Peter CMC1869 August 25, 2009 Report August 25, 2009 Jag ringde BMW för att få ett pris på en dragkrok till min bil. De ville ha 17.000kr!?!?!?!?!?!Jag ringde Mekonomen och fick priset 13.000kr!?!?!Hur kan det vara så dyrt? Någon som har förslag på någon annan firma som har vettiga priser? Citera
JanneJ August 25, 2009 Report August 25, 2009 Är det en nyare bil så är det tyvärr så dyrt...Jag lät bilverksta'n montera en krok på vår bil förra veckan, kollade om det fanns en möjlighet att göra det själv men avstod när jag hade pratat med en mekaniker på verkstaden.Kroken kostade under 2', kabelmattan 3,5', montering och programmering av diverse databurkar kostade nästan 4'.Om man bara plockar dit grejorna utan omprogrammering skriker visst bilens varningsystem rakt ut om du kopplar in ett släp.Detta gäller en VAG-produkt men jag skulle tro att övriga bilmärken är i stort sett samma.Tiden för hempul verkar vara förbi Citera
Ronnie S August 25, 2009 Report August 25, 2009 Det är inte lika dyrt till alla nyare bilar, tydligen. Jag monterade krok på en Saab 9-3 combi 2006 förra året. Kroken kostade 2435 kr hos Saabhandlaren, komplett med kabelpiskan och en liten databox som skulle monteras i en elcentral bak. Monteringen gjorde jag själv (allt var förberett), och programmering behövdes inte, den nya databoxen var "plug and play". Citera
Jonasm August 25, 2009 Report August 25, 2009 http://www.bildelsbasen.se/ om du kan åka omkring med en begad Citera
Peter CMC1869 August 25, 2009 Author Report August 25, 2009 Den ska sitta på en -05 BMW 5-serie..... Förmodligen kommer elektroniken skrika om man gör en "specialare". jag får väl sälja blod eller nått, vad får man per liter? Varför har man TVÅ njurar? DET kan nog finansiera ett drag!Så slutsatsen är att bit ihop och betala? Citera
u43jln August 30, 2009 Report August 30, 2009 HejDet finns en kille på blocket som åker runt i Sverige och monterar dragkrokar.Har själv nyttjat han för montering på en 07 BMW bra pris trevlig kille. Citera
bege August 30, 2009 Report August 30, 2009 Är det denna kanske :http://www.blocket.se/goteborg/Dragkrok ... ?ca=16&w=3ellerhttp://www.blocket.se/stockholm/Dragkro ... ?ca=16&w=3 Citera
Peter CMC1869 August 31, 2009 Author Report August 31, 2009 Jag har faktiskt kontaktat honom och han ska komma i denna vecka. Tänkte jag skulle dela med mig av erfarenheten efteråt. Det känns ju alltid lite märkligt att göra affärer med någon som har kontoret i bakluckan Har sett på andra forum att han gör ett bra jobb, det finns tydligen 2 killar och den ena är väldigt seriös och den andra mindre seriös...... Hoppas jag hittade rätt kille Citera
Peter CMC1869 September 4, 2009 Author Report September 4, 2009 Nu sitter kroken på plats och det tog bara en dryg timme i bäckmörker på min garageuppfart. Vi får väl se om bilen får spelet i morgon när jag tar en tur. Han var iallafall mycket trevlig och gav ett seriöst intryck. Citera
Recommended Posts