July 19, 200915 yr comment_77550 Någon som vart med om att lyftare "tappat trycket"?Fick ett tickande på en ventil,lyfter kåpa och ser när motor dras runt att en ventil lyfter mindre än övriga,testar att trycka ner stötstång och den fjädrar i lyftaren,de övriga 15 är stumma.
July 19, 200915 yr comment_77555 Vanligt fel även på nyare europeiska bilar.Tråkiga på gamla amerikanare är ju att dom är så känsliga på inkörning av kam-lyftare.Gresse
July 19, 200915 yr Author comment_77556 Vanligt fel även på nyare europeiska bilar.Tråkiga på gamla amerikanare är ju att dom är så känsliga på inkörning av kam-lyftare.GresseInkörning av kam var inget problem,har gått mycket bra i snart 2 år..Kan se utan ventilfjädertryck att stötstången följer kamloben,så förhoppningsvis är kam OK.Skall lyfta på insuget imorrn å kolla läget.
July 19, 200915 yr comment_77565 Om den tystnar efer ett litet tag så kan du åka med detta. Men den måste tystna. Somliga europeer tickar länge. Hade en passat förut. Tog evigheter innan den tystnade. Körde säkert med den i sex år, utan att göra något åt detta. Sålde bilen går fortfarande. Min 289a som satt i förut började ticka nästan på en gång efter renovering. Bytte alldrig körde med den i fem år. Sålde sedan motorn. Och hörde alldrig något sedan.Berra
July 19, 200915 yr Author comment_77569 Hej Berra!Har konstaterat att det inte är något tryck i just den lyftaren,olja kommer upp i stötstången till vippan så det är inte heller blockering.Ska som sagt lyfta insuget imorgon,lutar åt att det är "backventil"-funktionen som har gett upp i den lyftaren.
July 19, 200915 yr comment_77572 Exakt. Den behåller inte trycket. Det farliga är om den inte gör det när motorn går. Den ska bli tyst efter ett litet tag. Blir den nte det är det till att byta ut den.Berra
July 19, 200915 yr Author comment_77606 Jag menade om du byter lyftare ska även denna köras in.GresseYes,de e´lugnt!
July 20, 200915 yr Author comment_77645 Har hittat anledningen till att lyftare ej höll tryck, inuti så ligger en bricka som fungerar som ett membran,på den så sitter 2 "tungformade" c:a 1mm stora bitar varav den ena gått av och lagt sig under brickan.Mycket märkligt!Och då får oljan fritt fram i båda riktningarna. Fabrikat -Edelbrock! Om det kan vara anledningen
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.