alexjohansson September 11, 2009 Report September 11, 2009 Har nu påbörjat projektet med en tidig mustang -64 Lägger upp bilder så ni kan följa projektet under dess gång - Skriv gärna kommenterar och säg gärna era egna åsikter om projektet. / alexander johansson, Lönsboda Citera
Gtttggg September 11, 2009 Report September 11, 2009 Det ser lovande ut. Lycka till med ditt nya projekt. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 12, 2009 Report September 12, 2009 Hej.Känner igen sittsen, du kommer inte att ha någratekniska problem då vi alla har något att ge digpå vårat forum. Och du inget är omöjligt, fast man kan tro det ibland, dessutom är delar inte heller något somman behöver leta länge efter. Är det något som kan ställa till det i planeringenså är det kanske ekonomin, ta en sak i taget såbrukar detta också lösa sig. Lycka till, vi är många som kommer att följadin renovering, lägg ut lite bilder då och dåbara. VÄLKOMMEN. Citera
JanneJ September 12, 2009 Report September 12, 2009 Vilket härligt objekt att bygga en sådan här av:Lycka till Citera
CMC 1061 Berra September 12, 2009 Report September 12, 2009 Tusan Janne. Nu har du avslöjat mitt framtida byggnadsplaner.Berra Citera
bj0rne September 15, 2009 Report September 15, 2009 Aha, fler med liknande planer Har en ht-66, med 5.0 HO, T5, 8.8 med lamelldiff, 3,77 utv, skivor runt om, kuggstångstyrn med servo, mycket glasfiberdelar Kommer troligen att bli röd med vita stripes.....Inget att beundra utseendemässigt, utvärdering pågår (och en del dåliga prylar har falerat )//Björn Citera
alexjohansson September 18, 2009 Author Report September 18, 2009 tänkte beställa headers när jag fått motorn, men någon som vet om det passar ? eller det är för trångt imellan? mvh Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 18, 2009 Report September 18, 2009 Hej.Det är inte några större problem med att fåplats med headers på 65- så länge vi pratar 289-302-351W. Det är oftast lättare att montera på Mustanger som är utrustade med automatlåda, medans manuella har lite problem med kopplingslänkage som oftast skall igenom headers. Citera
alexjohansson September 19, 2009 Author Report September 19, 2009 http://www.summitracing.com/parts/SUM-G9031/hade dessa headers funkat till ford mustang -64, 289 motor? Citera
CMC 1061 Berra September 19, 2009 Report September 19, 2009 Jag är inte så förtjust att det inte står direkt till mustang. det står till Ford och Mecurey, och så. Tycker nog att det ska stå till mustang. Och vilka år dom passar till. Det skiljer sig från äldre till lite nyare. Så ju nogrannare du är. Desto bättre blir det. Tänk på att priserna är viktigt i detta desto billigare desto sämre. Man får verkligen vad man betalar för. Om du inte tänker trimma mer. Så skaffa dig ett par Hp gren rör orginal. Dessa räcker till 271 hästars motor och funkar utmärkt. Lite tips på märken till headers. Hookers, Headman, Flotech, andra billiare märken skulle jag akta mig för. Det är kanske någon annan på forumet som vet något mer om typ billigare headers. Som passar bra. Mina första var ett par Headman, Jag fick ge dom rätt mycket stryk innan dom passade. Senare skaffade jag Hookers. Vilket resulterade i mycket bra passform. Men sedan när jag byggde min första 351a. Då fanns det inte headers som passade. Så det blev till att bygga själv. Det tar lång tid men blir som man vill. Mina sista blev ett par Hookers super comp. Desa blev jag mycket nöjd med. Men det var inte att bara skruva dit som man trodde. det var att lyfta motor en bit upp och vinkla den så man fick dit dom. Därefter passar dom utmärkt utan en massa stryk som man måste ge dessa ibland. Hoppas det löser sig för dig.Berra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.