Jump to content

Recommended Posts

Skattemärke...va är det?

För en tid sedan bodde jag i kista och var ägare av en mitusbishi 3000gt. Polaren och jag bestämde sig för att sätta på nya skattemärket som precis hade kommit, och sen åka till donken i stäket och svulla lite.

När vi kom dit upptäckte vi att skattemärket hade lossnat och försvunnit på vägen. Så snabb va den bilen. Galet snabb

Läste en artikel att märket är överflödigt pga att myndigheterna kan se i datorn om allt är ok, har dom fått nya datorer nyligen ;) eller är det för att dom sparar 70 miljoner om året som en tidigare "kriminell" handling blir laglig :?

Det är inte speciellt svårt att överlista skattemärket...

Själv har jag alltid beställt ett nytt skattemärke när det är dags för avställning. Då sitter ett oskrapat och giltigt märke kvar på bilen OM jag behöver flytta den någonstans. Dessutom om märket går ut på sommaren har jag ett giltigt märke på bilen när den ställs på. Jag slipper köra med skrapat och påställningsintyg och sedan med ett temporärt i en månad.

Alltså, lura systemet är busenkelt. De som idag kör utan skattemärke, oftast på pundarbilar, är sådana människor som inte bryr sig om att få lite böter, för dessa betalas ändå inte.

Således tycker jag det är bra att detta system slopas. Det är bara omständigt och dyrt.

De som idag kör utan skattemärke, oftast på pundarbilar, är sådana människor som inte bryr sig om att få lite böter, för dessa betalas ändå inte.

Jo jag betalar mina. Blir jag en halvpundare då? :--[/quote:nczpvhak]

Du kör väl ändå skattat iaf?