Pierre h September 14, 2009 Report September 14, 2009 Har precis varit och balanserat alla hjulen men har fortfarande vibrationer.Det märks inget i ratten men det känns i hela bilen mest i 110 km/h.Det syns även på passagerare sättet det vibrerar.Bilen är från 2006 allt original har endast gått cirka 1000 mil.Någon som har tips vad det kan vara för fel.Tack på förhand Citera
fenne September 14, 2009 Report September 14, 2009 Har precis varit och balanserat alla hjulen men har fortfarande vibrationer.Det märks inget i ratten men det känns i hela bilen mest i 110 km/h.Det syns även på passagerare sättet det vibrerar.Bilen är från 2006 allt original har endast gått cirka 1000 mil.Någon som har tips vad det kan vara för fel.Tack på förhandvill oxå påpeka att jag har upptäckt samma fel på min. känner ingeting i ratten eller nått men tittar man på passagerarsätet när inget sitter där så skakar ryggstödet. även detta en 06:a och felet fanns när jag köpte den med 400 mil på mätaren. Citera
rullebull September 14, 2009 Report September 14, 2009 tja! orunda fälgar kanske! borde ha märkts när dom ballanserade!!! Citera
rullebull September 14, 2009 Report September 14, 2009 tja igen! kan även ha råkat ut föt ståsula! med det menas att om bilen stått ett tag typ över natten så kan det liksom blivit platt på den bit som står mot marken! men det brukar gå till sig när man kört en stund! det brukar visa sig på sämre däck eller om man kör med däck som har alldeles för lågt belastnings index!!! har själv lite av det på mina ´kuhmo ku31 19 tummare på audin!!!! Citera
Pierre h September 14, 2009 Author Report September 14, 2009 Dom nämnde inget om skeva fälgar eller om däcken.Trodde det skulle bli bra efter balanseringen. Citera
rullebull September 14, 2009 Report September 14, 2009 märker du inte om det blir bättre efter du kört ett tag så att däcken blir varma? Citera
fenne September 14, 2009 Report September 14, 2009 tja igen! kan även ha råkat ut föt ståsula! med det menas att om bilen stått ett tag typ över natten så kan det liksom blivit platt på den bit som står mot marken! men det brukar gå till sig när man kört en stund! det brukar visa sig på sämre däck eller om man kör med däck som har alldeles för lågt belastnings index!!! har själv lite av det på mina ´kuhmo ku31 19 tummare på audin!!!! okej men det är inte det att den stått länge då jag köra den dagligen. och däckens belastningsindex vet jag inte ridkigt vad det är men det är bra däck. vredenstein 20" bak o 18" fram. Citera
Pierre h September 14, 2009 Author Report September 14, 2009 Det har jag inte tänkt på. Skall köra en längre runda till helgen och testa. Citera
rullebull September 14, 2009 Report September 14, 2009 behövs bara att den står typ över natten!! belastningsindex är hur mycket däcket tål i kg!! alla däck fabrikat har olika belastningar du kan se det på däcksidan det står till ex 91,93,95, 99, 102, värdet går sedan att kolla i en tabell hur mycket det är rekommenderat för! på din bil skall det nog inte vara under 95!! Citera
grufman September 14, 2009 Report September 14, 2009 min audi skakar efter en natt. Assunkigt. 17 tummare. Det tar 1 km innan det är borta. Citera
Pierre h September 14, 2009 Author Report September 14, 2009 Skall kolla belastningsindex på däcken imorgon.Om däcken är bra vad kan annars kan vibrationerna komma ifrån Citera
streetsaleen September 14, 2009 Report September 14, 2009 min audi skakar efter en natt. Assunkigt. 17 tummare. Det tar 1 km innan det är borta.deutsche kraft wagen is da shit!! Citera
fenne September 14, 2009 Report September 14, 2009 kollade lite på däcket och kan det stämma att belastningsindex är 102? d.v.s det motsvarar 850kg. är det mycket eller lite? bra eller dåligt? Citera
rullebull September 14, 2009 Report September 14, 2009 ta det ggr 4 så blir det 3400 kg och bilen väger ca 1700 utan last så det är kanon! är det samma på alla fyra? Citera
fenne September 14, 2009 Report September 14, 2009 ta det ggr 4 så blir det 3400 kg och bilen väger ca 1700 utan last så det är kanon! är det samma på alla fyra?nä det var bakdäcken. framdäcken har 100. så ingen stor skillnad. då borde man kunna utesluta att det är däcken som är för dåliga då? Citera
ErikC September 14, 2009 Report September 14, 2009 Har precis varit och balanserat alla hjulen men har fortfarande vibrationer.Det märks inget i ratten men det känns i hela bilen mest i 110 km/h.Det syns även på passagerare sättet det vibrerar.Bilen är från 2006 allt original har endast gått cirka 1000 mil.Någon som har tips vad det kan vara för fel.Tack på förhandKänner du vibrationerna i ratten eller i rumpan?Är det ratten så kan det vara framdäcken eller en hjulinställning. Är det i rumpan så kan det vara bakdäcken eller någonting i drivlinan. Många 05+ har haft vibrationer i kardanen. Citera
Pierre h September 14, 2009 Author Report September 14, 2009 Det känns inget i ratten bara i baken.Om det är vibrationer från kardanen vad behövs göras då Den har endast gått 1000 mil lugn körning. Citera
ErikC September 14, 2009 Report September 14, 2009 Det känns inget i ratten bara i baken.Om det är vibrationer från kardanen vad behövs göras då Den har endast gått 1000 mil lugn körning.Man kan balansera om kardanen, eller köpa en ny alukardan.Min hade bara gått 600mil när jag hade samma problem./Erik Citera
Pierre h September 14, 2009 Author Report September 14, 2009 Hur kan man kolla om det är obalans i kardanen då.Och vad kan man balansera den om det behövs.Om man behöver köpa en alukardan vet du något pris på den och var man köper en. Citera
ErikC September 14, 2009 Report September 14, 2009 Hur kan man kolla om det är obalans i kardanen då.Och vad kan man balansera den om det behövs.Om man behöver köpa en alukardan vet du något pris på den och var man köper en.Svårt att kolla utan att montera bort den dessvärre. Och tar man ändå bort den så kan man lika gärna kasta på en ny, lättare och kraftigare. Bilen kommer även kännas sått snabbare och motorn kommer varva upp lite lättare då det är klart mindre roterande massa.Om du vill köpa i Sverige så finns No Fear Motorsport som jag varmt rekommenderar. Kontakta Andreas och hälsa från mig. www.nfm.nu Citera
Pierre h September 15, 2009 Author Report September 15, 2009 Har kollat lite vad det kostar att balansera en kardan.En enkel kardan kostar1125KR en tvådelad 1500KR. Är det enkel eller 2 delad på?http://www.kardanaxelservice.se/ Citera
croceye September 16, 2009 Report September 16, 2009 Har kollat lite vad det kostar att balansera en kardan.En enkel kardan kostar1125KR en tvådelad 1500KR. Är det enkel eller 2 delad på?http://www.kardanaxelservice.se/Orginal är det två-delad Citera
Pierre h September 16, 2009 Author Report September 16, 2009 Om man byter till en Aluminium är det bara en del då Citera
*Micke* September 16, 2009 Report September 16, 2009 Om man byter till en Aluminium är det bara en del då Ja ! och ca 14kg lättare = mer effekt till hjulen //Micke. Citera
Recommended Posts