April 4, 2003 Author Report April 4, 2003 Hej Igen!Men om ni kollar in mach1 72:an som finns på www.usabil.nu så ser ni att den har samma stripes och även den har på taket. Citera
429SCJ-R April 4, 2003 Report April 4, 2003 De varå fn.., skämt åsido det är formodligen samma bil, om du titta noga på huvlacken på den som är till salu så kan se att det svarta fältet på huven går fram till listen, så lackades aldrig original huvarna dessutom har denna bil också tak strip vilket heller aldrig gjordes.här en länk till en bil på en 73 med original stripe kolla in placeringen så ser du skillnaden.http://mustangs.harmonic.org/7078/dr73.htmlhär kan du även se vad jag menar med det svarta fältet på huvenhttp://mustangs.harmonic.org/7078/jn73.htmlJL Citera
erik.backman April 5, 2003 Author Report April 5, 2003 Hej Igen!Okej Den enda likheten med en 73 är det svarta fältet på huven som inte går enda fram till kanten, men där slutar också likheterna. På nämda 72:an tidigare så ser vi att det också är två stripes en lite tunnare som följer det svarta fältet på huven och fortsätter över taket. Samma stripes återfinns även här i gallerit på den gula. Angående sidostripsen så finns det ingen likhet alls med 73 förutom att dom sitter längs sidan på bilen. På 72:an så är dom tunna / smala och sitter ovanför hjulhusen medans på 73:an är dom breda och sitter nere vid trösklarna.Bilen som finns till salu (72:an) påstås också vara orginal. Annonsören skrev följande i annonsen: Allt original,inkl.lack.Hoppas någon som har en bil med sådana här stripes kan komma fram och berätta mer! MVH // Erik Citera
429SCJ-R April 5, 2003 Report April 5, 2003 Det är ingen likhet alls eftersom det svarta fältet går hela vägen fram till listen. Fälten på huvarna var likadan mellan 71-73 förutom Boss 351 som i princip hade hela huven täck med svart färg. Det finns ingen möjlighet att det är original lack på den bil som är till salu. Förutom om det är som så att den gula färgen är orignal lack som någon har målat på de hemmagjorda stripsen och huv/tak fält Citera
429CJ March 6, 2006 Report March 6, 2006 Veldig gammel tråd, men jeg tar sjansen... Hockey-klubborna var ekstra-utstyr på Mach1 i 71/72, og på "alle" varianter i 1973 bortsett fra Mach1 og Grande som hadde egne striper.Dersom du IKKE bestilte disse stripene i 71/72 på Mach1, fikk du sort eller sølv (argent) lakkert på nedsiden av bilen, av delt med et 10-dels blankt listverk (5 deler på hver side)Med bestilling av stripene, ble list-verket borte, og du fikk bare en liten lakk-deling istedet for listene.Det er MANGE biler der ute idag med BÅDE lister OG striper. Dette er "feil".Håper dette ga en liten forklaring på "problemet".... Citera
Ingo March 7, 2006 Report March 7, 2006 Det verkar var en ren djungel det här med stripes.På våran 73 har vi lackat stripsen något grövre än orginal,men även lackat sparklådan,och så ska det inte se ut 73.Men 71 -72 hade väl även sparklådorna lackerade i stripesfärgen "ibland",misstänker att kunderna nog hos försäljaren kunde få lite olika alternativ.Dessutom finns ju både boss och Mach1 strpes som skiljer en del.PÅ ebay brukar finnas stripessatser till salu, men bilderna brukar skilja mot hur jag är van att bilarna såg ut.Och i försäljningsbroschyrer ser ofta bilarna eljest ut än vad dom gjorde när dom kom ut till försäljning,eller också ändrades vissa saker under modellåret Citera
Recommended Posts