Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_77556
Vanligt fel även på nyare europeiska bilar.

Tråkiga på gamla amerikanare är ju att dom är så känsliga på inkörning av kam-lyftare.

Gresse

Inkörning av kam var inget problem,har gått mycket bra i snart 2 år..

Kan se utan ventilfjädertryck att stötstången följer kamloben,så förhoppningsvis är kam OK.

Skall lyfta på insuget imorrn å kolla läget.

comment_77565

Om den tystnar efer ett litet tag så kan du åka med detta. Men den måste tystna. Somliga europeer tickar länge. Hade en passat förut. Tog evigheter innan den tystnade. Körde säkert med den i sex år, utan att göra något åt detta. Sålde bilen går fortfarande. Min 289a som satt i förut började ticka nästan på en gång efter renovering. Bytte alldrig körde med den i fem år. Sålde sedan motorn. Och hörde alldrig något sedan.

Berra

  • Author
comment_77645

Har hittat anledningen till att lyftare ej höll tryck, inuti så ligger en bricka som fungerar som ett membran,på den så sitter 2 "tungformade" c:a 1mm stora bitar varav den ena gått av och lagt sig under brickan.

Mycket märkligt!

Och då får oljan fritt fram i båda riktningarna.

Fabrikat -Edelbrock! :o Om det kan vara anledningen :?:

:?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...