BJÖRN_84 August 12, 2009 Report August 12, 2009 Hejsan alla glada har ett litet bekymmer min instrument bräda skallrar en hel del just på höger sida vad kan vara fel o hur åtgärdar jag detta själv?Måste jag plocka bort brädan och isåfall är detta svårt? så fort jag håller i brädan så blir det tyst någon mer än bara jag som har detta fel?Mvh Björn Citera
Corvette August 13, 2009 Report August 13, 2009 jag har och väntar tills du fixat din så man kan få tips om va det är som skrammlar... aluminium panelen på brädan har jag dock redan fixat... Citera
pineman August 13, 2009 Report August 13, 2009 Samma problem här. Höjer bara stereon så försvinner det. Allvarligt, irriterande problem på dyr bil, men inte orkar jag gräva i det utan jag överlever gnisslet och väntar med spänning på vad du hittar på... Citera
*Micke* August 13, 2009 Report August 13, 2009 Du kommer inte att märka det när du bytt til kooks Då sitter du bara och flinar .//Micke. Citera
Corvette August 13, 2009 Report August 13, 2009 Björn nu går du ut med mejseln och hittar vad som orsakar skramlet så vi kan bli av med det... Citera
BJÖRN_84 August 13, 2009 Author Report August 13, 2009 Björn nu går du ut med mejseln och hittar vad som orsakar skramlet så vi kan bli av med det... ja det verkar som jag får ta o ge mig på det där ganska omgående då jag stör mig som fan på det o varför just höger sida?Någon pratade om själva brädan här som fixats vad e det ni fixat där? Citera
BJÖRN_84 August 13, 2009 Author Report August 13, 2009 Du kommer inte att märka det när du bytt til kooks Då sitter du bara och flinar .//Micke.Tackar förresten micke för alla tipps då jag verkligen bestämt mig för detta system:)Dock en fråga till dig i samma veva på vilka är det som tillverkar kooks? Citera
BJÖRN_84 August 13, 2009 Author Report August 13, 2009 jag har och väntar tills du fixat din så man kan få tips om va det är som skrammlar... aluminium panelen på brädan har jag dock redan fixat... Vet någon hur svårt det är att lossa brädan igentligen?? o vad e det du fixat med alupanelen på brädan? jag har en inklädd bräda så svårt att se så mycket ser inte någon form av alu heller.Ge mig gärna tips just för at lossa brädan osv.Och hur lossar jag luft utsläppet längst till höger??Vill inte rycka o slita så något går sönder Citera
Ashley Helena Terese August 13, 2009 Report August 13, 2009 För mig skallrar fönsterhissknapparna nåt vansinnigt så när man eldar med stereon tror man infinity högtalarna gått åt pipan!Allt skramlar när bilen är sänkt men sånt e livet när man har rmpan i asfalten:) Citera
BJÖRN_84 August 17, 2009 Author Report August 17, 2009 Ingen som har tips på vad jag kan börja leta och hur jag får loss det högra luft utsläppet?Mvh Björn Citera
BJÖRN_84 August 18, 2009 Author Report August 18, 2009 Bifogar några dokument som kanske hjälper./MOSTackar för dom bifogade filerna kanske kan hjälpa mig lite på traven vill ju inte ha sönder något i bilen Citera
BJÖRN_84 August 26, 2009 Author Report August 26, 2009 Bifogar några dokument som kanske hjälper./MOSTackar för dom bifogade filerna kanske kan hjälpa mig lite på traven vill ju inte ha sönder något i bilenNu efter mycket lyssnande o testande verkar det som jag kommit fram till en lösning som skall testas framåt helgen o då kommer även ett resultat av testen att visa om det verkligen är det jag troligen lokaliserat.Mer info kommer inom kort så ni får vänta lite till:) Citera
Simon G2 August 26, 2009 Report August 26, 2009 Jag vet inte i detta specifika fallet men alla mina knirk och knark gick över när jag satte dit mina Legend Lime welts! De håller väl de lösa prylarna på plats kan jag tro.... Behövs så lite! Citera
MOS August 26, 2009 Report August 26, 2009 Jag vet inte i detta specifika fallet men alla mina knirk och knark gick över när jag satte dit mina Legend Lime welts! De håller väl de lösa prylarna på plats kan jag tro.... Och vad är det?/MOS Citera
Simon G2 August 26, 2009 Report August 26, 2009 De är de färgade vinyllisterna som sitter runt "skinnet" på dörren...Kan finnas ex. här: http://www.yourautotrim.com/emwelcor.html Finns massor med Mussar med detta! Sök på "Door welts".... Citera
Royen August 27, 2009 Report August 27, 2009 Plocka isär hela inredningen och sätt lite dynamax eller liknande på alla delar så slutar det knarra, jag har gjort det på dörrarna fast inte av den anledningen iofs., Jag har dock inga knarr alls som jag kan höra i min bil just nu Citera
BJÖRN_84 August 30, 2009 Author Report August 30, 2009 Plocka isär hela inredningen och sätt lite dynamax eller liknande på alla delar så slutar det knarra, jag har gjort det på dörrarna fast inte av den anledningen iofs., Jag har dock inga knarr alls som jag kan höra i min bil just nu vad kan jag hitta dessa dynamax någonstans?Vet iallafall vart knarret kommer ifrån nu efter man plockat isär lte det är a stolpens plast som ligger imot o skallrar nere vid instrument brädan.Skall åtgärdas. Citera
Royen August 30, 2009 Report August 30, 2009 Fel namn blev det där, skulle vara Dynamat, men jag använde inte det faktiskt, jag körde med http://www.secondskinaudio.com/ produkter.Dom hade fått bäst resultat i de få tester jag hittat. Men för ditt ändamål vad det gäller rasslande paneler så kommer Dynamat funka kanon också.Jag var mer ute efter att få bort vägljud, skramlande paneler lider inte min bil av. Jag skrev en guide hur jag gjorde när jag ljuddämpade bilen som jag länkar till längre ner, dock är det bara halva bilen som är med, är ännu inte klar med resten av projektet.Jag köpte prylarna direkt från secondskins hemsida och det funkade bra att beställa från dom. Dynamat ska finnas att få tag i här i landet om du letar lite. Brukar vara ganska dyrt tyvärr men du behöver inte mycket till panelerna. En liten bit här och där gör väldig skillnad.Det finns andra typer av dessa folie mattor som funkar på samma sätt, så du kan säkert hitta andra märken oickså, men secondskin och dynamat är garanterat bra produkter. Köp inte någon typ av asfaltsmattor eller annat sånt skräp, dom smälter vid ganska låga temperaturer och det blir snabbt varmt i en bil som står i solen, inte kul när det börjar rinna asfalt från taket ner på vindrutan t.ex.Ska du göra som jag gjorde med min bil och isolera alltihop så byt ut Luxury Liner Pro mattan mot den tunnare Luxury Liner mattan, annars kommer du svära ganska mycket över att panelerna inte går att få på plats igen.http://mustangforums.com/forum/2005-201 ... eware.htmlNu seglade jag bort fullständigt och glömde vad jag höll på med så jag avslutar här, säg till om det nåt jag missat. Citera
Recommended Posts