kenbil July 30, 2009 Report July 30, 2009 Har på min 67:a skivor fram o trummor bak. Vid körning märkte jag plötsligt att jag inte längre hade servobromsar utan fick trycka mkt hårt på bromspedalen för att få en bromseffekt. Dessutom kan jag höra ett visst väsande (som inte funnits förut) när trycker ner bromspedalen samtidigt går motorn sämre på tongång. När jag släpper bromspedalen blir tongången renare och normal igen.Tacksam för om någon kan komma med råd var jag ska börja leta. Citera
Lemmy July 30, 2009 Report July 30, 2009 Du har troligtvis läckande vaccum, burken mellan huvudcylinder o torpedvägg. Kolla även slangen mellan bromservot o motor. Citera
bosewallius July 30, 2009 Report July 30, 2009 Exakt samma sak hände mig och min 67:a Shelby i slutet av juni.Helt plötsligt försvann servoverkan i en rondell i Hedemora.Bytte slang som inte gjorde någon verkan och är tämligen säker på att det är membranet i servoburken som givit upp. Min bil dog när jag bromsade så jag pluggade slangen och körde tillgaraget med trögtrampad broms. Skall ta med mig en ny burknästa sommar och börja med att byta densamma.Hoppas du hittar någon i Sverige som kan fixa dessa annars är det USAsom gäller, ebay eller liknande. Citera
Svedis July 30, 2009 Report July 30, 2009 Dom här renoverade servoklockorna och hjulcylindrar till min gamla volvo-valp.Bil & Industribromsar AB Tomtebog. 11, Box 21004, 100 31 STOCKHOLM 08-34 75 98 Fax 08-32 55 46 Epost hej@b-i-b.se Citera
bosewallius July 31, 2009 Report July 31, 2009 Kenbil,Det fanns två typer av servoklocka 67. Bendix utan band med skruvoch Midland-Ross med band och skruv. Min 67:a har Midland typen.Försökte lägga till ett foto här men Int.Explo. går ner av säkerhetsskäl.Om du skickar din emailadress så skickar jag ett foto på min burk.Mvh Bosse Citera
Recommended Posts