August 3, 200915 yr comment_78538 Bakaxeln har kvar sin lilla bricka,men vet inte vad alla siffror betyder.WES-AD 2LA3.25 9 955C3.25 är original utv9 borde vara 9" axelTänkte gå ner i utv för bättre komfort,kraften i motorn räcker ända
August 3, 200915 yr comment_78547 Bakaxeln har kvar sin lilla bricka,men vet inte vad alla siffror betyder.WES-AD 2LA3.25 9 955C3.25 är original utv9 borde vara 9" axelTänkte gå ner i utv för bättre komfort,kraften i motorn räcker ända WES-AD anger att det är en 9 tummare utan diffbroms, 28 splines, 3,25:1 utväxling.2LA säger att den tillverkades i 1:a veckan november 1972 3.25 3,25:1 utväxling utan diffbroms9 niotummare
August 3, 200915 yr comment_78549 På min tag står det WES-AA 2 OA(K) 8 a:et kan vara ett K 3.00 9 952 AVad säger detta ?
August 3, 200915 yr comment_78553 På min tag står det WES-AA 2 OA(K) 8 a:et kan vara ett K 3.00 9 952 AVad säger detta ?WES-AA2 anger att det är en 9 tummare utan diffbroms, 28 splines, 3,00:1 utväxling. Jag hittar i och för sig bara WES-AA i MPC, men datumkoden blir konstig om det inte är WES-AA20K8 om 8:an är ett B, så säger datumkoden att den tillverkades i 2:a veckan oktober 1970. Stämmer med 1971 års modell, ett A skulle vara januari och då är det 1970 års modell. 3.00 3,00:1 utväxling utan diffbroms9 niotummare
August 3, 200915 yr Author comment_78554 Det stämmer bra med det Nenne, de sista 955C är tillverknings numret samma som står i min original build sheet. Så det gäller samma för din Bege
August 3, 200915 yr comment_78557 På min tag står det WES-AA 2 OA(K) 8 a:et kan vara ett K 3.00 9 952 AVad säger detta ?WES-AA2 anger att det är en 9 tummare utan diffbroms, 28 splines, 3,00:1 utväxling. Jag hittar i och för sig bara WES-AA i MPC, men datumkoden blir konstig om det inte är WES-AA20K8 om 8:an är ett B, så säger datumkoden att den tillverkades i 2:a veckan oktober 1970. Stämmer med 1971 års modell, ett A skulle vara januari och då är det 1970 års modell. 3.00 3,00:1 utväxling utan diffbroms9 niotummareTack för hjälpen Nenne. Det är som du skriver OK B.Om man skall byta hjullagren med packbox bak har Du något mått på den ?
August 3, 200915 yr comment_78580 Det borde vara det här lagret:http://mustangsunlimited.com/itemdy01.a ... y=EMUSTANG... och den här tätningen:http://mustangsunlimited.com/itemdy01.a ... y=EMUSTANG Men ... kontrollmät innan Du beställer!Glöm inte packningar:http://mustangsunlimited.com/itemdy00.a ... &dep_key1=http://mustangsunlimited.com/itemdy00.a ... &dep_key1=
August 3, 200915 yr comment_78585 Det borde vara det här lagret:http://mustangsunlimited.com/itemdy01.a ... y=EMUSTANG... och den här tätningen:http://mustangsunlimited.com/itemdy01.a ... y=EMUSTANG Men ... kontrollmät innan Du beställer!Glöm inte packningar:http://mustangsunlimited.com/itemdy00.a ... &dep_key1=http://mustangsunlimited.com/itemdy00.a ... &dep_key1=Tack återigen Nenne.
August 5, 200915 yr Author comment_78652 Har bestämt mig för att byta utväxling och gå ner till 2:79 eller 2:80 från 3:25. Enligt bilverkstaden som enbart reparerar gamla usa bilar,är det enklare och billigare att byta hela klumpen. Någon som har erfarenhet.
August 5, 200915 yr comment_78659 Edesson som brukar hänga här på forumet har gjort det. Han blev väldigt nöjd rent bolt on. kostade väl ca 10k ungefär men det får man nog betala om man lämnar in den här i Sverige också skulle jag tro
August 5, 200915 yr Author comment_78661 Hade nog först tänkt mig en beg,slänger inte ut 10k och man inte är nöjd med utv,då kan man ju byta tillbaka igen
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.