JOBER August 28, 2009 Report August 28, 2009 Som helt ny Mustangägare blir jag lite nervös när jag ser att det läcker olja i framkant på min 5.0 gt 1994. Oljan rinner ut bakom det nedersta hjulet som serpentinremmen löper runt. Det ser inte bra ut, för det är nedersta delen av motorn i framkant. Det är ganska mycket olja. Jag har inte vågat köra med den sen jag upptäckte det. Motorn går dock väldigt fint.Mvh/ Johan Citera
Peter /Cobra August 30, 2009 Report August 30, 2009 Låter som att främre packbox behöver bytas. Citera
87gt50 August 30, 2009 Report August 30, 2009 Låter som att främre packbox behöver bytas.Eller så är det så att packningen till oljetråget som krupit iväg.Gör ordentligt rent och fortsätt sedan köra, men håll koll på oljenivån, och kolla sedan om du kan se varifrån oljan kommer. Det är ingen fara ifall det bara är kladdigt, spilld olja ser ofta ut att vara betydligt mer än vad det är...mvhJocke Citera
Recommended Posts